Gezocht: App om foto jaarboek te maken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Gezocht: App om foto jaarboek te maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 08:24

Lieve bokkers,

Ik vind het zonde dat al mijn foto’s (lees: telefoonkiekjes) op een harde schijf belanden en ben al een paar jaar voornemens om er jaarboeken van te maken.

Helaas ontbreekt het me enorm aan tijd en motivatie en kom ik nooit verder dan januari of februari en is er nog steeds geen boek.

Nu maken we via famileo al ruim een half jaar een krantje voor opa en dat loopt via een app. We laden een foto en een klein stukje tekst en daar maakt de app elke 2 weken een fysiek krantje van. Ik hoef niks te designen of te bewerken. Toen dacht ik: dit wil ik ook voor onszelf alleen dan dat ie er aan het eind van het jaar een jaarboek van maakt.

Dus: ik wil gedurende het jaar foto’s uploaden in een app en er aan het eind van het jaar een boek van drukken. Ik wil niet zelf onwijs veel moeten designen, schuiven en scrapbooken zeg maar. Ik wil ook kleine stukjes tekst kwijt kunnen.

Bestaat zoiets? Met Google kom ik er niet uit. Help!

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Gezocht: App om foto jaarboek te maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 08:32

Kleine aanvulling: ik ben dus niet op zoek naar Albelli of Hema fotoboeken etc. Die sites ken ik allemaal. Ik ben echt op zoek naar een app via de telefoon waarin je het hele jaar door wat foto’s upload en dan aan het eind van het jaar een boek kan laten drukken zonder dat je uren hoeft te besteden aan designen, foto’s selecteren etc.

Hoeft geen State of the art design te zijn en prijs maakt niet uit

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101749
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Gezocht: App om foto jaarboek te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 09:46

Ik heb https://www.freeprintsapp.nl/ gebruikt voor een boekje en een keer gewone afdrukken.
Is volgens mij alleen via de telefoon want ik moest foto's van mijn laptop op mijn telefoon zetten als ik ze wilde afdrukken. Boekje heb ik met hardcover, simpel witte pagina's met 1 foto per pagina maar je kan het vast wat ingewikkelder maken als je wil. Weet alleen niet of je er tekst bij kan zetten, dat heb ik toen niet gedaan iig. Maar kwaliteit van het boekje was prima.

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Gezocht: App om foto jaarboek te maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 10:38

Bedankt voor je reactie! Dat is niet echt wat ik zoek. Ik ken genoeg aanbieders waarbij je zelf boekjes kan maken en indelen. Ik zoek echt een app die het voor je doet waarin je zelf alleen af en toe een 'berichtje' hoeft te maken met een foto, waarbij de app het uiteindelijk in een jaarboekvorm giet.

DieL_Zor

Berichten: 3883
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 10:55

Hmmm je zou eens kunnen kijken of je polarsteps om zou kunnen toveren hierin.
Dat is een app die je tijdens je reis bij kunt houden: foto’s met verhaaltje plaatsen wanneer je wilt. Helemaal aan het einde van je reis stop je de trip en krijg je ook de optie om het eventueel af te laten drukken als fotoboek. En die wordt dan inderdaad compleet vormgegeven.

Theoretisch gezien precies wat je bedoelt toch? :D en of je nou echt op reis gaat, of gewoon een jaartrip om je huis maakt, maakt natuurlijk niet uit. Het enige is dat de lay-out wel wat op reizen is ingericht natuurlijk en er volgens mij dingen worden toegevoegd als ‘afgelegde kilometers’ etc. Het is even de vraag of dat storend wordt.

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Gezocht: App om foto jaarboek te maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 13:13

Ja precies! Dat is inderdaad wat ik bedoel, ik ga eens even kijken.

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16153
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Gezocht: App om foto jaarboek te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 20:45

Omdat dit topic beter op Huis, Tuin, Techniek past verplaatsen wij hem daarheen.
FZ->HTT