Pakketjes die “bezorgd” zijn terwijl dat niet waar is.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Pakketjes die “bezorgd” zijn terwijl dat niet waar is.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-21 18:29

Ik ben wel benieuwd of ik nu de enige ben die hier last van heeft.

In de afgelopen weken is dit nu al de 3de keer dat een pakket met track en trace status “bezorgd” heeft terwijl dat helemaal niet waar is en dat ze dan een paar dagen later alsnog komen.

Nu al twee keer bij PostNL, waarbij 1 keer kwam het een dag later, en de andere kwam meerdere dagen later. Maar nu dus ook bij DHL, twee pakketten die met de bezorger mee zouden zijn, die om 15:38 “bezorgd” zouden zijn. Nou niet dus.

Ik werk thuis, en de hond slaat bij elke bus op het pleintje aan, DHL is hier helemaal niet in de straat geweest.

Dat je het niet gaat halen kwa bezorging, prima, maar zet hem dan niet op bezorgd! Heb echt het idee dat het met de huidige drukte te maken heeft, dat bezorgers het maar gewoon vast op bezorgd zetten. Maar je hebt dus geen idee of je pakket écht kwijt is of niet.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 13-01-21 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Re: Pakketjes die “bezorgd” zijn terwijl dat niet waar is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 18:36

Het is momenteel heel druk bij de bezorgdiensten. Dan gaan er wel eens dingetjes met scannen fout. Ik had laatst pakket dat bij mij werd bezorgd maar was in de app niet bezorgd en zou dag erna komen terwijl ik die man het pakket echt zag scannen en tekenen :+

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-21 18:38

Ik snap ook wel dat het druk is, maar dit is nu bij de helft van de meest recent bezorgde pakketjes. Lijkt me niet meer echt “een foutje”.

KLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 18:39

Ik heb dit bij DHL de laatste weken ook, het werd dan wel nog dezelfde dag bezorgt(half uur tot 2uur later), maar vond het ook erg raar dat er al bezorgt stond.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 18:40

Dat had ik bij DHL ook, was uiteindelijk wel gewoon bezorgd.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 18:42

Wat ik net zo frustrerend vind is wanneer ze zeggen dat ik niet thuis ben. Terwijl dat wel zo is. Mijn pakjes worden regelmatig rechtstreeks naar het ophaalpunt gebracht aangezien we in het buitengebied wonen en de bezorger geen tijd/zin heeft om daar heen te rijden.

Ik heb er alle begrip voor dat ze het druk hebben. En een dagje later maakt meestal ook niet uit. Maar ik heb er een schurfthekel aan om bezorgkosten te moeten betalen en dan alsnog in de auto te moeten stappen om het pakje in een drukke supermarkt te gaan ophalen terwijl ik al sinds maart niet meer in supermarkten wil komen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 18:46

Vanuit mijn werk vind ik het ook opvallen dat dit bij veel mensen gebeurd op het moment.

Ik had een cadeau voor mijn oma opgestuurd. Toen werd op de dag van bezorging gezegd dat het bij de buren was bezorgd (in dit geval dus een AH pick up point), terwijl oma gewoon thuis was. Mijn oma is ruim 3x in de regen er naar toe geweest of dat ie al bovenwater was. Tegen een uur of 22:00 's avonds kregen we een melding, 'Helaas het is ons niet gelukt'. Vervolgens dus aangepast dat het maar direct naar het pick up point moest en zelfs dat ging maandagochtend weer mis ... Gelukkig toen wel bezorgd maar was wel erg sneu voor m'n Omaatje. Maar goed.

Ja ze hebben het druk. Maar ik kan op mijn werk ook niet gaan zeggen dat ik iets doe terwijl het niet gedaan is, haha.

Ik hoop in ieder geval voor de bezorgers en klanten dat het snel beter gaat :)

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 18:54

xDenies schreef:
Vanuit mijn werk vind ik het ook opvallen dat dit bij veel mensen gebeurd op het moment.

Ik had een cadeau voor mijn oma opgestuurd. Toen werd op de dag van bezorging gezegd dat het bij de buren was bezorgd (in dit geval dus een AH pick up point), terwijl oma gewoon thuis was. Mijn oma is ruim 3x in de regen er naar toe geweest of dat ie al bovenwater was. Tegen een uur of 22:00 's avonds kregen we een melding, 'Helaas het is ons niet gelukt'. Vervolgens dus aangepast dat het maar direct naar het pick up point moest en zelfs dat ging maandagochtend weer mis ... Gelukkig toen wel bezorgd maar was wel erg sneu voor m'n Omaatje. Maar goed.

