Fun-da deel 3!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110797
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 12:23

Ibbel schreef:
Er zal alleen geen elektriciteit en geen waterleiding zijn. Dus dat is wel behelpen in de winter...


Ja, daar zal je idd wel zelf voor moeten zorgen!
bij de tweede link hierboven in Teteringen is dat volgens mij wel aanwezig, maar dan heb je weer bijna geen land.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 12:44

Cayenne schreef:
November108 schreef:


Je zou het maar moeten inpakken! :=


Wat een zooi zeg. Begrijpen mensen nu iet dat het veel ruimtelijker overkomt als je zoveel mogelijk losse en kleine spullen in ieder geval uit beeld haalt?

Toen wij vorige week het huis dat zo tegenviel bezichtigden, zei de verkoper al in de eerste minuut dat hij niet van plan was om spullen mee te nemen. "Je mag de meubels overkopen, zijn zgan". Uhm, ja, maar je bent 30 jaar ouder, onze smaken komen niet echt overeen, dus dat wordt 'm niet. En dan de bijgebouwen" vol zooi en dat wilde hij laten staan. "Ik wil hier zo min mogelijk doen en ik kan de spullen niet meenemen naar ons nieuwe huis, dus laat ik alles staan".

Ibbel

Berichten: 49225
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 13:00

Daar heb je woningontruimers voor. Ik heb het huis van mijn moeder ook laten ontruimen. Eerst uitgezocht wat ik zelf nog wilde houden, en de rest is afgevoerd. Deels naar het grofvuil, deels naar de kringloop. Had er geen omkijken naar. Meeste makelaars hebben wel bedrijven waar ze mee samenwerken, dus ik snap ook niet dat een verkopende makelaar die suggestie niet doet. Kost een paar mille, maar dan verkoopt je huis wel makkelijker...

ikke

Berichten: 37632
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 13:06

Ibbel schreef:
Daar heb je woningontruimers voor. Ik heb het huis van mijn moeder ook laten ontruimen. Eerst uitgezocht wat ik zelf nog wilde houden, en de rest is afgevoerd. Deels naar het grofvuil, deels naar de kringloop. Had er geen omkijken naar. Meeste makelaars hebben wel bedrijven waar ze mee samenwerken, dus ik snap ook niet dat een verkopende makelaar die suggestie niet doet. Kost een paar mille, maar dan verkoopt je huis wel makkelijker...

Maar als koper kun je natuurlijk hetzelfde doen.

Zoals het beschreven geval van Chevax had je op voorhand kunnen laten vastleggen dat er geen asbest of andere verboden spullen tussen zitten. Vervolgens de krenten uit de pap pikken en de rest afvoeren.
Kosten daarvan onderhandel je uit in de prijs versus de "waarde" van nuttige spullen.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 13:08

Cayenne schreef:
Ik weet niet of het van het bestemmingsplan mag (volgens mij wel?) maar hier zou iemand met paarden best een leuke stal met weiland etc van kunnen maken:
https://www.fundainbusiness.nl/agrarisc ... prijp-1-a/
Er staat verder geen huis bij, maar misschien toch leuk voor iemand die een weiland met stalgebouw zoekt :j

Dit is ook zoiets, wel met kantine ook, maar amper land: https://www.fundainbusiness.nl/agrarisc ... -pad-12-a/


Het houden van dieren past inderdaad wel onder de bestemmingsomschrijving vanuit het bestemmingsplan en de definities. Er zijn ook mogelijkheden om een bak aan te leggen (wel vergunningsplichtig en het is een binnenplanse afwijkingsmogelijkheid dus waarschijnlijk extra kosten bovenop de gewone vergunningsaanvraag). :D

Morrie

Berichten: 22330
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 13:17

Ibbel schreef:
In ieder geval iemand op leeftijd, gezien de traplift.
Kan best dat dit het resultaat is van een leven lang verzamelen en niet weggooien. Zou mijn moeder kunnen zijn :D

grmmppfff ik heb ook een traplift en ik ben volgens mij ongeveer even oud als jij :')

Ibbel

Berichten: 49225
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 13:19

Ik ben ook op leeftijd :(:)

Petroush
Berichten: 32
Geregistreerd: 24-10-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 13:52

Even onder mijn gigantische meelees steen vandaan.
Ik ben altijd benieuwd wat je tegenkomt als woning ontruimer... Waarschijnlijk dit soort dingen aan de lopende band.

https://www.funda.nl/koop/hoogezand/hui ... lkwijk-38/

Ik reed dit weekend langs dit prachtige stulpje. Denk dat er wel iets aan gedaan moet worden, maar kan je iets heel moois van maken. Mooi roze tapijt en bloemen tegeltjes zijn niet lelijk :Y) :P

996981
Berichten: 9852
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 14:07

Cayenne schreef:
Ik weet niet of het van het bestemmingsplan mag (volgens mij wel?) maar hier zou iemand met paarden best een leuke stal met weiland etc van kunnen maken:
https://www.fundainbusiness.nl/agrarisc ... prijp-1-a/
Er staat verder geen huis bij, maar misschien toch leuk voor iemand die een weiland met stalgebouw zoekt :j

Dit is ook zoiets, wel met kantine ook, maar amper land: https://www.fundainbusiness.nl/agrarisc ... -pad-12-a/

Je wil daar in de winter alleen écht geen paarden houden enkel op gras. Vanaf september lopen ze de boel compleet kapot. Is klei- /zware kleigrond

prompter

Berichten: 11242
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 14:12

Wat een leuk huis, die in Hoogezand! Die in Geldermalsen gaat mogelijk om een overleden iemand, met nabestaanden die geen zin hebben in ontruimen en gewoon zo snel mogelijk willen verkopen?

