Goedkope robot grasmaaier, tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Goedkope robot grasmaaier, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-21 15:50

Ik wil al jaren een robot grasmaaier maar vond ze steeds te duur. Nu zijn ze nog steeds prijzig maar je kan tegenwoordig voor rond de 400 euro al uit een aantal modellen kiezen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat zijn voordelen en nadelen van een dergelijk apparaat?

Voor alle duidelijkheid, ik zoek een simpel model geschikt voor een gazon van pakweg 400m2.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 20:36

Is dit een idee?

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 22:34

Wij hebben er afgelopen zomer een gekocht bij de Aldi. Hij was 300 euro en geschikt voor gazons tot 800 vierkante meter.

Wij hebben qua oppervlakte gras ook iets van 400 vierkante meter. Hij bevalt ons erg goed. Ten opzichte van de dure exemplaren maakt deze misschien iets meer geluid, maar wij laten hem overdag het werk doen en hebben er dus geen last van en heel veel herrie is het ook weer niet. De duurdere hebben er wat meer programma's op zitten, maar ook dit vinden bij geen beperking.

Bij deze van de Aldi zijn eventuele reserve onderdelen goed verkrijgbaar en de garantie is ook uitstekend.

Misschien dat wij ook ooit overgaan op een duurdere maar voor nu bevalt deze meer dan prima. We hebben er ook een keurige grasmat door gekregen!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-21 09:53

haha schaap is ook leuk maar minder praktisch in een woonwijk :D

Die van de aldi had ik idd ook gezien. Die is er nu natuurlijk niet maar anders daar maar even weer op wachten!
Laatst bijgewerkt door troi op 13-01-21 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 10:11

Nielojram schreef:
Is dit een idee?

Maar TS vraagt wel om een robot. Dus dan zou dit het moeten worden :D:
Afbeelding

Ik lees even mee, al denk ik dat wij echt teveel gras hebben hiervoor ben ik wel nieuwsgierig.

Poekkie

Re: Goedkope robot grasmaaier, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 10:12

Wij zijn heel happy met de ‘standaard’ tuinmaaier. Moest je hem ‘s nachts aanlaten, kies dan liefst eentje die veilig is voor egels. Ook als je bvb kleine kinderen of andere huisdieren hebt als de robot aan het werk is.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-21 10:28

Poekkie schreef:
Wij zijn heel happy met de ‘standaard’ tuinmaaier. Moest je hem ‘s nachts aanlaten, kies dan liefst eentje die veilig is voor egels. Ook als je bvb kleine kinderen of andere huisdieren hebt als de robot aan het werk is.

Ik woon in een woonwijk dus snachts lijkt me qua herrie niet zo handig. Verder stikt het hier van de dieren wo katten maar ik ga er vanuit dat die genoeg verstand hebben om niet voor zo'n lawaaiding te gaan lopen. Als ik met mijn benzinemaaier rondloop dan blijven ze altijd ver uit de buurt in elk geval.

@Century: Het zal nogal verschillen per apparaat denk ik. Als je echt veel m2 hebt dan heb je idd een flinke accu en/of breed maaiblad nodig, of je moet hem elke dag laten draaien dat kan natuurlijk ook. Mijn doel is om hem om de dag te laten draaien. Dan gaat er steeds een klein stukje af en blijft het netjes, hoop ik :P

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 10:36

Die van ons hoor je in ieder geval niet hoor.

Century, hoeveel gras heb je? Hier doet ie ook een groot stuk (geen idee hoeveel, ca 1500m2 schat ik zo).

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 10:53

Die van ons hoor je ook (bijna) niet. Eentje die geen herrie maakt is voor jezelf ook wel zo fijn :)
Wilde katten zullen er idd niet zomaar onder lopen, maar als hier katten/honden/kindjes in de tuin liggen zou ik hem toch echt niet durven opzetten.

Tuin hier is 800 m2 en wij hebben zo’n platte zwarte.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-21 11:21

Welke merken / types hebben jullie? ik ken echt niemand met zo'n ding dus kan het helaas ook niet in actie bekijken, en beluisteren.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:07

Gardena, maar voor een groot oppervlakte, is geen goedkope denk ik (zelf niet geregeld).

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:40

Poekkie schreef:

Welke is veilig voor Egels Poekkie?

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:48

Kinke schreef:
Poekkie schreef:

Welke is veilig voor Egels Poekkie?

Ik ken de types niet vanbuiten, maar ‘t moet dan eentje zijn die maar heel laag boven het gras hangt. Volgens deze site zou de rand max 4,5 cm boven het gras mogen hangen om veilig te zijn:

https://www.natuurpunt.be/nieuws/robotm ... s-20190731