Keuken renoveren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberley_

Keuken renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-21 23:53

Hoi hoi,

Op 12 februari komt er een bedrijf om te kijken wat de kosten gaan zijn voor het renoveren van onze keuken.
Nu ben ik op zoek naar mensen die dit ook hebben laten doen.
Ik zou graag willen weten wat een beetje de prijzen ongeveer zijn en waar ik op moet letten.

Groetjes

Palmera

Re: Keuken renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 00:28

Ik denk dat dit een iets té open vraag is. :)
Prijzen hangen helemaal af van grootte en vorm van de keuken en wat er gerenoveerd moet worden. En met of zonder nieuwe apparatuur.

Ik denk dat niemand een zinnig iets kan zeggen waar je wat aan hebt.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 00:36

Ik denk dat dit allemaal afhangt van je persoonlijke smaak, soort hout, aanrecht, grootte, merk, merk toestellen etc..

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-21 00:42

Ja dat is waar.
Maar misschien vinden mensen het toch leuk om te delen wat zij hebben laten doen.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 08:00

Wij gaan een keuken laten zetten in ons bijhok. Bijhok moet eerst geïsoleerd worden. De deuren en ramen tussen bijhok en woonruimte gaan eruit. Er moet een nieuwe groep gemaakt worden in meterkast en draden getrokken worden. Dan een nieuwe hoekkeuken geplaatst worden. Dit laten we doen. Verven en vloerleggen doen we zelf. Ow ja er moet een kleinere radiator komen. Wij zitten in totaal op ongeveer 14000 euro wat we laten doen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 08:31

Onze keuken kwam van woonwelt Pallen, dat was destijds de goedkoopste. Onze keuken met whirlpool oven en inductieplaat, en de duurdere versie afwerking kostte ons 5000 euro. Dat was dus een hele nieuwe keuken.
Voor een renovatie kan de prijs alles daar tussenin zijn, afhankelijk van wat er gedaan moet worden.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 09:04

Alles zelf doen :

Muur uitbreken
Nog een muur uitbreken
Oude keuken eruit
Toilet eruit
Nieuwe vloer
Afvoer aanleggen
Stucen (laten doen)
Nieuwe keuken erin (showroom model)
Ontbijtbar maken

. Denk dat het ons zo'n 10000 euro gekost heeft.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 09:54

Wij hebben vorig jaar januari alle apparatuur laten vervangen, dus koelkast, gasfornuis, oven, afzuigkap en vaatwasser, aan de apparatuur was ik kwijt inclusief plaatsen nog geen 2000.- we hebben zelf het aanrechtblad vervangen en de voorzijdes van de kasten en lades geschilderd. Verf was ongeveer een 200.- en het aanrechtblad was een 400.-. Dus voor een goede 2600.- hebben we de keuken gerenoveerd.
Laatst bijgewerkt door meggiemeg op 03-02-21 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 10:10

bambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 10:52

Wij gaan ons hele huis voor het overgrote deel zelf renoveren en verbouwen.

Alleen voor de 2 uitbouwen (nieuwe masterbedroom ipv schuur en nieuwe keuken ipv patio) worden gedaan door de aannemer en zijn team. Die 2 uitbouwen zijn aan de prijs (verwacht zo'n €60.000) maar dan heb je 50m2 extra huis.

Wordt casco opgeleverd dus rest moet zelf gebeuren. Aanrader als je zelf doet: inbouwkasten van de IKEA (goede kwaliteit) en dan zelf frontjes erop maken. Verder hebben we goede adresjes voor inbouwapparatuur, tegels, Boretti oven, aanrechtblad, kookeiland (wij nemen er 1 met plaatmateriaal van koper, echt heel gaaf!!), afwerken enzovoorts budgetteren we op €7.000,-

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-21 11:13

meggiemeg schreef:
Wij hebben vorig jaar januari alle apparatuur laten vervangen, dus koelkast, gasfornuis, oven, afzuigkap en vaatwasser, aan de apparatuur was ik kwijt inclusief plaatsen nog geen 2000.- we hebben zelf het aanrechtblad vervangen en de voorzijdes van de kasten en lades geschilderd. Verf was ongeveer een 200.- en het aanrechtblad was een 400.-. Dus voor een goede 2600.- hebben we de keuken gerenoveerd.

Wij willen inderdaad de keuken deurtjes, deurgrepen, koelkast en afzuigkap laten vervangen.