Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Samantha_

Berichten: 10833
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 00:51

Blijft leuk ja, huizen kijken!

O dat is een leuk koopje!

Nog 2,5 week en dan krijg ik de sleutel. Bedoeling is 2,5 week later te verhuizen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 01:15

VanHuisUit schreef:
Alles stijgt mee helaas... ^) ~~}>

Vandaag prachtige ajour sjaal gekocht bij de kringloop a 3 Euries :+


Wat is een ajour sjaal?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 09:04

Ik kom even hallo zeggen 8-) Onze trekking van 3 dagen zit erop, ik zit nu in de zon bij 24 graden aan het zwembad. En rond 4u heb ik een massage staan, cadeautje van de wederhelft.

Phewa Lake -Pokhara (stadje waar we nu zitten)
Afbeelding


Uitkijkpunt over de rivier bij zonsondergang in Chitwan
Afbeelding

Andere foto's wil bokt momenteel (nog) niet uploaden, maar die volgen binnenkort dan wel.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 16:25

Heerlijk!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 17:40

Ons hotel in Bandipur, een straatje in dat dorp en uitzicht op 5min stappen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Wat uitzichten tijdens onze trek van 3 dagen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

O:)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 19:31

Ma wauw wauw en nog eens wauw zeg.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 20:09

Jij bofbips!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 03:37

Het leek in eerste instantie een best dure reis. Voor ons dan toch, we hadden nog nooit een reis die zoveel zou kosten. Maar goed, we zijn ook nog nooit samen zo ver geweest en dan bedenk je ook dat ter plekke alles goedkoop is etc.
Ik moet zeggen, het is elke cent dubbel en dik waard. OK, uiteraard zal het goedkoper kunnen als je zelf dingen regelt en uitzoekt. Het is echter wel handig dat er een lokaal bureau tussenin zit hoor, al was het maar voor papierwerk.

Wij hebben intussen al besloten dat het niet de vraag gaat zijn OF we ooit nog terugkeren, maar wel WANNEER. En dan komt hoogstwaarschijnlijk de trek naar het Annapurna Base Camp als doel op de agenda.

VanHuisUit

Berichten: 6691
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-21 18:03

:wow: _/-\o_ wat geweldig!

Citaat:
Wat is een ajour sjaal?

Ajour is een manier van breien waarmee je steeds gaatjes in je breiwerk maakt. Mmmmmm hoe leg ik het uit? Ff plaatje erbij gezocht:
https://www.bol.com/nl/nl/p/lovely-scar ... re_pdp_www zoiets dus

Van het weekend naar een prachtig tuincentrum geweest (De Bosrand, Wassenaar) waar ze zulke prachtige Kerst spullen hadden {:) [&] <|- heb me enorm ingehouden, veel inspiratie opgedaan. Na <:) maar weer eens heen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 18:59

Aaaah daar zaten wij ook in bandipur! <3

En toen moesten we weer naar huis :')

PSvanLot

Berichten: 10185
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 19:50

Varekaj, soms moet je ook gewoon helemaal niet willen besparen! Geniet ervan.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 04:37

Geweldige plek toch Idinn :D
Wij hebben ons best verbaasd dat je daar dus echt comfortabel en warm slaapt, ook al zit er nergens glas in de ramen. Gewoon dikke, houten luiken en deur die goed sluiten, meer niet. Amper een straal licht van buitenaf kwam binnen tijdens de nacht en ochtend, geen kou, geen tocht en toch prima geventileerd.

Vandaag vliegen we terug naar huis ;(
Maar niemand houdt me tegen om in de taxfree zone in Abu Dhabi eens rond te neuzen :P

VanHuisUit

Berichten: 6691
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-21 07:50

Goede reis! En heerlijk even rondneuzen in de taxfree Abu Dhabi <<)

Morgen heb ik mijn laatste gesprek voor een project op mijn werk waarbij ik meer coördinerend werk en richting welzijn. Dan sta ik niet meer zoals dat dan heet 'aan het bed'. Behalve dat het me gewoon een erg leuk project lijkt en de verdiensten goed zijn ben ik daar erg aan toe. Er zijn afgelopen jaar (vanaf november, toen begon Covid enorm toe te slaan bij waar ik werk tot nu) zoveel mensen (patiënten dus) overleden waar ik bij betrokken ben geweest, heb er steeds meer last van. Dus hoop echt dat het gesprek morgen goed is dan kan ik die periode afsluiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 09:06

Zeker een geweldige plek! Heerlijk geslapen ondanks geen ramen inderdaad. En de ochtend direct wakker, want warm water komt niet uit de douche :') Sowieso qua uitzicht ook heerlijk wakker worden.