Ja ze hebben het druk. Maar ik kan op mijn werk ook niet gaan zeggen dat ik iets doe terwijl het niet gedaan is, haha.

Ik hoop in ieder geval voor de bezorgers en klanten dat het snel beter gaat :)

Probleem is, bezorgers hebben niks te willen qua of ze het gaan doen of niet. Ze krijgen gewoon een lading mee en er wordt gezegd zoek het uit.Ze moeten maar zien hoe ze het oplossen. En onder normale omstandigheden als je een keer een drukke dag hebt kunnen ze een bijrijder inschakelen die wat overneemt en weg rijd. Maar niet nu er zo absurd veel besteld wordt. Het volume is nog niet verminderd en met de verlengde lockdown gebeurd dat voorlopig ook niet. Dus elke bezorger is gewoon rete druk. Kortgezegd het is een ramp.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-21 18:56

Maar dan nog, dan ga je toch niet zeggen dat je het al gedaan hebt?

Ik heb er alle begrip voor als ze zeggen “sorry, lukt vandaag niet”, ja... jammer dan. Maar dan maar zeggen dat het bezorgd is en je klant laten gissen naar of het verkeerd bezorgd is of gewoon nog niet bezorgd. Dat vind ik echt heel slecht.

En dat DHL en PostNL waardeloos met hun bezorgers omgaan moet toch niet mijn probleem worden?

Dat het langer duurt heb ik begrip voor, voor dat er gelogen wordt en ik geen die heb waar ik aan toe ben niet.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 13-01-21 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 18:58

Shiloh schreef:
Maar dan nog, dan ga je toch niet zeggen dat je het al gedaan hebt?

Ik heb er alle begrip voor als ze zeggen “sorry, lukt vandaag niet”, ja... jammer dan. Maar dan maar zeggen dat het bezorgd is en je klant laten gissen naar of het verkeerd bezorgd is of gewoon nog niet bezorgd. Dat vind ik echt heel slecht.

Precies dit.
Ik begrijp deels je uitleg wel Absolem. Maar als je een pakket moet scannen om een melding te kunnen geven aan de klant. Dan scan je niet perongeluk een pakket om aan te geven dat hij op een bepaald nummer is afgeleverd (ja dat stond er echt, niet buren maar een nummer), om vervolgens het pakket weer terug in je wagen te gooien en verder met je ronde te gaan. Nee dat vind ik een beetje gek.

Net als een pakket op 'geleverd' zetten. Je hebt het pakket notabene in je handen. Een foutje, ja dat kan. Maar dit zijn dure foutjes. Niet alleen voor een vervoerder. Klant, winkel én vervoerder is er niet mee geholpen door op deze manier stug door te gaan. Simpel.

sanie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 19:21

Ik ben postbezorger bij PostNL en heb daar ook de kleinere scanpakketten bij. Bijv de platte dozen van Bol.com. Als ik hem wel in mijn app heb staan maar hij zit niet in mijn tas, dan geef ik aan 'niet in mijn tas'. Anders kan ik mijn app ook niet afsluiten. Het gekke is alleen dat de ontvanger een bericht krijgt dat hij is bezorgd. Dat is ontzettend vervelend, omdat je als ontvanger dan bang bent dat het kwijt is. Maar bij de postbezorgers kunnen we er helaas niets aan doen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-21 19:24

sanie22 schreef:
Ik ben postbezorger bij PostNL en heb daar ook de kleinere scanpakketten bij. Bijv de platte dozen van Bol.com. Als ik hem wel in mijn app heb staan maar hij zit niet in mijn tas, dan geef ik aan 'niet in mijn tas'. Anders kan ik mijn app ook niet afsluiten. Het gekke is alleen dat de ontvanger een bericht krijgt dat hij is bezorgd. Dat is ontzettend vervelend, omdat je als ontvanger dan bang bent dat het kwijt is. Maar bij de postbezorgers kunnen we er helaas niets aan doen.

Goed te weten sanie22. Dat verklaard in ieder geval 1 van de PostNL pakketten, want dat was brievenbus pakket. Bij de andere pakketten was dat alleen niet zo.

Wel slecht dat zich dat zo vertaald. Lijkt me toch dat de IT zoiets moet kunnen oplossen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 19:57

sanie22 schreef:

Daar kan je wel wat aan doen: aangeven bij de baas.
Net zoalng totdat er iets meegedaan wordt.

