Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ceetje_bokt
Berichten: 5171
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 15:32

De combinatie muurverf/behang is erg geslaagd geworden zeg! Prachtig. Ik zou een tint uit het behang terug laten komen in het vloerkleed en dan zou de lichte kleur de grootste kanshebber zijn.

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 16:16

Geweldige combinatie Poes. Ik zou gerust voor een donkergroen kleed gaan. Dat gaat tenminste goed samen met de vloer. En dan in accesoires gaan voor goudgeel en wit/creme.

x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 16:33

Afbeelding

Afbeelding


we hebben kleuren stress

wat voor kleuren zouden jullie op de muren doen met deze meubels.

willen erg graag en een stuk behang en stuk gekleurde muur
liefst helemaal geen witte muren

maar niet heel makkelijk bij 2 toch wel bepalende kleuren al

Yv_
Berichten: 19118
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 16:34

Ik vond het in eerste instantie ook te donker voor een woonkamer, maar dat behang trekt de kleur wel flink op. Vind het een gedurfde combi die ik zelf niet snel zou nemen, maar hoe langer ik kijk, hoe gaver ik het toch vind worden :D. Erg stoer dat je dat gewoon gedaan hebt Poes :D!

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 16:41

x_Anne_x schreef:
[ [url=m/gsmmZM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/DIZef1.png]Afbeelding[/url] ]


we hebben kleuren stress

wat voor kleuren zouden jullie op de muren doen met deze meubels.

willen erg graag en een stuk behang en stuk gekleurde muur
liefst helemaal geen witte muren

maar niet heel makkelijk bij 2 toch wel bepalende kleuren al


Ik zou voor een cremekleur richting cognac gaan of voor een koele tint grijs.

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 16:45

@anne: ik zou één muur behangen met iets waar roze, goud en blauw in voorkomen. Dat kan iets met bloemen, maar ook heel abstract zijn en dan kijken welke kleuren muurverf daar bij kleuren.

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 17:09


Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 17:17

Gaaf poes! Mooie combinatie zeg.

Ben ook aan het nadenken voor een restyle van in elk geval onze eetkamer en verder door het huis wat muren een nieuwe kleur geven. Dus dat wordt stap 1. Verven jullie zelf of laten jullie het doen? Gezien renovatie badkamer doe ik het liever zelf om kosten te besparen maar ben een beetje bang dat het er nooit zo strak uit ziet. En tegelijk een beetje dagbesteding zo tijdens corona :') Wat heeft jullie voorkeur en hoe hebben jullie het aangepakt?

gaucho

Berichten: 9526
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 20:34

Ik heb eerder spachtelpoetz geverfd, (drama :o) dus dat heb ik laten doen, houtwerk zelf gedaan, ik vind het inderdaad ook wel leuk om te doen.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 20:36

Wij hebben het behangen en verven van de begane grond uitbesteed. Ik kijk te veel naar die muren om blij te kunnen zijn met m’n eigen gestuntel :7

Mooi geworden poes!

Ik kan ook wel wat meedenk-hulp gebruiken. We gaan onze kastenwand zelf inbouwen met een koof. Dan hebben we spotjes boven het werkblad en naast de meest linker hoge kast komen nog drie nisjes met ook spotjes erin. Uiteindelijk eindigt de ombouw vlak naast het stopcontact. Daarom lijkt het behang nu nog wat vreemd afgekapt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

- de vloer wordt licht eiken pvc
- voor de openslaande deuren komen zandkleurige inbetweens

Maar dan de hamvraag: welke kleur geven we de ombouw?

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 20:55

Lastig! Ik houd heel erg van kleuren en zou wat je tot nu toe hebt te flets vinden. Ik zou dan ook gerust een wat meer heldere kleur van het behang kiezen. Minder vergrijst. Of mooi hout om het wat levendiger te krijgen. Maar dat moet dan maar net bij de vloer passen die erin komt.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 21:02

Dank je voor alle leuke reacties en tips! Ik heb hier echt al heel veel aan gehad.

