Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prairy
Berichten: 9169
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 21:21

Ik heb eigenlijk geen idee. Ik ben wel overgestapt naar goedkopere kleding, en veel minder. Ik heb ook een veel te volle kledingkamer... Heb al best veel weggegeven. Verkopen vind ik echt veel te veel gedoe.
Maar ik draag kleding wel op als ik het niet weg geef, sommige stukken heb ik al 15 jaar zo niet langer.

Ik wil eigenlijk terug naar de helft van wat ik nu heb. Gaat in delen haha

zonnebloem18

Berichten: 24863
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 22:03

Wij hebben met 3 personen ongeveer 130 euro per maand uitgegeven. Dit is inclusief jassen en schoenen en een dochter in de groei en ik ben bijna 16 kilo afgevallen dus ook veel nieuwe kleding nodig. Schoenen komen meestal van de Ecco en jassen ook van een goed/duurder merk. We besparen niet op kleding, maar ik koop voor mijn dochter wel regelmatig tweedehands.

8nnemiek

Berichten: 43469
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 09:20

Ik koop inderdaad ook liever wat duurdere/betere kleding en dingen die niet zo mode gebonden zijn, zodat het langer mee gaat. De duurzame bio katoen kleding van C&A vind ik ook fijn.
Ben ook fan van oude kleding herstellen. Ik zal komende week voor de grap eens een paar foto’s maken van mijn klusbroeken :') Pas nog de knieën van een van mijn lievelingsbroeken proberen te repareren, maar die is nu wel echt op haha. Mijn broeken slijten altijd op de knieën en in plaats van er modieus versleten uit te zien scheuren ze meestal binnen een paar dagen volledig door haha

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 09:41

Qua kleding doe ik nooit zo gek, ik koop bijna enkel 2e hands of in de sale. Vind het toch wel leuk regelmatig wat niews te hebben. Voorheen vond ik dat zonde omdat ik al zoveel had maar nu zo blij met de Vinted app. Had een hele lading leren schoenen, die verslijt je amper maar wilde toch weer wat nieuws, alles op Vinted gezet en van de opbrengst weer nieuwe schoenen gekocht(echt leer 15 euro in de sale) en een hoop kinderkleding, heb er 4 waarvan 3 meisjes dus behoorlijk wat nodig.

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 09:45

Ik zou echt nooit tweedehands schoenen kopen.
Ik hou er ook niet van om online te bestellen. Met schoenen doe ik wel heel lang en ik draag alleen maar timberlands.
Kosten wel heel veel maar ze zijn superkwaliteit.
Omdat ik vorig jaar niet naar Amerika kon en ze daar veel goedkoper zijn moet ik ze wel hier in Nederland kopen. Maar dat is met het vakantiegeld

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 10:01

2e hands schoenen koop ik alleen als ik kan zien dat ze niet of heel weinig gedragen zijn en van een goed merk en echt leer. Ik koop ze het liefst nieuw in de final sale. Had nu een paar voor 15 euro terwijl ik net een ander paar voor 15 euro via Vinted had verkocht :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 11:05

Ik geef denk €50 per maand uit aan kleding. Koop alles bij topvintage. Zijn nu weer 2 jurken onderweg *\o/*

Vrijdag hebben we een gesprek bij de hypotheker. Ben benieuwd.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 17:38

Spannend Idinn.

Kleding tja..... eerlijk gezegd heb ik daar de afgelopen 2 (2019 / 2020, tot april ongeveer) jaar best veel geld aan uitgegeven. Had na een jaar of 5, 6 echt vrijwel geen kleding gekocht te hebben echt vrijwel niets fatsoenljiks meer in de kast. Van slip tot sok alles was versleten eigenlijk...
Voor kleding voor mijn werk is het heel makkelijk, ik heb spijkerbroeken van de HEMA, die goedkope van 25 Euro, doe ik een jaar mee en polo's van mijn werk. Maar ik heb wel echt goede sokken en schoenen nodig, daar investeer ik elk jaar goed in.

Vanaf vorig jaar april zoiets vrijwel niets meer gekocht :+ ook ivm die lockdowns . Hier en daar wat op internet maar denk gemiddeld hooguit 30 Euro per maand??

