Wonen in Uden.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jillz1

Wonen in Uden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 11:20

Wie kan mij wat meer vertellen over de mentaliteit daar?
Wij zijn dringend op zoek naar huis.
Helaas onze voorkeur plaats zit huizenmarkt nu erg lastig. Daarom zoek ik nu erg ruim.

Mijn oog blijft op Funda vallen op leuk huis in Uden.

Helaas mijn man wil niet

Reden: hij vindt de mensen daar gesloten en op zichzelf.

Klopt dat?

Annem84

Re: Wonen in Uden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 11:24

Ik woon zelf in Veghel, dat ligt naast Uden.

Maar ik herken dat gesloten eigenlijk helemaal niet. Uden is een gezellig dorp met een mooi centrum. Leuke winkels en vooral de maashorst is een prachtig natuur gebied op een steenworp afstand. Om die reden heb ik mijn paard daar vlak bij op pensionstal staan. Dus ik zou zeggen gewoon doen hoor!

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 11:28

Welke wijk in uden is het want sommige gedeeltes zijn echt niets

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 11:31

Schutveld

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 11:34

Ik weet niet waar je vandaan komt?
Maar ik ben zelf ooit na jaren in Friesland gewerkt te hebben in Oss gaan werken.
Friezen staan erom bekend stug en gesloten te zijn. Dit herkende ik helemaal niet (ik kom zelf van de Veluwe) tot ik dus in Brabant werkte. Dat verschil is wel heel groot. In Oss was iedereen veel jovialer en opener.
Maar aan de andere kant. Aan de Friezen heb ik vrienden voor het leven over gehouden en de brabanders doen leuk in je gezicht maar praten veel meer achter je rug om.

Het zal er dus ook maar net aan liggen wat je gewend bent, welke wijk je terecht komt etc.

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 11:47

Wij zijn als buitenstaanders een halfjaar geleden verhuisd van de Betuwe naar een dorp naast Uden. De paarden staan wel in Uden. Wij vinden het enorm fijn. De mensen zijn veel opener en gezelliger dan waar wij vandaan komen.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 12:15

Fijne wijk en omliggende wijken ook. Heb wijk erlangs gewoond

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 12:22

TS, is dit een vervolg op je andere topic? Ik snap dat je bij het zoeken naar een huis ook let op de sfeer in de omgeving, maar: in elk dorp zul je stomme en leuke mensen vinden. Bovendien kan de sfeer in een dorp per wijk of zelfs per straat verschillen. Waarom ga je niet gewoon bij huizen kijken die aan je criteria voldoen, en daarna een rondje rijden door de buurt? Dat lijkt me zinvoller dan topics openen op Bokt, want de een woont in een leuke wijk in Uden en vindt het fantastisch, de ander woont in een stomme wijk en zal roepen dat je er nooit van je leven moet gaan wonen. En dat is met elke plaats zo, tenzij er misschien maar drie huizen en een halve boerderij staan.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 12:32

Foaly schreef:
TS, is dit een vervolg op je andere topic? Ik snap dat je bij het zoeken naar een huis ook let op de sfeer in de omgeving, maar: in elk dorp zul je stomme en leuke mensen vinden. Bovendien kan de sfeer in een dorp per wijk of zelfs per straat verschillen. Waarom ga je niet gewoon bij huizen kijken die aan je criteria voldoen, en daarna een rondje rijden door de buurt? Dat lijkt me zinvoller dan topics openen op Bokt, want de een woont in een leuke wijk in Uden en vindt het fantastisch, de ander woont in een stomme wijk en zal roepen dat je er nooit van je leven moet gaan wonen. En dat is met elke plaats zo, tenzij er misschien maar drie huizen en een halve boerderij staan.

Nou ik snap het wel.... Ervaring leert toch wel dat er in bepaalde wijken in een bepaalde stad of dorp een bepaald soort mens woont waarbij je waarschijnlijk niet op 1 lijn ligt qua normen en waarden.... Nu is het winter, dus in de meeste wijken is het nu rustig, maar voor hetzelfde geldt zitten ze daar in de zomer tot 2 uur snachts meer kratten bier voor de deur bij wijze van. Als je dat van te voren weet is er niks mis mee, maar niet iedereen wordt daar blij van...

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 12:34

Ik zou er gewoon heen rijden, wandeling maken, praatje maken en zo he beeld laten bepalen. De beleving van de stad, dorp, wijk zal voor iedereen anders zijn. Het ligt ook aan de persoon zelf. Gewoon zelf een indruk krijgen.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 14:34

Foaly schreef:

Is idd een vervolg omdat er in omgeving Oisterwijk echt niks in onze prijsklasse valt
Ons criterium is een plaats met veel faciliteiten maar wel sociaal en gezellig.
Zo zou ik nooit in Vught willen wonen , staan mooie huizen en faciliteiten genoeg maar niet ons soort mensen.

Ik heb de vraag gesteld omdat wij echt niet bekend zijn met Uden.

Ik heb veel familie in Vught en ben dus echt wel bekend met de mentaliteit daar.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:39

Ik denk dat het meer uitmaakt in welke wijk je precies woont dan dat je in een bepaalde plaats woont.
Ik woon in Uden, maar buitenaf dus daar heb je waarschijnlijk niet zoveel aan. De wijk hier is heel fijn. Uden zelf vind ik ook fijn met genoeg voorzieningen.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 16:37

Ik woon niet in Uden, maar kom er wel eens. Ik vind het een prettig dorp met veel voorzieningen (en een fijne bioscoop ;)). Ik kom zelf uit Limburg en woon sinds 3 jaar in Brabant en het bevalt me echt heel goed. Brabanders zijn veel socialer en opener dan Limburgers.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:48

Century schreef:
Ik denk dat het meer uitmaakt in welke wijk je precies woont dan dat je in een bepaalde plaats woont.
Ik woon in Uden, maar buitenaf dus daar heb je waarschijnlijk niet zoveel aan. De wijk hier is heel fijn. Uden zelf vind ik ook fijn met genoeg voorzieningen.

Dat denk ik ook, wijk is veel bepalender bij grotere 'dorpen' en vaak zelfs de straat of maar net wie je naaste buren zijn. Ik snap bijvoorbeeld ook echt niet dat je het hebt over een mentaliteit en soort mensen in Vught. Er wonen ruim 26.000 mensen en die zijn grotendeels hetzelfde? Vught Noord, Zuid, Villapark, Centrum etc. hebben allemaal delen met grotere huizen maar zijn echt heel verschillend als je het mij vraagt. Op het villapark na zijn de meeste wijken ook best gemengd met verschillende soorten huizen. Ik ken in ieder deel mensen en die zijn ook allemaal heel verschillend maar hebben het er wel allemaal naar hun zin.
In Uden wonen nog veel meer mensen, dus ik denk dat je daar al helemaal niet van een mentaliteit of soort mensen kan spreken. Het maakt een huizenzoektocht onnodig moeilijk en een mening over de mentaliteit ergens is vaak gebaseerd op vooroordelen of een verkeerde ervaring die iemand 3 huizen verderop helemaal niet hoeft te hebben.