Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 12:24

We hebben eerlijk gezegd nog geen idee hoe lang we hier zullen blijven wonen. Kan een jaar zijn, kan vijf jaar zijn, dat hangt van meerdere factoren af.
De verhuurders hebben de vloer net laten opschuren en behandelen voordat ze de advertentie plaatsten :+ . Bovendien moeten we zelf een keuken laten plaatsen (is hier waar ik woon gebruikelijk bij huurhuizen) en er zijn nog een paar andere zaken zoals de deuren die we dringender aan willen pakken. Nadat ik gisteravond nog wat verder gezocht heb ben ik er in ieder geval wel meer van overtuigd dat we er ook met deze vloer iets moois van kunnen maken :) .

Ketly, ik zou van deze kleuren ook naar roze neigen, ook al is het niet precies dezelfde kleur is als het roze in het kleed. Al denk ik dat geel, als het echt oker is, ook mooi kan zijn. Zoeken jullie specifiek iets in de zelfde stof als jullie bank? Ik zou waarschijnlijk eerder voor een beetje contrast kiezen, maar dat is natuurlijk volledig persoonlijke smaak :) .

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 12:28


Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 13:11

Dat is niet wat wij zoeken DubbelFun. We willen sowieso echt een kleurtje en vind deze veel te breed.

We gaan binnenkort nog even naar de Karwei voor een kleurtje op ons muur dus we kunnen altijd even kijken! We vinden kwaliteit wel belangrijk, het moet wel echt een comfortabele stoel worden.

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 15:38

Ketly ik vind die gele wel erg tof, dat zou mijn keuze zijn bij jullie inrichting.

Prulletje, als je een houten salontafel neemt en je legt er een kleed onder, dan zit je al minder met hout op hout qua kleuren.
Of van die leuke dip en dye poten van tegenwoordig met een zwart uit einde of zo.

Ben zelf geen fan van meerdere kleuren hout bij elkaar. Of het moet erg afwijken. Maar ongeveer hetzelfde is niet hetzelfde, daar zou ik mij aan storen.
Ach, smaken verschillen gelukkig!

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 16:47

Ik zou voor de roze kiezen Ketly, normaal niet m’n kleur maar icm je kleed en inrichting denk ik dat het echt een tof statement meubel wordt wat je kamer net wat meer warmte geeft. Het is nu wat donker en ik denk dat die groene en blauwe het donker houd, en oker blijft wat in dezelfde stijl dus dan valt de stoel wat weg, terwijl hij in dat hoekje volgens mij best op mag vallen?

Zo’n houten vloer kan denk ik wel veel mee qua kleuren, maar op de een of andere manier denk ik wel meer aan fijnere meubels als grovere grote meubels?

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 17:14

Ik zou absoluut voor de roze gaan! Geeft een hele mooie warme maar luxe sfeer vind ik :j

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 17:37

Ja de roze stoel vult je kleurpalet meer aan dan de andere vind ik. Warm en chique

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 18:11

Ketly schreef:
We willen wel graag een fauteuil. Deze komt niet direct bij de bank te staan maar mijn man wil graag zijn eigen hoekje.. :D

Hij komt hier te staan, dit is naast het TV meubel aan de andere kant.
[ [url=m/Ax2vdi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou kiezen voor de okerkleurige, of eventueel de roodachtige. Zeker zo'n hoek kan wel een beetje kleur gebruiken.

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 17:03

We zijn vandaag weer even naar de meubelzaak geweest! Nog steeds heel erg veel twijfel en daarom besloten het niet te doen want dat is zonde van het geld, en achteraf wilden we niet dat we toch liever een andere keuze hadden gemaakt. We zijn dus met wat heel anders thuisgekomen! <3

Afbeelding

Afbeelding

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 17:05

Ook leuk. En het belangrijkste is dat ie lekker zit.

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 17:13

Een wat smaller model (wel mooi) maar qua stof toch wel wat ik gepost had :)

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 17:14

Het was dan ook iets wat we totaal niet zochten :D

noviceh

Berichten: 4784
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 20:26

Hele mooie stoel! :j

DemDeempel

Berichten: 1073
Geregistreerd: 26-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 21:02

Ketly schreef:
We zijn vandaag weer even naar de meubelzaak geweest! Nog steeds heel erg veel twijfel en daarom besloten het niet te doen want dat is zonde van het geld, en achteraf wilden we niet dat we toch liever een andere keuze hadden gemaakt. We zijn dus met wat heel anders thuisgekomen! <3

[ [url=m/ev6ns3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TGXubs.jpg]Afbeelding[/url] ]



Hele mooie stoel, kan ook niet anders zeggen want wij hebben de antraciet variant.

