Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sansevieria schreef:In het internet bankieren van de rabobank zit voor particulieren al een heel gebruiksvriendelijke omgeving, waar je uitgaven en inkomsten al per maand in een gemakkelijk overzicht gezet worden.
Doet het programma zelf, je geeft de eerste keer aan dat bijv. je salaris in die categorie hoort, de maand erop schuift ie dat automatisch naar het juiste vakje.
Het enige is dat je zelf geen extra categorie kunt aanpassen /toevoegen of verwijderen.
Maar het is logisch onderverdeeld in bijv. salaris / boodschappen / tuin en dier, enzovoorts.
Dat kun je op maand sorteren, zo zie je in een jaar bijvoorbeeld exact wat je uitgegeven had aan boodschappen per maand.
Mootjuhh, MT940 of een Camt053 is iets waar de gemiddelde user van een internetbankieren programma niet meteen iets mee gaat doen lijkt me.
Ik gebruik die op mijn werk, wij werken o.a. met het IBP van de ING grootzakelijk.
En ja, kun je downloaden, maar dan zit je nog te prullen in een excelletje.
Wil iemand dat na een werkdag nog?
En bij het internetbankieren van de rabobank heb je dat ook niet nodig, dat kun je in de online omgeving bekijken. Ik vind die in elk geval heel gemakkelijk.
pillow schreef:Een gewoon huishoudkasboek waar je alle uitgaven in schrijft werkt ook nog altijd goed.
snorkel1986 schreef:pillow schreef:Een gewoon huishoudkasboek waar je alle uitgaven in schrijft werkt ook nog altijd goed.
Een boodschappen portemonnee aanschaffen vast bedrag per maand / wel er in doen en op schrijven wat je vaste lasten verder zijn
Daar naast je zelf een soort zakgeld geven en dan uitzoeken waar het blijft ( pinpas thuis laten) niks mee is ook niet meer uitgeven dan je contant bij je hebt..
Vjestagirl schreef:snorkel1986"
[quote="pillow schreef:Een gewoon huishoudkasboek waar je alle uitgaven in schrijft werkt ook nog altijd goed.
Een boodschappen portemonnee aanschaffen vast bedrag per maand / wel er in doen en op schrijven wat je vaste lasten verder zijn
Daar naast je zelf een soort zakgeld geven en dan uitzoeken waar het blijft ( pinpas thuis laten) niks mee is ook niet meer uitgeven dan je contant bij je hebt..