Er werd bij mij vorige week aangebeld, ik woon in een flat dus toen ik 'opnam' hoorde ik al dat iemand anders de deur had opengedaan.

Kreeg nog geen 15 minuten later een bericht dat ik niet thuis was en mn pakketje bij de buren lag.
Bleek dus dat mn buren ook een pakketje hadden en in plaats van naar mij te lopen hebben ze mijn pakket ook afgegeven.
Lekker makkelijk zo 8)7

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 19:58

Shiloh schreef:
Ik snap ook wel dat het druk is, maar dit is nu bij de helft van de meest recent bezorgde pakketjes. Lijkt me niet meer echt “een foutje”.

Vervelend, maar gelukkig heb je tot nu toe gewoon alles netjes (1 of 2 dagen later) ontvangen.
Daar gaat het uiteindelijk om toch?

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:02

Ik wacht inmiddels ook al een week op een pakketje waar bij staat: sorry, bezorgtijd onbekend.
En dat dus al een week lang.

Prima dat ze het druk hebben maar ik maak me wel zorgen of dit nog goed komt...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:04

Hier is een pakketje bezorgd dat officieel zoek was. Wel bij de buren ipv bij mij. Had eerder bij pick up punt moeten komrn en niet thuis. Daar kwam ik achter omdat dhl iets wilde afleveren waarvan ikniet eens een bevestigingsmail van de bestelling had gehad? Ik was achter aan het stofzuigen toen ik een enorm gebonk op de voordeur hoorde. Hij wilde bij de buren afleveren al. En gister een een dag te vroeg, zou vandaag komen maar was er opeens gister. Zou pas volgens bericht gister aangeboden zijn bij de pakketdienst maar was alweer -O- bij de buren terecht gekomen.

Ik vind dat vervelend voor hun en de bezorgers. Ik mik zo dat ik thuis ben als ik iets bestel of laat het bij pick up punt brengen. Omdat ik mijn buren er niet mee wil lastig vallen. Maar zo gaat dat niet lukken. -O-
Laatst bijgewerkt door karuna op 13-01-21 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-21 20:05

@Goof Nee, want voor hetzelfde geldt is het echt kwijt, en heb je geen idee of je vast stennis moet gaan schoppen.

Heel veel bedrijven geloven die track en tracé code. Dus als je daar zegt “ik heb niks”, dan denken zij dat je staat te liegen. En sta je lekker zonder handen als er dan niks komt. Zij zijn degene die dan een onderzoek moeten starten, maar genoeg bedrijven die dat gewoon weigeren.

Wat is het nut van een track en tracé als er niks van klopt? Het is gewoon letterlijk liegen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:06

Ja, steekt hand op.
Ik heb een 180 liter kruiwagen besteld en volgens DHL is deze vorige week maandag bezorgd. Ik ben al een week aan het mailen, bellen en chatten met zowel het bedrijf als DHL. DHL houdt vol dat hij bezorgd is, terwijl hier of bij de buren nergens een kruiwagen is afgeleverd. Ik was overigens ook gewoon thuis en er is niet aangebeld. En DHL geeft nu aan dat ik een fiets bezorgd heb gekregen ipv een kruiwagen. Waar ze dat vandaan halen is mij een raadsel, want ze hebben niet eens aangebeld en ik heb dus ook niets in ontvangst genomen :+
Een kruiwagen kun je ook niet echt omheen zeg maar. Maar waar dat ding nu gebleven is....
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 13-01-21 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:06

juval schreef:
Wat ik net zo frustrerend vind is wanneer ze zeggen dat ik niet thuis ben. Terwijl dat wel zo is. Mijn pakjes worden regelmatig rechtstreeks naar het ophaalpunt gebracht aangezien we in het buitengebied wonen en de bezorger geen tijd/zin heeft om daar heen te rijden.

Ik heb er alle begrip voor dat ze het druk hebben. En een dagje later maakt meestal ook niet uit. Maar ik heb er een schurfthekel aan om bezorgkosten te moeten betalen en dan alsnog in de auto te moeten stappen om het pakje in een drukke supermarkt te gaan ophalen terwijl ik al sinds maart niet meer in supermarkten wil komen.