Maar ik ga echt niet zeggen dat ik goedkoop ben met kleding. Ik let erg op goede lingerie (ben groot Marlies Dekker fan), hou van een mooi jurkje, en mooie schoenen. Tja... dat kost wel wat. Dus gemiddeld in normale tijden ligt dat wel minimaal rond de 100, misschien zelfs 200 Euro per maand :o ^) :))
Daarbij gaf ik tot corona regelmatig cursussen en trainingen ja dan moet je wel representatief op komen draven. Levert veel geld op maar qua kleding kost het ook wel het eea.
Koop goede merken, en ben zeer bewust uitverkoop-koper :+ dat dan weer wel :D

Luxorvalkje
Berichten: 1945
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 18:22

Ik ben toe aan nieuwe onderbroeken. En eigenlijk wil ik nu iets degelijks. Heb nu van die hipsters, maar door het zitten de hele dag heb ik toch wat last van die pijpjes. Een string vind ik niks en ik wil geen hoge taille :') Blijkt toch lastig.

Ik wilde ook een paar witte sneakers. Laatst vond ik een paar voor €10. Niet mijn merk, maar prima voor de zomer. Gratis verzenden vanaf 20 euro, dus meteen maar een paar in het blauw bijbesteld.

Steenbok12
Berichten: 7854
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 18:34

Kleding.. mijn vriend is een echte shopper en kan ook gerust dure jassen shirts etc. Kopen. Ik ben dat dan weer minder eigenlijk. Ik koop wat ik nodig heb en draag het op. Wel laatst nieuwe broeken nodig, toen heb ik er weer 3 voor 30 euro gekocht. Voor mijn zoontje koop ik regelmatig 2e hands of via zeeman ofzo. Maar ondanks dat steeds per maat een nieuwe garderobe bij elkaar shoppen dat is toch wel weer een uitgave. Maar meestal gebruik ik daar de kinderbijslag voor haha. Nu ook weer 50 euro uitgegeven bij zeeman en wibra bij voorbeeld. Schoentjes van adidas in de sale voor 17 euro.

Totaal per maand.. geen idee. :D

Fitzroy

Berichten: 25162
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:21

Ik had verleden jaar 343,- uitgegeven aan kleding. En daarvan is een deel nog weggegooid geld geweest want ik had heel veel zomerkleding gekocht voor een vakantie in Griekenland die op het laatste moment niet doorging door het reisadvies :( En inmiddels weer 2 maten afgevallen dus zonde van de nieuwe kleding ...
Gewoon niet aan gehad ..

OleJon
Berichten: 2511
Geregistreerd: 04-07-14

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 11:51

Ik denk dat Ik vorig jaar maar 100 euro aan kleding uit heb gegeven. Spijkerbroek koop ik bij Lidl.
En heb ook nog veel kleren. Soms in uitverkoop of bij zeeman of takko of action
Ben niet zo modebewust. Als de kleren minder worden doe ik ze in werk of bij de paarden aan. Ondergoed koop ik bij Lidl of action

IMAY1990

Berichten: 1899
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 15:33

Ik kocht altijd 1 keer in het jaar 2 spijkerbroeken en 1 keer in het jaar een paar nieuwe sneakers. Spijkerbroeken sleten bij mij altijd bij het kruis door na verloop van tijd en sneakers aan de hiel. En omdat ik altijd pas aan vervangen nadacht als het eigenlijk al te laat was heb ik op een gegeven moment besloten dat het verstandig was om een vast moment te prikken om alvast te vervangen voordat de oude helemaal op zijn. Afgelopen jaar heb ik in 2 joggingbroeken geleefd waarvan ik er 1 al had en een 2e bij heb gekocht vorig jaar april en sindsdien heb ik niks aan kleding gekocht. Ik moet wel als we allemaal weer op kantoor mogen werken en samen gezellige dingen mogen doen ongeveer een hele nieuwe kledingkast hebben omdat ik een paar maken kleiner ben dan een jaar terug maar dat stel ik lekker uit tot het een doel heeft.

