Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xDenies schreef:Vanuit mijn werk vind ik het ook opvallen dat dit bij veel mensen gebeurd op het moment.
Ik had een cadeau voor mijn oma opgestuurd. Toen werd op de dag van bezorging gezegd dat het bij de buren was bezorgd (in dit geval dus een AH pick up point), terwijl oma gewoon thuis was. Mijn oma is ruim 3x in de regen er naar toe geweest of dat ie al bovenwater was. Tegen een uur of 22:00 's avonds kregen we een melding, 'Helaas het is ons niet gelukt'. Vervolgens dus aangepast dat het maar direct naar het pick up point moest en zelfs dat ging maandagochtend weer mis ... Gelukkig toen wel bezorgd maar was wel erg sneu voor m'n Omaatje. Maar goed.
Ja ze hebben het druk. Maar ik kan op mijn werk ook niet gaan zeggen dat ik iets doe terwijl het niet gedaan is, haha.
Ik hoop in ieder geval voor de bezorgers en klanten dat het snel beter gaat
Shiloh schreef:Maar dan nog, dan ga je toch niet zeggen dat je het al gedaan hebt?
Ik heb er alle begrip voor als ze zeggen “sorry, lukt vandaag niet”, ja... jammer dan. Maar dan maar zeggen dat het bezorgd is en je klant laten gissen naar of het verkeerd bezorgd is of gewoon nog niet bezorgd. Dat vind ik echt heel slecht.
sanie22 schreef:Ik ben postbezorger bij PostNL en heb daar ook de kleinere scanpakketten bij. Bijv de platte dozen van Bol.com. Als ik hem wel in mijn app heb staan maar hij zit niet in mijn tas, dan geef ik aan 'niet in mijn tas'. Anders kan ik mijn app ook niet afsluiten. Het gekke is alleen dat de ontvanger een bericht krijgt dat hij is bezorgd. Dat is ontzettend vervelend, omdat je als ontvanger dan bang bent dat het kwijt is. Maar bij de postbezorgers kunnen we er helaas niets aan doen.
sanie22 schreef:Ik ben postbezorger bij PostNL en heb daar ook de kleinere scanpakketten bij. Bijv de platte dozen van Bol.com. Als ik hem wel in mijn app heb staan maar hij zit niet in mijn tas, dan geef ik aan 'niet in mijn tas'. Anders kan ik mijn app ook niet afsluiten. Het gekke is alleen dat de ontvanger een bericht krijgt dat hij is bezorgd. Dat is ontzettend vervelend, omdat je als ontvanger dan bang bent dat het kwijt is. Maar bij de postbezorgers kunnen we er helaas niets aan doen.
bij de buren terecht gekomen.

juval schreef:Wat ik net zo frustrerend vind is wanneer ze zeggen dat ik niet thuis ben. Terwijl dat wel zo is. Mijn pakjes worden regelmatig rechtstreeks naar het ophaalpunt gebracht aangezien we in het buitengebied wonen en de bezorger geen tijd/zin heeft om daar heen te rijden.
Ik heb er alle begrip voor dat ze het druk hebben. En een dagje later maakt meestal ook niet uit. Maar ik heb er een schurfthekel aan om bezorgkosten te moeten betalen en dan alsnog in de auto te moeten stappen om het pakje in een drukke supermarkt te gaan ophalen terwijl ik al sinds maart niet meer in supermarkten wil komen.
Shiloh schreef:@Goof Nee, want voor hetzelfde geldt is het echt kwijt, en heb je geen idee of je vast stennis moet gaan schoppen.
Heel veel bedrijven geloven die track en tracé code. Dus als je daar zegt “ik heb niks”, dan denken zij dat je staat te liegen. En sta je lekker zonder handen als er dan niks komt. Zij zijn degene die dan een onderzoek moeten starten, maar genoeg bedrijven die dat gewoon weigeren.
Wat is het nut van een track en tracé als er niks van klopt? Het is gewoon letterlijk liegen.
Shiloh schreef:Ik ben wel benieuwd of ik nu de enige ben die hier last van heeft.
In de afgelopen weken is dit nu al de 3de keer dat een pakket met track en trace status “bezorgd” heeft terwijl dat helemaal niet waar is en dat ze dan een paar dagen later alsnog komen.
Nu al twee keer bij PostNL, waarbij 1 keer kwam het een dag later, en de andere kwam meerdere dagen later. Maar nu dus ook bij DHL, twee pakketten die met de bezorger mee zouden zijn, die om 15:38 “bezorgd” zouden zijn. Nou niet dus.
Ik werk thuis, en de hond slaat bij elke bus op het pleintje aan, DHL is hier helemaal niet in de straat geweest.
Dat je het niet gaat halen kwa bezorging, prima, maar zet hem dan niet op bezorgd! Heb echt het idee dat het met de huidige drukte te maken heeft, dat bezorgers het maar gewoon vast op bezorgd zetten. Maar je hebt dus geen idee of je pakket écht kwijt is of niet.