Welk kunstgras in achtertuin?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_88

Welk kunstgras in achtertuin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-21 20:28

Wij zijn ons aan het oriënteren en offertes aan het aanvragen voor het opknappen van onze achtertuin.

We weten al op welk deel we kunstgras willen, dat was stap 1.
Nu stap 2; welk bedrijf en welke kwaliteit kunstgras nemen we?
We willen dat de uitstraling zo echt mogelijk is, maar dan nog zijn er tig keuzes.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Welk bedrijf of welk kunstgras is top, welke is flop. Dan kunnen wij dit weer meenemen.

Bedankt!

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 23:38

Leest mee....

Wij hebben een stuk van ong 5m x 6m waar we kunstgras op willen hebben. Van de zomer ons daar ( half) in verdiept en vond het kostenplaatje best tegenvallen :o

Jenkins

Re: Welk kunstgras in achtertuin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 00:11

Wij hebben kunstgras van carpetright. Afgelopen zomer geplaatst en echt super blij mee.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 00:27

Ik haak ook ff aan. Ben ook op zoek naar ong 40m2 kunstgras.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 01:48

Waarom geen echt gras met een robotmaaier? :)*
Dat is ook makkelijk en dat ziet er pas echt echt uit! Is 's zomers lekker koel, in tegenstelling tot kunstgras dat 's zomers gloeiend heet wordt {:} :j

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-21 13:46

Galja schreef:
Leest mee....

Wij hebben een stuk van ong 5m x 6m waar we kunstgras op willen hebben. Van de zomer ons daar ( half) in verdiept en vond het kostenplaatje best tegenvallen :o

Ja, de prijs van de tuin opknappen gaat hoe dan ook tegenvallen.

Jenkins schreef:
Wij hebben kunstgras van carpetright. Afgelopen zomer geplaatst en echt super blij mee.

Zou je wat foto's kunnen plaatsen?

Albertina71 schreef:
Dat is ook makkelijk en dat ziet er pas echt echt uit! Is 's zomers lekker koel, in tegenstelling tot kunstgras dat 's zomers gloeiend heet wordt {:} :j

Omdat we het onderhoud aan echt gras niet willen, met alleen maaien ben je er namelijk niet.

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 20:58

Ik heb afgelopen jaar mijn tuin helemaal laten vernieuwen incl kunstgras.
Ik heb een stuk van 8 x 3.10 aan kunstgras. Ik heb voor deze gekozen: https://www.uwkunstgras.nl/producten/ku ... antwerpen/
Dit bedrijf kan ik je zeker aanraden. Alleen degene die de rest van mijn tuin gedaan heeft niet. :o

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-21 21:03

meniekske schreef:
Ik heb afgelopen jaar mijn tuin helemaal laten vernieuwen incl kunstgras.
Ik heb een stuk van 8 x 3.10 aan kunstgras. Ik heb voor deze gekozen: https://www.uwkunstgras.nl/producten/ku ... antwerpen/
Dit bedrijf kan ik je zeker aanraden. Alleen degene die de rest van mijn tuin gedaan heeft niet. :o

Bedankt! Morgen met computer even wat stalen aanvragen.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 21:07

Afbeelding

Hier ook een postzegel kunstgras.
Hebben ergens stalen 'besteld' daar een keus op gemaakt. Ben druk de mail aan het zoeken

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 21:29

Albertina71 schreef:

Hier zijn we bang dat de honden er kuilen in gaan graven ( en dat gaan ze gegarandeerd doen..)

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 21:31

Ik heb ook ergens stalen besteld, die buiten neergelegd om te kijken welke ik t mooist vond en daarna met blote voeten gevoeld welke t lekkerste voelde aan m’n blote voetjes.

Dat was via kunstgrasnet.nl

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 21:33

Ik had bij uwkunstgras ook stalen aangevraagd, alleen nooit gekregen.
Ik ben er later naar de showroom geweest en toen heeft diegene alles keurig netjes en duidelijk uitgelegd en antwoord geven op al mijn vragen. Diegene die mij in hun showroom had geholpen heeft het gras (gelukkig) zelf ook gelegd, omdat de tuinman nog nooit kunstgras had gelegd.