Wij houden van landelijk/ oud herenhuis/ art deco /roaring twenties. Leuk om nu eens met die stijl wat uit te proberen. We willen graag later een echt herenhuis en het een echt in die stijl inrichten. Daarom durfden we ook voor donker gaan. En ben er erg blij mee.

Ik heb dit helemaal zelf gedaan maar heb echt mijn tijd genomen. Het is niet perfect maar alles is hier al scheef dus ja dat kan er wel bij :D anderzijds heb ik wel uit de losse pols de rand met het plafond gedaan met die donkere verf en dat is eigenlijk strak genoeg voor mij.

Dus laten doen: zeker met lichte kleuren vind ik het echt enorm duur om te laten doen. Ik weet niet goed wat ik zou doen. Maar je bent zo 5000-10 000 kwijt aan laten verven...

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 21:37

Noeps schreef:
Wij hebben het behangen en verven van de begane grond uitbesteed. Ik kijk te veel naar die muren om blij te kunnen zijn met m’n eigen gestuntel :7

Mooi geworden poes!

Ik kan ook wel wat meedenk-hulp gebruiken. We gaan onze kastenwand zelf inbouwen met een koof. Dan hebben we spotjes boven het werkblad en naast de meest linker hoge kast komen nog drie nisjes met ook spotjes erin. Uiteindelijk eindigt de ombouw vlak naast het stopcontact. Daarom lijkt het behang nu nog wat vreemd afgekapt.

[ [url=m/8k4WID.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zYMEre.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/K7nEsy.jpg]Afbeelding[/url] ]

- de vloer wordt licht eiken pvc
- voor de openslaande deuren komen zandkleurige inbetweens

Maar dan de hamvraag: welke kleur geven we de ombouw?


Wat een prachtige keuken en wat een enorme ruimte!!

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 22:12

poes schreef:
Dank je voor alle leuke reacties en tips! Ik heb hier echt al heel veel aan gehad.

Wij houden van landelijk/ oud herenhuis/ art deco /roaring twenties. Leuk om nu eens met die stijl wat uit te proberen. We willen graag later een echt herenhuis en het een echt in die stijl inrichten. Daarom durfden we ook voor donker gaan. En ben er erg blij mee.

Ik heb dit helemaal zelf gedaan maar heb echt mijn tijd genomen. Het is niet perfect maar alles is hier al scheef dus ja dat kan er wel bij :D anderzijds heb ik wel uit de losse pols de rand met het plafond gedaan met die donkere verf en dat is eigenlijk strak genoeg voor mij.

Dus laten doen: zeker met lichte kleuren vind ik het echt enorm duur om te laten doen. Ik weet niet goed wat ik zou doen. Maar je bent zo 5000-10 000 kwijt aan laten verven...


Ja zo dachten wij idd ook! In ons appartement van de jaren 70 hebben we wel alles zelf gedaan. Maar straks hebben we nieuwbouw dus dan laten we het wel doen, omdat ik het dan suuuuper zonde zou vinden als het niet mooi strak is als de rest. Voor ons hele huis zijn we straks idd zo’n 5500€ kwijt, inclusief verf :j. Dat is alleen schilderen

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 23:35

Dat valt reuze mee. De prijzen in België zijn precies weer een beetje anders :D

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 10:15

Noeps schreef:
Wij hebben het behangen en verven van de begane grond uitbesteed. Ik kijk te veel naar die muren om blij te kunnen zijn met m’n eigen gestuntel :7

Mooi geworden poes!

Ik kan ook wel wat meedenk-hulp gebruiken. We gaan onze kastenwand zelf inbouwen met een koof. Dan hebben we spotjes boven het werkblad en naast de meest linker hoge kast komen nog drie nisjes met ook spotjes erin. Uiteindelijk eindigt de ombouw vlak naast het stopcontact. Daarom lijkt het behang nu nog wat vreemd afgekapt.

[ [url=m/8k4WID.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zYMEre.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/K7nEsy.jpg]Afbeelding[/url] ]

- de vloer wordt licht eiken pvc
- voor de openslaande deuren komen zandkleurige inbetweens

Maar dan de hamvraag: welke kleur geven we de ombouw?