Fijne reis terug!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 18:04

Wij hadden wel warm water daar gelukkig. De dagen nadien tijdens de trek in de bergen was het inderdaad ijzig koud of gewoon... Niks :))

Maar je komt ginds wel even tot besef hoe rotverwend we zijn. Ik ga thuis vaker koud(er) douchen nu, je wordt er zo heerlijk warm van! Ook de trek in cola en zoet is heel erg minder, scheelt snoepen. Ik neem nu makkelijker water of thee.
We hebben nog binnen van AS Adventure die op moeten en consumptiecheques en ecocheques. Die ga ik gebruiken voor goede, warme regenkledij en wat vaker de fiets nemen. En goed oriënteren voor een elektrisch exemplaar voor kerst. Ze vragen toch steeds wat ik wil als cadeautje, kunnen ze vrijblijvend daar wat voor geven.

VanHuisUit

Berichten: 6691
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-21 18:33

Goede voornemens Varekaj _/-\o_

Yeah heb het nieuwe project onder mijn voorwaarden kunnen 'scoren' *\o/* erg blij mee. Scheelt me toch iets van 300 Euro per maand :$ _/-\o_

Helaas ook mijn nieuwe maandbedrag van de energierekening binnen #) verwarming toch nog maar graadje lager komende tijd... en extra trui :brr:

PSvanLot

Berichten: 10185
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 19:20

Proficiat!!

Wat gaat het per maand schelen met je energie?

Fitzroy

Berichten: 25193
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 20:09

Wat goed, gefeliciteerd, VHU!
Hoe gaat het met de verkoop van je huis, heb je al meer gehoord?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 12:38

Ik heb extra uren kunnen inplannen in het prikcentrum voor december :D en aangezien iedereen in België een boosterprik moet krijgen gaat het alvast door tot en met april 2022. Ik kan dus nog ff leuk bijverdienen.
Nu is er ook een extra testcentrum geopend, maar dat is ofwel als zelfstandige, ofwel met vrijwilligersvergoeding. Ze verwachten dat je dan wel steeds hele dagshiften doet. Prima, maat ik heb geen zelfstandige statuut (kan ik wel heel snel regelen als ik wil) en dan kan je €47/u factureren. Als vrijwilliger krijg je voor hetzelfde werk en uren.... €30/dag. En ze snappen maar niet waarom ze die shiften amper ingevuld krijgen :+

Fitzroy

Berichten: 25193
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 12:45

Dat is mooi, varekaj.

Ik denk dat ik me hier maar af ga melden, want het (be)sparen gaat echt bijzonder slecht. En al helemaal met BF in aantocht :=

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 12:53

Zo bijzonder gaat het sparen hier ook niet hoor. We hebben wel besloten om onze maaltijdcheques echt stevig in te gaan zetten en bewust te winkelen waar we ze kunnen gebruiken. Gaat toch om bijna €250- €300/maand wat we beschikbaar hebben voor 2 personen.

JudithO

Berichten: 7099
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 13:38

Ik ben echt zo jaloers op die maaltijdcheques, Varekaj. Wat een enorme besparing is dat zeg!
Daar had ik eerder met moestuin en eigen kippen gewoon rond mee kunnen komen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 14:10

Voor 2 personen is dat wel veel hoor. Vroeger kon je er alle boodschappen mee betalen, nu is dat alleen nog voeding.
Wij halen onze drank in een drankencentrale maar die accepteren die weer niet.

Samantha_

Berichten: 10833
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 14:53

Ja dat zouden ze hier ook wel mogen invoeren haha.
Ik lees ook nog mee, maar besparen lukt niet zo met verhuizing en verbouwing in aantocht.
Maar bespaar nog wel op alle andere dingen hoor.
Ga wel zo naar de opticien, moet nu echt aan de bril. Dat gaat ook weer geld kosten.

Gini
Berichten: 17975
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 15:15

Nu, de maaltijdcheques zijn ook geen cadeautje, het is onderdeel van je salarispakket. Of ik nou 150 euro maaltijdcheques zou krijgen of 150 euro op mijn bankrekening, op dat vlak maakt het niet echt uit als eindgebruiker.