Dit dus, nu net nog, mailtje dat ik het op mag halen, 10 km verderop. Zou maandag geleverd worden op en tijdstip dat ik thuiswas, nu heeft de post al 3 keer de datum en tijd veranderd en mag ik alsnog en stuk rijden om het op te halen, op openingstijden dat ik zelf aan het werk ben, met de mededeling in mijn mail dat ik ID mee moet nemen, het is een paardendeken, kom op zeg! Nu kan ik niemand anders sturen en als tip staat in de mail, kies voor een afleverpunt als u denkt niet thuis te zijn als de bestelling komt. Jongens.... ik kies een datum en tijd waarop ik wel kom, maar inmiddels zijn het 2 dagen later

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:08

Daihyo je kruiwagen nog steeds zoek :(:) waar is dat ding gebleven :o?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:10

Shiloh schreef:
@Goof Nee, want voor hetzelfde geldt is het echt kwijt, en heb je geen idee of je vast stennis moet gaan schoppen.

Heel veel bedrijven geloven die track en tracé code. Dus als je daar zegt “ik heb niks”, dan denken zij dat je staat te liegen. En sta je lekker zonder handen als er dan niks komt. Zij zijn degene die dan een onderzoek moeten starten, maar genoeg bedrijven die dat gewoon weigeren.

Wat is het nut van een track en tracé als er niks van klopt? Het is gewoon letterlijk liegen.

Ik heb het ook meerdere keren gehad hoor, vrij recent nog, dat ik niets had ontvangen en dat ik wel een melding had dat het pakket bezorgd zou zijn.
Ik heb nog nooit mee gemaakt dat een bedrijf daar moeilijk over deed of dat ik stennis moest schoppen. Het is me ook nooit overkomen dat ik niet geloofd werd. Maar dan heb ik kennelijk geluk gehad.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:11

karuna: Ik heb werkelijk geen flauw idee. Ik heb de webshop meteen gemaild toen ik de bezorgmelding van DHL kreeg (vorige week maandag) en zowel zij als ik hebben contact opgenomen met DHL.
En DHL beweert nu dus dat ik een fiets in ontvangst heb genomen. Echt, je verzint het niet :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:32

Maar waar dan is deze afgeleverd? Toch bij buren ergens van je die een gratis fiets wel ok vonden? Niet hij een andere straat (zelfde naam andere postcode?) gv krijgt best regelmatig post van jouw woonplaats zelfde adres andere postcode.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:41

Geen idee, dat kan ik niet zien. Adres op de t&t klopt in ieder geval wel. Maar waar het is bezorgd.... diezelfde t&t zegt dus bij mij :+

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:46

Shiloh schreef:
Ik ben wel benieuwd of ik nu de enige ben die hier last van heeft.

In de afgelopen weken is dit nu al de 3de keer dat een pakket met track en trace status “bezorgd” heeft terwijl dat helemaal niet waar is en dat ze dan een paar dagen later alsnog komen.

Nu al twee keer bij PostNL, waarbij 1 keer kwam het een dag later, en de andere kwam meerdere dagen later. Maar nu dus ook bij DHL, twee pakketten die met de bezorger mee zouden zijn, die om 15:38 “bezorgd” zouden zijn. Nou niet dus.

Ik werk thuis, en de hond slaat bij elke bus op het pleintje aan, DHL is hier helemaal niet in de straat geweest.

Dat je het niet gaat halen kwa bezorging, prima, maar zet hem dan niet op bezorgd! Heb echt het idee dat het met de huidige drukte te maken heeft, dat bezorgers het maar gewoon vast op bezorgd zetten. Maar je hebt dus geen idee of je pakket écht kwijt is of niet.

Ja, ook meegemaakt.
2x al.

En twee keer bang geweest voor diefstal omdat ze op normaal gesproken op een toegankelijke plek gezet worden.
Niet zo'n drama, als ik weet dat het geleverd wordt zorg ik dat ik er snel bij ben.

Maar afgelopen weken dus twee keer dat het op geleverd stond. Niets ye vinden.

En dan bij toeval twee dagen later als ik langs de plek kom waar het normaal gesproken neergezet wordt, dat het er ineens wél staat.

Erg 'niet blij' mee, want zó wordt de kans op diefstal ineens wél veel groter.

Ook al 1x dat er een aangetekende brief op de plek van de pakketten neergegooid was.
Ook bij toeval gevonden, ik verwachtte die brief nl niet.

Geen ideeeeee, wie daar dan voor getekend moet hebben.
Ikzelf in ieder geval niet.
Die had ook nooit daar mogen liggen zeg maar.

Maar het kost mij teveel energie om erachteraan te gaan.

Het frustreert wel, niet veel vertrouwen meer in de post zo.