Maar 'normaal' gesproken zou ik ongeveer €120 aan broeken en €50 aan schoenen uitgeven. En voor overige kleding zou ik met de incidentele uitgaven in totaal op zo'n €240 - €250 per jaar uit komen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 08:29

Ik heb een budget van 135 euro per maand voor kleren. Daar heb ik vorig jaar 100 per maand van gebruikt. Een groot deel was sportkleding: ik ben vaker beginnen lopen en heb het paardrijden weer opgepakt.
Ik koop ook wel graag wat duurdere stukken van enkele merken die ik heel graag draag en dat gaat dan ook erg lang mee.
Mocht ik echt enorm willen besparen denk ik dat het met de helft ook wel uit kan maar bvb mijn loopschoenen moeten gewoon regelmatig vervangen worden en die dingen kosten nu eenmaal geld. En ooit gaan mijn leren laarzen wel eens stuk en met mijn lange poten is het of maatwerk of terug naar jodhpurs met te korte chaps :D

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-21 00:06

Zo ik heb mijn zieltogende Nespresso apparaat ontkalkt. Kan weer minstens een jaar mee :))

Naarmate de spaarrekening groeit ben ik nog steeds niet uit hoe ik mijn keuken nu wil. Vind dat zo lastig. Ook omdat er gebroken en gesloopt moet worden >;)

PSvanLot

Berichten: 10182
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 07:44

Een architect mee laten kijken?

Prairy
Berichten: 9169
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 08:38

Showroom keuken zoeken, of op marktplaats? Dan is de keuken al voor je bepaald en het scheelt veel geld :P

PSvanLot

Berichten: 10182
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 09:04

Prairy schreef:
Showroom keuken zoeken, of op marktplaats? Dan is de keuken al voor je bepaald en het scheelt veel geld :P


Maar dat verandert niets aan het feit dat ze twijfelt hoe ze het wil.

Prairy
Berichten: 9169
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 09:12

PSvanLot schreef:
Prairy schreef:
Showroom keuken zoeken, of op marktplaats? Dan is de keuken al voor je bepaald en het scheelt veel geld :P


Maar dat verandert niets aan het feit dat ze twijfelt hoe ze het wil.

Je kunt het ook als inspiratie gebruiken, dat je daardoor een idee krijgt wat je wel of niet mooi vind.

Anoniem

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 09:49

Ik heb geen budget voor kleding, vooral voor de kinderen geef ik (te) veel geld uit.
Voor mijzelf ben ik minder veeleisend, geef iets meer geld uit aan schoenen en jassen maar ik ga echt geen 40/50 euro voor t-shirts betalen.
Mijn man is erg van de merkkleding, hij geeft veel meer geld uit (alleen ik koop wel vaker haha).
Ik heb nu een winkelafspraak bij de Primark, daar kan ik voor mijn 1-jarige altijd leuk slagen.

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 10:21

Ik koop veel op vinted! Wel kijk ik naar de staat van de kleding :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 10:34

Es_ther schreef:
Ik koop veel op vinted! Wel kijk ik naar de staat van de kleding :).

Nooit van een koude kermis thuis gekomen? Kleding in slechte staat, pillig of een gat?

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 11:00

Zonnebloem92 schreef:
Es_ther schreef:
Ik koop veel op vinted! Wel kijk ik naar de staat van de kleding :).

Nooit van een koude kermis thuis gekomen? Kleding in slechte staat, pillig of een gat?

Nog niet! Alles wat ik kocht was ook in de staat zoals beschreef.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 11:48

Es_ther schreef:
Ik koop veel op vinted! Wel kijk ik naar de staat van de kleding :).


Ik ook sinds kort! Maar enkel van het geld dat ik erop verdiend hebt. Normaal deed ik altijd alles in de kledingcontainer dus het is geld dat ik anders nooit had, scheelt als de kleding minder leuk is dan gedacht, zet het er dan gewoon weer op, koop alleen voor kleine prijsjes kinderkleding(1 en 2 euro) en voor mezelf soms iets duurder, tot nu toe gaat het goed.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 15:44

Ik heb een leaseauto en km staan 20.000 per jaar.heb door het thuiswerken dit niet meer nodig. De leasemaatschappij gaat nu een nieuwe berekening maken voor 10.000 per jaar.ben benieuwd hoeveel dit scheelt.