Tegelverf

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dala8

Tegelverf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 16:58

Ik zit er over na te denken om ons ooo zoooo mooie toilet te gaan opknappen.

Afbeelding

Nu kwam ik de optie tegelverf tegen. Ik ben er een beetje sceptisch over...
Zal dat wel mooi worden? Dus mijn vraag, hebben jullie er ervaring mee?

Het zal dan gaan om de tegels tegen de muur. Die op de vloer lopen namelijk ook door in de bijkeuken.
Tevens zou ik het als optie zien voor de prachtige tegeltjes in de bijkeuken aan de muur en onze vensterbanken.

Afbeelding

Afbeelding

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Tegelverf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 17:06

Misschien dat het op deze plekken beter gaat.
Maar wij hebben het in de douche gedaan en zo'n spijt van.

Alles gedaan zoals beschreven en het zag er ook mooi uit.
Maar na een poosje ging er toch een stukje verf af waar het touwtje van het lichtknopje hing waar je dus veel met je hand komt.
Ook waar een plateautje is waar de shampoo op staat.
En dat ging verder en verder. Steeds kwam er meer verf los.
uiteindelijk alles eraf gestoken, sommige stukjes ging gemakkelijk andere zaten zoals het hoorde muurvast.

Na veel ergernis was het er af, maar de voegen waren nog wel de verfkleur. Ging er echt niet af.
Nou die dus met voegenfris gedaan, hecht dat weer niet op die verf.
Nu is het dus een lelijke zooi.
En we zijn van plan alle tegels er af te breken en er nieuwe op te lijmen. Hadden we dat maar meteen gedaan....

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 17:06

Ik heb dat nét gedaan, ook op het toilet, ook soortgelijke tegeltjes, nadat ik het eerder al in ons washok had gedaan. Ik ben er tevreden van. Je hebt eerst een primer nodig, nadien lakverf voor erover.
Het oogt een stuk frisser. Nieuw stuccen is mooier, maar goed, ook veel omslachtiger.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 17:08

Nee, echt heel mooi word dat niet, ook niet met de juiste verf.
Wij hebben het ooit gedaan als tijdelijke tussenoplossing voor gifgroene tegels in de keuken, en ja, dat was netjes en beter als van te voren.
Maar niet te vergelijken met een nieuwe tegel.
Heb er helaas geen fotos van, dat was onze eerste koopwoning.

Is het geen optie over de oude tegels heen te tegelen, mits die goed vast zitten?

En die vensterbank zou ik persoonlijk ook kijken of ik daar een overzet op zou kunnen plaatsen.

Op een vloer sowieso niet aan te raden, wat iemand hierboven al schrijft, zelfs met de juiste verf en correct voorbehandelen is het niet zo slijtvast als wat men zegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 17:12

Voor oppervlakten waar je niet teveel wrijving hebt werkt het goed, de wanden van je WC zal zeker lukken. De vensterbank zou ik niet doen, als je een keer met wat plantenpotten oid gaat schuiven dan zal het krassen. Je kan daar wel een houten (of ander materiaal) ombouwtje voor maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 17:12

Ik heb nu even geen foto omdat ik op m'n werk zit, maar wij hebben dat vijf jaar geleden op het toilet gedaan. Ziet er keurig uit en is in al die jaren netjes blijven zitten. Ik neem het regelmatig af met een sopje, maar blijft gewoon keurig zitten.
Onze ervaring is dus wel goed.

Je zou ook betonciré kunnen overwegen. Is ook heel werkbaar en waterdicht.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 17:18

Voor wanden waar je geen heel heftige dingen mee doet werkt het top. Een mooie budget oplossing.

In de douche of ergens anders waar je vaak met (agressief) schoonmaakmiddel komt zou ik terughoudend zijn. Bij ons laten stukjes los. Al heeft het daar zelfs een paar jaar goed gehouden.

Bij het licht touwtje blijft het bij ons wel netjes itt bij duopenotti

Neem de instructies wel heeeel goed op. Gebruik goed materiaal. En zorg voor een heel goede dekking zonder gaatjes.

Het is hier een jaar of 5 een top oplossing geweest voor de badkamer. Daarna begon het in de douche te bladderen. Maar het was altijd maar bedoeld als tijdelijke oplossing.

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 17:57

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:21

Tegelverf heb ik zelf heel erg slechte ervaring mee. Ik had een huurhuis waar de badkamer geheel geschilderd was (lees: de tegels aan de muren en de vloertegels). Je wilt niet weten wat een verschrikking dit was toen dat begon af te bladderen. Echt niet aan te raden. :')

Dala8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 16:46

Bedankt voor de verschillende reacties.
Voor de vensterbank is een ombouw echt wel een goed idee!
Ik had er met mijn vriend nog even over en hij vond dat we eigenlijk gewoon de hele wc moeten aanpakken, ook nieuw toilet. Ik denk dat we even nog moeten sparen en dan gewoon nieuwe tegels moeten doen.
Voor de tegels aan de muur in de bijkeuken vind ik het nog steeds we het proberen waard. We komen er nooit langs, het is geen extreem vochtige ruimte. Ik ga eens oriënteren welke soorten verf er voor zijn en wat je er voor nodig hebt.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 17:14

Wij hebben dat vorig jaar gedaan. Muur ben ik tevreden mee. Vloer viel te donker uit en er zijn wat pluisjes en haren in meegeverfd. Was met Histor tegelverf als ik het goed heb.

Blijft een lelijke wc maar toch :')

Afbeelding

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 17:52

Dat ziet er wel mooi uit, die geschilderde tegels Selina.

Ik heb zelf trouwens ook van die "mooie" bruine tegels in de keuken met hier en daar een bloemmotief, zoals in de foto van de TS. :D

Dala8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 19:44

Oh die wc vind ik er nog best mooi uitzien zo!!

Ja onze keuken heeft ook bruine tegels. We zouden eerst sparen voor een keuken maar toen kregen we lekkage in onze even mooie bruin/groene/schrootjes badkamer. Dus die is eerst vervangen. Nu 1.5 jaar mama en minder gaan werken dus het sparen gaat wat minder snel :+

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:16

Ik heb mijn badkamertegels (vloer en wand) geschilderd met tegelverf van de praxis (V33).
Ik denk nu anderhalf jaar geleden, zit er over het algemeen nog netjes op!
Enige wat mij achteraf stoort is dat er toch her en der een druppel te zien is terwijl ik er met het schilderen heel erg op berekend was. Maar tijdens het drogen komt er toch uit een voeg op sommige plekken een druppeltje.
En ik moest rond leidingen schilderen die helaas over de wand lopen, daar is het inderdaad iets minder mooi en wat kwetsbaarder.
Maar het is nergens gaan bladderen dus ik denk toch wel een goede kwaliteit.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:32

Als je niet wilt her-tegelen dan kun je de tegelwand ook beplakken met pvc vloerdelen of tegels van een paar mm dikte. De vloer moet wel geegaliseerd worden ivm de voegen, maar de wanden niet.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:37

Ook ik heb het gedaan 3 maanden terug. We zijn verhuisd maar vond de wc niet mooi en zonde om nieuwe tegels te kopen.
Afbeelding zo was het en zo is het geworden:

Afbeelding