Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 19:18

Zou het behang eraf halen en schilderen

Mloes

Berichten: 5175
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 19:58

Och jee dat is banketstaaf gedaan zo :( idd proberen zelfde kleurtje, of hele stuk eromheen opnieuw schilderen?

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 20:01

Misschien een spatwand maken van tegels van beneden tot helemaal boven?
Maar dan gaat je behang alsnog verloren.

PSvanLot

Berichten: 10172
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 23:13

Wat jammer dat deze afzuiging zo ander is.

Eventueel alles er af en een goedkoop behang of verf ertegen?

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 23:14

Walkure schreef:
Iemand misschien een ideetje.. Wij zijn op zoek naar zo'n kast als op onderstaande foto. Bij een welbekende grote keten kost dat ding 1500 euro, dat vind ik absurd en het niet waard. Bij wat goedkopere winkels vind je ook zo'n wandmeubel, maar dan vaak zonder ook dichte delen en een evt. lade. Dat is voor mij wel een must, zo alleen maar open is té open. Zelf maar maken? :') :=

[ [url=m/UZH2Kx.jpg]Afbeelding[/url] ]


Of deze

https://www.leukemeubels.nl/product/boe ... eno-mango/

PSvanLot

Berichten: 10172
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 23:15

Ons verbouwplan is omgegooid. We gaan aan de achterkant uitbouwen. Dat is voor 99% zeker vergunningsvrij.

Ben nu aan het oriënteren op ramen etc.

Zijn er hier mensen met een harmonica deur van ongeveer 4 meter breed? Het ziet er zo gaaf uit om zo je tuin en huis bij elkaar te betrekken.

Plukje
Berichten: 1655
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 23:24

Wij wilden een harmonicadeur van 10 meter laten plaatsen. Op het laatste moment besloten de offerte niet te tekenen. Hier hadden we twee redenen voor:
1. Beestjes
Je hebt geen mogelijkheid om beestjes buiten te houden. Wij wonen in het bos, dus een kever zonder hor is geen leven
2. Isolatie
We hebben niet een vermogen aan isolatie uitgegeven om de boel open te gooien

De beslissing deed echt even flink pijn, want het was een grote droom. Maar nu ben ik zoooo blij met mijn mega geïsoleerde huis met horren.

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 23:35

Ik zou bij de afzuigkap: Behang horizontaal afsnijden, op hoogte net iets boven de rand van de kap. Dan heb je nog 1 mooi vierkant over. Schilderen of een wit/passende kleur behang erop. Eventueel kan je over de behang rand nog twee houtjes plakken die je schildert.

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 08:18

Kaaaren schreef:
Ik zou bij de afzuigkap: Behang horizontaal afsnijden, op hoogte net iets boven de rand van de kap. Dan heb je nog 1 mooi vierkant over. Schilderen of een wit/passende kleur behang erop. Eventueel kan je over de behang rand nog twee houtjes plakken die je schildert.


Of een baan ter breedte van de kap of kastjes van boven naar beneden maken met bijvoorbeeld tegeltjes, andere kleur of print behang of een spatplaat.

Is je plafond strak of structuur? Ik neen aan dat dat wel geverfd is? Dus makkelijker bij te werken?

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 09:18

Thanks alvast voor het fijne meedenken allen! <3
Ik laat het even rusten (baalde echt erg gisteren toen ik dit zag) en ga dan maandag ook even al jullie reacties lezen. Ben vandaag en morgen even druk met de laatste aankopen voor t nieuwe appartementje

ilse18

Berichten: 714
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Venhuizen N-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 09:30

Ik lees al een tijd mee met jullie en zou jullie hulp nu goed kunnen gebruiken....

Voor onze nieuwe keuken zoeken wij ideeën voor de ombouw van de hoge kasten. Het idee nu is om deze te maken/laten bekleden met oud hout. Maar we zijn nog niet helemaal overtuigd of dit mooi is....

Dit is het ontwerp van de keuken, in de hoek naast de hoge kasten komen nog planken, waarschijnlijk ook van oud hout:
Afbeelding

Deze kleuren/stijl gaan we gebruiken:
Afbeelding

En deze vloer komt in de keuken:
Afbeelding

Hebben jullie nog ideeën voor de ombouw van de hoge kasten?

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 10:04

Ik zou zelf eerder zwart doen, ben bang dat het anders teveel hout word

DubbelFun

Berichten: 88762
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 10:12

Ik denk dat oud hout (niet te donker) heel mooi gaat staan. Zwart zou ik zeker niet doen, dat contrast is veel te groot.

ilse18

Berichten: 714
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Venhuizen N-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 13:17

DubbelFun schreef:
Ik denk dat oud hout (niet te donker) heel mooi gaat staan. Zwart zou ik zeker niet doen, dat contrast is veel te groot.



Zou jij het hout dan in dezelfde tint als de vloer doen of juist een kleur die meer afsteekt?

ilse18

Berichten: 714
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Venhuizen N-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 13:19

Jester_ schreef:
Ik zou zelf eerder zwart doen, ben bang dat het anders teveel hout word


Zwart hebben we ook over nagedacht, maar we zijn bang dat dit niet echt past bij de landelijke stijl die we graag willen?

smurffie

Berichten: 11132
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 13:32

Jester_ schreef:
Ik zou zelf eerder zwart doen, ben bang dat het anders teveel hout word

Hier ga ik in mee. Mensen zijn nog wat bang voor zwart, maar dat staat juist vaak super mooi

DubbelFun

Berichten: 88762
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 13:47

ilse18 schreef:
Zou jij het hout dan in dezelfde tint als de vloer doen of juist een kleur die meer afsteekt?
Hout is erg vergevingsgezind zolang je het in dezelfde toonsoort houdt. Dus eikentinten staan altijd wel bij elkaar, maar doe er kersen bij en het vloekt :)
In je vloer zitten ook al veel tinten die toch niet druk ogen.

xMarlissa
Berichten: 61
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Hiero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 22:17

Heeft er iemand goede ervaringen/adviezen voor een plissé gordijn? :D
Wij zijn op zoek naar een goede kwaliteit, wel lichtdoorlatend en top-down bottom-up. Het wordt waarschijnlijk toch maatwerk, 130cm breedte is niet een standaard maat. Waar ik vooral tegenaan loop is de kwaliteit van de stof, voelt vaak heel dun/fragiel of papier-achtig. Heb al veel staaltjes/winkels bezocht.. wie heeft de gouden tip?

Sem_
Berichten: 7765
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 22:37

Veneta? Zij komen ook gratis vrijblijvend langs met stalen en meten dan alles op. Die van ons komen over een week of twee binnen. :)

noviceh

Berichten: 4794
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 23:19

Veneta :j

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 00:15

Mijne zijn van veneta, heel tevreden mee!

PSvanLot

Berichten: 10172
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 03:21

Plukje schreef:
Wij wilden een harmonicadeur van 10 meter laten plaatsen. Op het laatste moment besloten de offerte niet te tekenen. Hier hadden we twee redenen voor:
1. Beestjes
Je hebt geen mogelijkheid om beestjes buiten te houden. Wij wonen in het bos, dus een kever zonder hor is geen leven
2. Isolatie
We hebben niet een vermogen aan isolatie uitgegeven om de boel open te gooien

De beslissing deed echt even flink pijn, want het was een grote droom. Maar nu ben ik zoooo blij met mijn mega geïsoleerde huis met horren.


Wat bedoel je met isolatie? Ik wil sowieso veel glas, of het nu een harmonica is of wat anders.

Beestjes zijn hier geen probleem. Wonen niet in een bos oid. Vind wat insecten in huis ook niet zo'n ramp. Hebben er nu ook met de grote tuindeuren die vaak open staan.

Plukje
Berichten: 1655
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 05:58

PSvanLot schreef:
Wat bedoel je met isolatie? Ik wil sowieso veel glas, of het nu een harmonica is of wat anders.

Beestjes zijn hier geen probleem. Wonen niet in een bos oid. Vind wat insecten in huis ook niet zo'n ramp. Hebben er nu ook met de grote tuindeuren die vaak open staan.

Wij hebben een klein vermogen uitgegeven aan het isoleren van het complete huis. Daarmee houden we in de winter niet alleen de kou buiten, maar in de zomer ook de warmte. Dat heeft geen zin meer als je een harmonicadeur van 10 meter breed open gooit.

Ceetje_bokt
Berichten: 5179
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 06:24

De plissé gordijnen van Veneta hebben een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Wat ik wel jammer vind is dat de kleur aan de buitenkant wittig is en niet dezelfde kleur als aan de binnenzijde. Als ik een gordijn had moeten hebben, ging ik voor een duurdere. Ik ons vorige huis hadden we plissé van Bruynzeel ofzo: veel duurder, maar wel twee zijden in dezelfde kleur.

Sem_
Berichten: 7765
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 07:40

Ik heb hier een staal liggen van de kleur die we hebben gekozen, maar daarbij zijn binnen en buitenkant hetzelfde. Ze hebben heel veel verschillende kleuren ook voor plissé gordijnen. Het is in ieder geval niet bij elke variant zo (tenzij ik het verkeerd begrijp). :)