Eenzelfde soort verhaal als bij jullie. Hele wilde ideeën in mijn hoofd met kleuren en alles maar deze zat gewoon verreweg het lekkerste.
En ja, het blijven stoelen en geen schilderijen dus dat is het belangrijkste.

Kleine tip, mijn ouders hebben deze al ruim een jaar en de kussens blijven het mooiste als je die elke zoveel dagen even opklopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 21:02

Leuk hoekje zo!

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 08:45

Afbeelding
Afbeelding

Hier zit ons foto behang op de muur en de rest van de muur is in lichtgroen/mint. Wij zijn er nog steeds heel blij mee! Eerste keer behangen, maar op 1 scheurtje na goed gegaan, dus dat is ook al heel fijn! Mooi stevig vinyl behang, dus kan er ook nog eens een doekje over halen. Lampen zijn zelfgemaakt *\o/*

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 09:47

ik vind het bijna zonde dat de tafel ervoor staat :o

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 09:56

@sting: leuke lamp:) Zijn dat diverse gelijmde blokjes of stroken hout die geweven zijn ??

@karin: dat dacht ik ook :)

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 10:03

@sting Mooi geworden hoor.

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 10:37

Heel mooi behang Sting!

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 11:09

DubbelFun schreef:
@sting: leuke lamp:) Zijn dat diverse gelijmde blokjes of stroken hout die geweven zijn ??

Het zijn kapla blokjes van de action, en dan een bovenplaatje op maat (met, voor meer licht naar boven, een aantal gaten erin).

De tafel moet ergens staan en anders is het voor mij vriend too much, maar ik vind het nog wel acceptabel. Is bij het uitkiezen ook wel rekening mee gehouden.

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 13:07

@sting: leuk gemaakt :) en ook handig van die kapla-blokjes. Scheelt een hoop werk :)

Ik heb zelf deze eens gemaakt voor iemand. En daar ging flink wat tijd zitten in het zagen/schuren etc. :)

Afbeelding

karijn

Berichten: 5408
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 16:52

Leuke lamp.

Ik ben intussen verliefd geworden op de vintage mushroom lampen van Dijkstra. Ik had er eentje gezien in het blad vt-wonen maar deze nog niet op marktplaats gevonden. We blijven grduldig zoeken.

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 09:55

Mag ik me hier melden?

Na 4 jaar geleden ons huis gekocht te hebben van oma, welke we bijna volledig gestript hebben en opnieuw opgebouwd hebben, gaan we nu de volledige zijkant van het huis uitbouwen.
Afgelopen woensdag de financieel adviseur gehad en hij had een aangename verrassing wbt de financiële mogelijkheden.

Aankomende week komt de binnenhuisarchitect en die gaat wat plannen voor ons maken. Er komt een grote bijkeuken, een fijne leefkeuken en een hoek voor de nieuwe houthaard.

Wat hebben we al gedaan na aankoop.
2017 aankoop huis.
2017 benedenverdieping gestript, muren er uit, vloerverwarming, vloeren, nieuwe kozijnen, toilet, keuken.
2017 bovenverdieping vloeren en badkamer
2018 bovenverdieping en zolder kunststof kozijnen.
2019 Zolder gestript, vloeren, stucwerk nieuw en een hotelsuite van gemaakt.
2019 bovenverdieping hal en dubbel trappengat nieuw stucwerk.
2020 Kozijnen geschuurd en opnieuw in de lak.

Hopelijk kunnen we in 2022 beginnen met de verbouwing en wordt er op de slaapkamers op de bovenverdieping opnieuw gestuct en komt er een nieuwe vloer te liggen die overal volledig doorloopt.

x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 13:57

Sorry voor t steeds binnen banjeren maar heb niet genoeg verstand van interieurs om anderen te helpen.

Maar welke "kleur" wit hebben jullie op muren,kozijnen, plafonds?

Wij hebben ral 9010 maar t mag ij volgend huis wel wat witter. Maarja wat dan haha