Wel heb ik stalen gekregen van https://www.kunstgrasnet.nl/
ook van https://www.kunstgrasvoordeel.nl/ had ik stalen aangevraagd, en ben er ook wezen kijken. Alleen na mijn bezoek had ik nog een bericht naar dat bedrijf gedaan met nog wat vragen, helaas nooit antwoord gehad.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-21 21:34

x_Jeanine_x schreef:
[ [url=m/PO9f48.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier ook een postzegel kunstgras.
Hebben ergens stalen 'besteld' daar een keus op gemaakt. Ben druk de mail aan het zoeken

Dat ziet er goed uit! Ben benieuwd waar jullie het vandaan hebben.

bamisalami schreef:
Ik heb ook ergens stalen besteld, die buiten neergelegd om te kijken welke ik t mooist vond en daarna met blote voeten gevoeld welke t lekkerste voelde aan m’n blote voetjes.

Dat was via kunstgrasnet.nl

Dank je. Ook daar ga ik morgen met de laptop naar kijken.

meniekske schreef:
Ik had bij uwkunstgras ook stalen aangevraagd, alleen nooit gekregen.
Ik ben er later naar de showroom geweest en toen heeft diegene alles keurig netjes en duidelijk uitgelegd en antwoord geven op al mijn vragen. Diegene die mij in hun showroom had geholpen heeft het gras (gelukkig) zelf ook gelegd, omdat de tuinman nog nooit kunstgras had gelegd.

Wel heb ik stalen gekregen van https://www.kunstgrasnet.nl/
ook van https://www.kunstgrasvoordeel.nl/ had ik stalen aangevraagd, en ben er ook wezen kijken. Alleen na mijn bezoek had ik nog een bericht naar dat bedrijf gedaan met nog wat vragen, helaas nooit antwoord gehad.

Bedankt voor je uitgebreide bericht. Ik ga er morgen eens voor zitten en het een en ander bestellen. Wij willen het sowieso ook laten leggen.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 21:38

Wij hebben ook kunstgras omdat we door te weinig licht heel in de winter en te nat veel mosgroei in ons echte gras hadden.

Bij ons ligt het al jaren(denk 7jaar nu)en enige wat nu eigenlijk zou moeten gebeuren is weer omhoog vegen maar doe er nooit iets mee in de winter.
Er zit speciaal zand doorheen maar mijn moeder heeft kunstgras en die heeft t niet gedaan en zou t verschil niet zien.

Wij zijn toen bij wen bedrijf geweest wat heel veel soorten had en gewoon gekozen wat we het mooiste vonden en dat was toen niet goedkoop.
Maar goed het heeft zn geld wel opgebracht.
Wij hebben er vliesdoek onder en valdemping maar dat was meer voor de kinderen.

Kan even zo gauw geen goede foto vinden.
Dit was afgelopen zomer en je ziet dat het inmiddels iets platter is gaan liggen maar als je even de bezem erover haalt staat t weer voor een hele tijd netjes.

Afbeelding

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-21 21:49

Wat een geinige honden heb je Cinniz!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 00:14

marleen_88 schreef:
Wat een geinige honden heb je Cinniz!

Haha ja leuk van lelijkheid zeg ik altijd.
En ze zijn gek op het kunstgras want het wordt zo lekker warm(lees heet)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 16:07

Hier een before foto, we hebben 5 jaar echt gras gehad. Maar door verbouwingen werd het lelijk en hond plaste en poepte er ook steeds op.

Before
Afbeelding

After (gemaakt in juli) Plantenbak links gaan we deze zomer maken van hout met in het midden een bankje om te zitten.
Afbeelding

En paar weken geleden:
Afbeelding

Ligt nu allemaal beetje plat, maar even vegen en het staat weer omhoog. Wordt wel warmer in de zomer, maar niet te heet en prima te doen. Kids moeten hier toch sokken aan buiten in de zomer want de tegels worden natuurlijk wel gloeiend heet. Maar het ziet er super echt uit, mensen die op visite komen hebben niet door dat het nep is. Ook loopt/ligt het erg zacht.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 17:29

Ik heb zelf mijn tuin leeg getrokken en opnieuw aangelegd. Incl alles ook plantjes, € 612,50 kwijt.

Kunstgras had ik gehaald bij de cranenbroek. Stuk van 4 x 2 en een stuk van 4 x 1. Dat was totaal 120 euro. Echt mooie kwaliteit. 4 jaar later nog steeds top!

Afbeelding

Afbeelding

Close up, de kat rolt er graag op :D
Afbeelding

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-21 16:51

Na heel wat stalen bij verschillende bedrijven te hebben aangevraagd, is vandaag ons kunstgras gelegd. Besteld bij Grasexpert, fijn contact en snelle levering.

Afbeelding

Heel blij mee.