Wauw dat keukeneiland! Gaaf

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:40

:o ik ging online behang kijken en nu ben ik verliefd en wil deze straks in de gang.

Afbeelding

Zo iets in de slaapkamer achter het bed.

Afbeelding

En deze misschien wel in de badkamer en wc. Ik weet alleen nog niet hoe goed behang het gaat doen in een badkamer.... Bij de douche uiteraard niet. Maar in de rest van de ruimte boven een goed gelakte lambrisering?

Afbeelding

Ik wil heel graag een victoriaans ogende badkamer passend bij mijn wastafels. Dit is de kleine. Van de grote heb ik zo even geen foto.

Afbeelding

karijn

Berichten: 5408
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:55

Dat is een leuke wastafel. Persoonlijk zou ik de rest van de badkamer dan zo rustig en neutraal mogelijk houden zodat dit echt je eyecatcher is.

Poes, de kleurencombi is mooi geworden! Qua kleed zou ik kiezen voor een lichte tint met een structuur. Om te voorkomen dat je een groot vlak op je vloer hebt liggen.

Wij gaan de vloer in de woonkamer vervangen. Gezien de oppervlakte (55m2) hebben we gekozen voor visgraat laminaat. Een lichte wordt het maar de keuze is dan nog best reuze. We hebben er nu eentje gezien, een warme eikenkleur met niet al teveel knoesten en patronen. Qua kleur redelijk vergelijkbaar met wat we nu hebben maar rustiger qua patroon.

De nieuwe stoel/fauteuil is ook binnen (man: "oh, ik dacht dat hij hoger was"). Let even niet op de rommeltjes en zo.

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 12:01

@malenka: mooie behangetjes, vooral die eerste vind ik erg mooi.
Behang in de badkamer kun je 'sealen' met een matte of satijn laklaag/vernis.

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 12:11

Leuke stoel Karijn. Prachtige kleur!

Ik ben niet zo van een neutraal huis. :o Maar ik dacht nu aan donkerblauwe geverfde of warm bruin gebeitste lambrisering, dit behang en dan een rand langs het plafond en het plafond zelf gebroken wit met sierlijsten. Dat is voor mijn doen echt al heel erg rustig en neutraal. := De gebruikte tegels tegen de muur bij de douche waarschijnlijk handgevormd wit, een warm bruin houten blad bij de wastafel. En de vloer weet ik nog niet.

DubbelFun,
Ja, die eerste wil ik denk ik naar gewoon gaan bestellen voordat hij straks niet meer te krijgen is... En het behang lakken! Nooit aan gedacht dat het een optie is. Heb je dat zelf wel eens gedaan?

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 12:35

Afbeelding

Dit is speciaal badkamerbehang. Ik weet het niet meer exact, maar volgens mij zitten er 4 lagen lak overheen. 2 x twee componentenlak en nog 2 lagen ander spul. Het is even wat werk, maar het is echt dicht! Je kunt dit zelfs binnen in de douchecabine gebruiken.

Edit: hier gekocht: https://www.behangfabriek.com/nl_NL/c-3076928/badkamer/

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 12:48

Ik heb het wel eens gedaan ja en dat is járen blijven zitten :)

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 13:00

Bedankt voor de tips! En mooi behang ook Plukje.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 13:02

Kun je idd perfect aflakken. Ook handig in de keuken! Het eerste papier is prachtig. Jouw stijl vind ik ook erg leuk :j

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 14:03

Ik kom me hier maar eens melden. Binnenkort ga ik verhuizen en nu zijn mijn vriend en ik dus bezig met alles uitzoeken qua inrichting. We gaan samenwonen en willen vrijwel alles qua meubels nieuw kopen. Waar ik een beetje tegenaan loop is de vloer. Welke kleur meubels zouden jullie hierbij kiezen?


Afbeelding


Poes, ik vind jouw behang echt fantastisch! Mag ik vragen waar het vandaan komt? :)
Laatst bijgewerkt door prulletje op 27-05-21 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt