Fun-da deel 3!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Syrianda
Berichten: 1830
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: een mooi stadje in het midden van het land

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:09

Bij deze sluit ik ook weer aan!
Altijd onder de meeleessteen gezeten.
Maar nu hoop ik actief mee te kunnen praten. Ben gek op Funda!

Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:10

Gezien er ontzettend veel kennis schuil gaat in Bokt.... Ben ik benieuwd of iemand me meer kan vertellen. We doen ondertussen ook navraag bij de gemeente, maar je weet nooit!

Als er een inspectieput voor het hoofdriool in je achtertuin zit... Wat zijn dan je rechten/plichten omtrent de bereikbaarheid? Mag je er overheen tegelen, mits het eenvoudig weer te bereiken is? De tuin is enkel bereikbaar uit een smalle achterom en ligt midden in het blok, dus bereiken met groot materiaal gaat sowieso niet. Is het dan voldoende om ruimte te laten in je tuinaanleg dat ze er te voet bij kunnen? Zo veel vragen :')

Syrianda
Berichten: 1830
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: een mooi stadje in het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:13


miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:21

Wauw deel 3 alweer, ik lees graag weer mee :D

Tsja dat stukje Drenthe ga je niet naartoe voor de bossen en hei geloof ik.

Gaaf pand in Deventer, moet nog wel echt veel aan gebeuren, dan wordt het wel een duur project.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:22

Suzanne F. schreef:
Jeeeeeeeee *\o/*

Is die modopmerking nieuw of stond die er in deel 2 ook al?


Stond in deel 1 en 2 er ook al bij.

DuoPenotti

Berichten: 29706
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:23

Leuke opening.
Ik ga ook weer volgen :j

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:24

Amethyst_ schreef:
Gezien er ontzettend veel kennis schuil gaat in Bokt.... Ben ik benieuwd of iemand me meer kan vertellen. We doen ondertussen ook navraag bij de gemeente, maar je weet nooit!

Als er een inspectieput voor het hoofdriool in je achtertuin zit... Wat zijn dan je rechten/plichten omtrent de bereikbaarheid? Mag je er overheen tegelen, mits het eenvoudig weer te bereiken is? De tuin is enkel bereikbaar uit een smalle achterom en ligt midden in het blok, dus bereiken met groot materiaal gaat sowieso niet. Is het dan voldoende om ruimte te laten in je tuinaanleg dat ze er te voet bij kunnen? Zo veel vragen :')


Zou idd even contact opnemen met de gemeente. T lijkt me dat tegels niet het grootste bezwaar is, maar wellicht dan wel op eigen risico dat t eruit moet als ze erbij moeten. Staat er niets in de akte waar dit in omschreven is?

Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:31

miccamaaike schreef:
Amethyst_ schreef:
Gezien er ontzettend veel kennis schuil gaat in Bokt.... Ben ik benieuwd of iemand me meer kan vertellen. We doen ondertussen ook navraag bij de gemeente, maar je weet nooit!

Als er een inspectieput voor het hoofdriool in je achtertuin zit... Wat zijn dan je rechten/plichten omtrent de bereikbaarheid? Mag je er overheen tegelen, mits het eenvoudig weer te bereiken is? De tuin is enkel bereikbaar uit een smalle achterom en ligt midden in het blok, dus bereiken met groot materiaal gaat sowieso niet. Is het dan voldoende om ruimte te laten in je tuinaanleg dat ze er te voet bij kunnen? Zo veel vragen :')


Zou idd even contact opnemen met de gemeente. T lijkt me dat tegels niet het grootste bezwaar is, maar wellicht dan wel op eigen risico dat t eruit moet als ze erbij moeten. Staat er niets in de akte waar dit in omschreven is?


We hebben gister pas gehoord dat ons bod is geaccepteerd, dus een akte hebben we helaas nog niet. Maar opzich zou een paar tegels eruit als ze erbij moeten, voor ons geen bezwaar zijn. Zo dom, maar we hebben bij het bezichtigen heel die put over het hoofd gezien :') Als het goed is worden we vanochtend teruggebeld door de gemeente :)

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:35

Ah fijn, dan zit je iig nog mooi binnen de bedenktijd. Vraag anders ook eens aan de verkopende makelaar hoe het zit, hij zal de akte wel hebben en daar zal dan toch iets van een recht van opstal oid in zijn opgenomen.

Wat super trouwens van jullie bod!! Eindelijk iets gevonden! wil je delen welk huis?
Laatst bijgewerkt door miccamaaike op 26-01-21 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Syrianda
Berichten: 1830
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: een mooi stadje in het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:35

miccamaaike schreef:
Wauw deel 3 alweer, ik lees graag weer mee :D

Tsja dat stukje Drenthe ga je niet naartoe voor de bossen en hei geloof ik.

Gaaf pand in Deventer, moet nog wel echt veel aan gebeuren, dan wordt het wel een duur project.


Mijn broer woont in Valthe aan het bos, dat loopt zo door naar Emmen, Exloo. Maar dat is dus wel een dorpje verderop.
Maar in Valthermond heb je dat niet.

Ja die in Deventer! Van binnen echt nog werk aan. Maar wel super mooi.

DuoPenotti

Berichten: 29706
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:38

Bij ons vorige huis lag een hele brede strook gemeente groen aan de achterkant.
Wat ze nooit bij hielden en het onkruid soms hoger stond als de schutting. Het ging om een rijtje van 5 huizen.
Vaak geklaagd, maar ook aangegeven dat we het wilde kopen.
Maar dat kon niet want daar liep een gasleiding die bereikbaar moest blijven.
Uiteindelijk hebben we het wel kunnen kopen.
Maar mochten daar geen bomen planten en als we het zouden betegelen of mooi aanplanten kon het zijn dat ze dat kapot konen maken moesten ze erbij zijn.
Dat was voor ons allemaal prima.

Ik denk bij een inspectieput dat ze er misschien vaker bij moeten zijn?

Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:40

miccamaaike schreef:
Ah fijn, dan zit je iig nog mooi binnen de bedenktijd. Vraag anders ook eens aan de verkopende makelaar hoe het zit, hij zal de akte wel hebben en daar zal dan toch iets van een recht van opstal oid in zijn opgenomen.

Wat super trouwens van jullie bod!! Eindelijk iets gevonden! wil je delen welk huis?


Ik wacht nog heel even tot we getekend hebben :D We hebben het gisteren gehoord, dus nu de wervelwind van het regelen in hehe.

DuoPenottie; Dankjewel voor je antwoord! Misschien andere situatie, maar ook wel toepasbaar denk ik. De put zag eruit alsof dit al heel wat jaren niet meer geopend was... Dus ik vermoed dat het echt voor calamiteiten bereikbaar moet zijn. Hopelijk hebben we snel antwoord van de gemeente :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110723
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:44

Die in Drenthe is erg mooi als huis zelf, maar de omgeving zou mij niet aanspreken.

melanie20
Berichten: 1735
Geregistreerd: 22-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:47

Hoi hoi, stilletjes volgde ik deel 2 soms al

Maar nu kan ik hier wel gaan vertellen dat we eerdaags het verlopige koopcontract gaan tekenen van ons huis project!

En als goed is dan 1 april de sleutel.



We gaan naar een vrijstaande woning met stukje land waar veel aan gedaan moet worden.
Komende jaren zijn we dus nog wel zoet.

Zijn nu druk met ons huis, funda klaar temaken....

Foto’s komen nog.

kamsel
Berichten: 3411
Geregistreerd: 12-07-08

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:52

Ik volg ook weer. Geen verhuisplannen, maar kijken is altijd leuk (en we zijn nog niet klaar met ons huis, dus kan ook nog inspiratie opdoen).

Appelmoose
Berichten: 97
Geregistreerd: 13-02-07

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:57

Ik volg weer als stille meelezer. Vorig jaar ben ik verhuisd dus nu niet meer op zoek, maar kijken blijft leuk!

verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 12:20

miccamaaike schreef:
Wauw deel 3 alweer, ik lees graag weer mee :D

Tsja dat stukje Drenthe ga je niet naartoe voor de bossen en hei geloof ik.

Gaaf pand in Deventer, moet nog wel echt veel aan gebeuren, dan wordt het wel een duur project.

Bossen op zich wel. Maar de ligging is net wat verkeerd. Exloo (dorp er naast) is dan beter. Daar rij je zo de bossen in.

Fitzroy

Berichten: 25130
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 12:40

Appelmoose schreef:
Ik volg weer als stille meelezer. Vorig jaar ben ik verhuisd dus nu niet meer op zoek, maar kijken blijft leuk!


Ik ben ook vorig jaar verhuisd. Maar kijken op Funda blijft een risico. Zo ga ik vanmiddag toch weer een huis bezichtigen. :+

Appelmoose
Berichten: 97
Geregistreerd: 13-02-07

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 12:47

@Fitzroy Spannend! En ja, als je toch weer iets mooiers, beters tegenkomt dan zou ik zeggen doen! Ik woon inmiddels in mijn droomhuis: boerderij met paarden aan huis. Mij krijg je hier voorlopig niet meer weg :D

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 13:38

*\o/* ik ben er ook weer bij!

Syrianda
Berichten: 1830
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: een mooi stadje in het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 13:52

verstijnen schreef:
miccamaaike schreef:
Wauw deel 3 alweer, ik lees graag weer mee :D

Tsja dat stukje Drenthe ga je niet naartoe voor de bossen en hei geloof ik.

Gaaf pand in Deventer, moet nog wel echt veel aan gebeuren, dan wordt het wel een duur project.

Bossen op zich wel. Maar de ligging is net wat verkeerd. Exloo (dorp er naast) is dan beter. Daar rij je zo de bossen in.


Maar Exloo is prijstechnisch weer een ander verhaal.
Daar kun je inderdaad ook de bossen in.

Kaka

Berichten: 4816
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 13:53

Amethyst_ schreef:
Gezien er ontzettend veel kennis schuil gaat in Bokt.... Ben ik benieuwd of iemand me meer kan vertellen. We doen ondertussen ook navraag bij de gemeente, maar je weet nooit!

Als er een inspectieput voor het hoofdriool in je achtertuin zit... Wat zijn dan je rechten/plichten omtrent de bereikbaarheid? Mag je er overheen tegelen, mits het eenvoudig weer te bereiken is? De tuin is enkel bereikbaar uit een smalle achterom en ligt midden in het blok, dus bereiken met groot materiaal gaat sowieso niet. Is het dan voldoende om ruimte te laten in je tuinaanleg dat ze er te voet bij kunnen? Zo veel vragen :')


Hier staat in de akte dat we het vrij moeten houden, dus geen bestrating of beplanting anders dan gras.

Leuke OP +:)+

Lau07
Moderator

Berichten: 1581
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 13:59


Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 13:59

Kaka schreef:
Amethyst_ schreef:
Gezien er ontzettend veel kennis schuil gaat in Bokt.... Ben ik benieuwd of iemand me meer kan vertellen. We doen ondertussen ook navraag bij de gemeente, maar je weet nooit!

Als er een inspectieput voor het hoofdriool in je achtertuin zit... Wat zijn dan je rechten/plichten omtrent de bereikbaarheid? Mag je er overheen tegelen, mits het eenvoudig weer te bereiken is? De tuin is enkel bereikbaar uit een smalle achterom en ligt midden in het blok, dus bereiken met groot materiaal gaat sowieso niet. Is het dan voldoende om ruimte te laten in je tuinaanleg dat ze er te voet bij kunnen? Zo veel vragen :')


Hier staat in de akte dat we het vrij moeten houden, dus geen bestrating of beplanting anders dan gras.

Leuke OP +:)+


Inmiddels reactie van de gemeente. Hij moet (zonder groot materieel) altijd toegankelijk zijn, dus bestrating oid mag niet, maar rondom de put mag je wel gewoon beplanten etc. Het is een inspectieput maar over het algemeen gebruiken ze putten die meer aan de straat liggen. Deze is vooral 'voor nood', wat ook wel verklaart waarom ie al zo lang niet open is geweest. Dus goed nieuws voor ons :-)

Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:00

Lau07 schreef:
Had iemand deze al gedeeld? Staat sinds 3 weken op Funda. Aan de haven van Veere, bij de Schotse huisjes. Op de badkamers na, zou ik er niks meer aan doen. Vooral die eeuwenoude wandtegeltjes zijn echt prachtig <3

https://www.funda.nl/koop/veere/huis-41259928-kaai-57/


Ohhhh wat mooi!!