Dorus

Berichten: 13231
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 14:46

Je zal maar nabestaande zijn en zo’n huis moeten opruimen. Hoewel ik er dan voor de verkoop een bezem door had gehaald.
Hebben ze bij onze buren ook gedaan. Hij is twee jaar geleden overleden en zij een jaar later naar een appartementen gedaan. De garage lag echt nog ramvol met zijn verzameling. Ze hebben eruit gevist wat ze wilden hebben en verder alles, maar dan ook echt alles in de container gegooid. Huis was helemaal leeg voor het de verkoop in ging.

996981
Berichten: 9852
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 14:51

Dorus schreef:
Je zal maar nabestaande zijn en zo’n huis moeten opruimen. Hoewel ik er dan voor de verkoop een bezem door had gehaald.
Hebben ze bij onze buren ook gedaan. Hij is twee jaar geleden overleden en zij een jaar later naar een appartementen gedaan. De garage lag echt nog ramvol met zijn verzameling. Ze hebben eruit gevist wat ze wilden hebben en verder alles, maar dan ook echt alles in de container gegooid. Huis was helemaal leeg voor het de verkoop in ging.

Dat is de reden dat ons huis twee jaar leegstond. Mensen konden zich niet zetten tot leegruimen. Wij hebben het gekocht inclusief alles wat erin stond. Uiteindelijk 6 containers nodig gehad om alles kwijt te raken. Hierdoor het huis wel relatief goedkoop kunnen kopen. 286m2 vol zooi…


Ik vind het verder echt een leuk huis! Mooie kans voor iemand die er doorheen kan kijken

Petroush
Berichten: 32
Geregistreerd: 24-10-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 15:55

prompter schreef:
Wat een leuk huis, die in Hoogezand! Die in Geldermalsen gaat mogelijk om een overleden iemand, met nabestaanden die geen zin hebben in ontruimen en gewoon zo snel mogelijk willen verkopen?


Klopt, en zo'n mooie omgeving daar! Heb daar vroeger veel gereden. Ben benieuwd of je met die grond nog iets kan doen. Maar moest wel een beetje lachen om die tegeltjes, maar echt old English country style met die Aga cooker, het past wel bij zo'n niet doorsnee huis!

Ik vraag me af of er bij dat andere huis nabestaanden zijn. Kan me er weinig bij voorstellen dat je het huis van je ouders zo op internet zet bijvoorbeeld.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110797
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 17:54

996981 schreef:
Cayenne schreef:
Ik weet niet of het van het bestemmingsplan mag (volgens mij wel?) maar hier zou iemand met paarden best een leuke stal met weiland etc van kunnen maken:
https://www.fundainbusiness.nl/agrarisc ... prijp-1-a/
Er staat verder geen huis bij, maar misschien toch leuk voor iemand die een weiland met stalgebouw zoekt :j

Dit is ook zoiets, wel met kantine ook, maar amper land: https://www.fundainbusiness.nl/agrarisc ... -pad-12-a/

Je wil daar in de winter alleen écht geen paarden houden enkel op gras. Vanaf september lopen ze de boel compleet kapot. Is klei- /zware kleigrond


Daar heb je wel een punt idd!

Fitzroy

Berichten: 25161
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 20:04

Er zitten ook nog een hoop voorwaarden aan dat huis in Geldermalsen. Het staat er niet duidelijk in, maar als je ook nog op moet draaien voor de sloopkosten van dat kantoorpand, ben je niet blij.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110797
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 20:11


ikke

Berichten: 37632
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 22:20

Cayenne schreef:
Je huis donkerpaars verven.. waarom niet? :D
https://www.funda.nl/koop/zaandam/huis- ... estraat-4/
Zo te zien woont er iemand met veel verschillende interesses en verzamelingen :+
Maar waarom die paspop die uit het raam kijkt? :?

Nooit in GB geweest? Scandinaviërs zijn er ook niet vies van en heel eerlijk; ik kijk er liever naar dan de grijs geschilderde huizen hier aan de overkant.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110797
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 22:23

De kleur stoort mij ook niet hoor!

MarjanB

Berichten: 16548
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 22:32

Ik vind en ook leuk!

Dorus

Berichten: 13231
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 23:12

In Luxemburg kunnen ze er ook wat van! Niet alle keuzes zijn even geweldig, maar het heeft wel een mooi straatbeeld.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110797
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 17:49


Sure_lee

Berichten: 10424
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 07:41


EllyC

Berichten: 8143
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 08:42


Wendy_Komen

Berichten: 6331
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 10:29


pol013

Berichten: 9018
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 11:22

Wat een geweldige panden komen hier toch voorbij. Fascinerend hoe sommige mensen wonen en verbluffend wat sommige mensen weten te maken van een pand.

In een minder extreme categorie vond ik dit ook een apart huis. Op bijna iedere foto dacht ik...wat? waarom?
https://www.funda.nl/koop/baarle-nassau ... luinen-10/
Waarom staan op foto 2 die 2 rattenvallen daar zo mooi uitgestald. Nu kan ik alleen denken aan ongedierte.....
5. die kast in combi met die keuken
6. die beeldschermen (in combi met de rest zo ouderwets)
7. de boeken, de planten
10. wat zit er onder dat kleedje

EllyC: auw!!!