[VOLG] Magic the Defender ombouwen tot camper

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 06:47

Wat een leuk topic, ik ga jullie zeker volgen!
Het is van ons ook nog een droom om ooit 'iets' om te bouwen tot een camper maar we zijn er nog niet over uit wat dat moet worden, haha! In ieder geval leuk om ideeen op te doen.
Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat van een bed in de auto en hoe je dan de indeling hebt enzo.

Voor nu hebben wij de Mighty Prado voor onze reizen (I know, geen Landrover, ik ben een Toyota-girl :o ). Met een rooftop-tent maar we zitten erover te denken om die op een aanhanger(tje) te zetten omdat mijn man het klauteren over de auto een beetje zat is. Plus dat we dan makkelijker 'even' weg kunnen als we ergens kamp opgezet hebben.
Wij hebben de achterbank en achterste stoelen eruit gehaald en een vloer erin gemaakt met lades eronder. En een soort platform gemaakt om te koelkast op te verankeren.

De Mighty Prado in actie op Cape York in augustus:
Afbeelding

Als alles opgezet is:
Afbeelding

xx_Irisje

Berichten: 12347
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: [VOLG] Magic the Defender ombouwen tot camper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 07:32

Wauw wat tof dit allemaal!!

midori
Berichten: 668
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Galway, Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-21 12:41

Barramundi schreef:
Wat een leuk topic, ik ga jullie zeker volgen!
Het is van ons ook nog een droom om ooit 'iets' om te bouwen tot een camper maar we zijn er nog niet over uit wat dat moet worden, haha! In ieder geval leuk om ideeen op te doen.
Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat van een bed in de auto en hoe je dan de indeling hebt enzo.

Voor nu hebben wij de Mighty Prado voor onze reizen (I know, geen Landrover, ik ben een Toyota-girl :o ). Met een rooftop-tent maar we zitten erover te denken om die op een aanhanger(tje) te zetten omdat mijn man het klauteren over de auto een beetje zat is. Plus dat we dan makkelijker 'even' weg kunnen als we ergens kamp opgezet hebben.
Wij hebben de achterbank en achterste stoelen eruit gehaald en een vloer erin gemaakt met lades eronder. En een soort platform gemaakt om te koelkast op te verankeren.

De Mighty Prado in actie op Cape York in augustus:
[ [url=m/bM9cEj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als alles opgezet is:
[ [url=m/617JCQ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gave opzet ook!! Land cruisers zijn ook leuk hoor! En waarschijnlijk wat meer comfortabel :+ shhht niet aan m'n vriend vertellen dat ik dat heb gezegd :')

Snap het idee dat het handig is dat je niet meer het dak op hoeft. Maar dan ben je niet meer zo vrij om off road te gaan. Of doen jullie dat tijdens het reizen toch niet zo veel? Cape York! Women jullie in Australië?

----
We zijn klaar met het schuren van het chassis! Gaan zaterdag waarschijnlijk behandelen. Wouden het eigenlijk gisteren al doen maar bleek dat we de rust conversion vergeten waren te bestellen... Dat moet eerst voor het behandelen met Dinitrol.
Was wel een aantal dagen echt hèèl smerig in mijn gezicht :')

Afbeelding

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 14:14

midori schreef:
Gave opzet ook!! Land cruisers zijn ook leuk hoor! En waarschijnlijk wat meer comfortabel :+ shhht niet aan m'n vriend vertellen dat ik dat heb gezegd :')

Snap het idee dat het handig is dat je niet meer het dak op hoeft. Maar dan ben je niet meer zo vrij om off road te gaan. Of doen jullie dat tijdens het reizen toch niet zo veel? Cape York! Women jullie in Australië?

Haha! Ik zeg niks!! Toen we Cape York deden, hebben we iemand ontmoet die in een tig jaar oude Landrover reed en afgezien dat ‘Landy’ af en toe even de ‘Bra’ aan moest om een diepe kreek door te gaan (geen snorkel), zeilde ze echt moeiteloos over de tracks. Minder ‘stuiterig’ dan de Prado’s en de Navarra waar we mee opreden.

Als er een trailer komt, wordt het sowieso eentje die mee offroad kan. Hooguit diepe crossings of echte zware 4WD tracks zouden een uitdaging kunnen zijn. Onze ervaring is echter dat je die vaak wel kunt omzeilen via een ‘Chicken track’. Of je zet kamp op in een nationaal park bijvoorbeeld en doet dan ritten over de echte 4WD tracks als ‘dag uitstapje’ zeg maar. Om van A naar B te komen, hoef je maar zelden echt moeilijke tracks te doen. Tenzij je het opzoekt uiteraard.
Wij wonen idd in Australie.

Haha! Prachtig!! Fijn gevoel als er weer een stukje af is.

lies_sparkle

Berichten: 6134
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 14:20

Oh wauw! Wat leuk ook al die verhalen van alle andere bokkers!
Hier ook een groot defender fan <3

nafnaf

Berichten: 2744
Geregistreerd: 20-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 14:47

Wat een tof topic! Ik ga je volgen! :D

Zelf geen Defender hier maar een Mitshubishi Express campervan (helaas momenteel niet in de buurt aangezien die nog in Australië staat ;( )

Ik kocht de campervan vorig jaar toen hij al volledig omgebouwd was. Hij ziet er niet so stoer uit als een 4x4 en is niet altijd even efficiënt (zou graag in de toekomst ook 4x4 paden willen rijden en de mogelijkheid hebben om op het strand te kunnen overnachten) maar een eye catcher is het wel al zeg ik het zelf! :D


Afbeelding

Afbeelding

Deze foto’s vond ik op de Instagram van het bedrijf wat de auto heeft omgebouwd, van oorsprong is hij dus wit maar er zit een oranje wrap om ter bescherming.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo ziet de kampeer setup eruit!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

neile

Berichten: 2015
Geregistreerd: 09-01-10

Re: [VOLG] Magic the Defender ombouwen tot camper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 09:05

Oh zo een foto's vind ik echt super om te zien!