Fun-da deel 3!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarjanB

Berichten: 16570
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 08:45

Ik denk dat het als buren idd vervelend is, wat ik zo zag is dat bij het huidige adres helemaal erg. Zo’n hofje waar iedereen dan in moet. Ik was lekker in de Achterhoek gebleven :')


Wij hebben gisteren de biedingen op in huis binnen gekregen en zat een heel mooi bod bij dat we hebben geaccepteerd, dus zijn helemaal blij *\%/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 08:49

Super Marjan! Eentje met ontbindende voorwaarden of zonder?

Wij gaan straks ons kansloze bod uitbrengen.. financieringsvoorbehoud en een meeloopkeuring. De eerste: ik ga verdorie geen pakje boter kopen. Ik weet dat het financieel uitkan, maar het is wel ons eerste huis. De tweede: ik moet ook gewoon aan mijn onderzoeksplicht voldoen, net als ik er vanuit ga dat verkopende partij heeft voldaan aan de informatieplicht. Het huis is echter wel ruim 100 jaar oud. Ik vind het absurd dat in deze markt mensen dat onoverkomelijke hordes vinden. Maar ik weiger ze te laten vallen.

Kaka

Berichten: 4820
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 08:56

Gefeliciteerd Marjan! Lekker weer een stukje stress kwijt.

Gelijk heb je Idinn!

Ceetje_bokt
Berichten: 5188
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 09:03

Gefeliciteerd Marjan en succes Idinn!

MarjanB

Berichten: 16570
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 09:13

Succes idinn!

Geen voorwaarden :D dus na tekenen en 3 dagen is het gewoon definitief. Moet zeggen dat dat wel heel fijn is. We hebben een vrij nieuwe woning in een zeer gewilde wijk dus wat dat betreft hebben kopers iets minder risico. Maar goed ik zou zelf nooit zonder voorbehoud durven kopen.

Sure_lee

Berichten: 10432
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 09:18

Gefeliciteerd Marjan!
Succes idinn! Hopelijk zijn de mensen die ook bieden op dat huis ook zo verstandig om voorbehouden op te nemen.

hobbelheks

Berichten: 8845
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 12:47


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 12:49

Sure_lee schreef:
Gefeliciteerd Marjan!
Succes [***]! Hopelijk zijn de mensen die ook bieden op dat huis ook zo verstandig om voorbehouden op te nemen.

Betwijfel het.. waren best veel mensen uit de randstad met interesse die daar hun appartement voor veel geld kwijt kunnen gok ik zo..

Nu waren de verkopers niet zo happig op die groep mensen. Maar ja, als ze flink veel geld neerleggen, snap ik best dat je je principes opzij zet :')

EllyC

Berichten: 8148
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 13:26

die in Haule is leuk, maar ook al weer bezichtigingsstop

pillow
Berichten: 7854
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 15:01

EllyC schreef:
die in Haule is leuk, maar ook al weer bezichtigingsstop

Daar wordt in de winter niet gestrooid :D
Ik heb deze week 3 x een bezichtiging aangevraagd en ook heel snel. Maar alle 3 niet gekregen. Je komt er gewoon niet meer tussen.

EllyC

Berichten: 8148
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 15:42

Je moet bijna voorkennis hebben en 's-nachts de wekker zetten als funda bijgewerkt wordt om er nog tussen te komen.

Anoniem

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 16:33

Funda is leuk om huisjes te bekijken, maar als je wilt bezichtigen moet je inderdaad makelaars zelf volgen.

Jets

Berichten: 3556
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 16:39

Wij hebben net een bezichtigen gepland via Funda :P

Anoniem

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 18:05

Soms lukt het wel :+

pillow
Berichten: 7854
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 18:07

Jets schreef:
Wij hebben net een bezichtigen gepland via Funda :P

Ja maar ben je ook uitgenodigd?

moonsparkle
Berichten: 21788
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 18:25

Die in haule vind ik echt geweldig <3 jammer dat de markt zo snel gaat anders had ik mijn man het laten zien :')

Sure_lee

Berichten: 10432
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 19:16

Als het echt je droomhuis is en je hebt de middelen dan zou ik gewoon bellen en bluffen. Dat je zonder voorbehouden kunt kopen en dat soort dingen. Hoeft niet waar te zijn maar soms kom je er dan wel tussen omdat je dan echt een potentiële koper bent.
Niet netjes als het niet waar is maar ja in deze tijd is het soms de enige manier.

Jets

Berichten: 3556
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 19:17

pillow schreef:
Jets schreef:
Wij hebben net een bezichtigen gepland via Funda :P

Ja maar ben je ook uitgenodigd?


Ja ik bedoel dat wij het huis op funda zeggen, toen de makelaar hebben gebeld en telefonisch een bezichtiging hebben ingepland. Maar misschien bedoelen jullie iets anders haha.

manzano

Berichten: 24000
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 19:34

Schrijf je gewoon in als zoeker bij bijvoorbeeld makelaarsland. Krijg je het aanbod van alle NVM makelaars dat aan je criteria voldoet direct zodra het in de database beschikbaar komt. Vaak eerder dan Funda. Kan overigens ook meestal bij lokale makelaars. Dan heb je vaak wat makkelijker contact als je wil weten bij welke makelaar het te koop staat.

Sure_lee

Berichten: 10432
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 19:50

Mijn ervaring is wel dat je via een lokale makelaar met een move account het aanbod nog een dag eerder krijgt dan via makelaarsland.

moonsparkle
Berichten: 21788
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 19:53

Nou ja ik ben niet echt op zoek :') en qua overbieden is het helaas ook niet realistisch maar ik denk wel als het nu niet zo'n gekkenhuis geweest had ik er zeker over na gaan denken

Morrie

Berichten: 22333
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 19:58

Ik had ook es een leuk huisje gevonden, precies wat ik zoek, prijs ook prima. Kijk ik op streetview, zie ik dat er aan de overkant 2 giga basisscholen zijn. Dat ga ik dus niet doen: enorm gegil en geschreeuw (woon nu 250 m van een basisschool en hoor ze ook) en al die auto’s 4 x per dag.

pillow
Berichten: 7854
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 20:56

Morrie schreef:
Ik had ook es een leuk huisje gevonden, precies wat ik zoek, prijs ook prima. Kijk ik op streetview, zie ik dat er aan de overkant 2 giga basisscholen zijn. Dat ga ik dus niet doen: enorm gegil en geschreeuw (woon nu 250 m van een basisschool en hoor ze ook) en al die auto’s 4 x per dag.

Oh dat zou ik ook nooit willen. Ik woon nu dik 300 m van een vrij kleine basisschool vandaan en ik hoor ze luid en duidelijk gillen. En idd dat halen en brengen is ook erg.

manzano

Berichten: 24000
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 21:58

Sure_lee schreef:
Mijn ervaring is wel dat je via een lokale makelaar met een move account het aanbod nog een dag eerder krijgt dan via makelaarsland.

Is exact hetzelfde systeem. Wij werken niet met move, maar mensen krijgen realtime hetzelfde aanbod. Of makelaarsland 1x per dag bundelt zou kunnen. Dan ben je soms net wat later. Maar er zijn legio makelaars die het gratis aanbieden dus ingewikkeld is het niet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34774
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 06:09

Iemand Radar deze week gezien? Dat ging over de huidige huizenmarkt. Dan snap je ook waarom je er als gewone sterveling bijna niet meer tussenkomt, en dat je heel heel veel geluk hebt (en heel veel armer bent) als je wel een huis hebt weten te kopen. Alles wat op Funda staat is datgene wat makelaars onderling niet eerst al via via hebben kunnen verkopen. En de prijzen op Funda zeggen niks, want je moet zeker 20% overbieden om een beetje kans te maken.