Gaming laptop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Louve

Gaming laptop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-21 20:02

(Geen idee of dit goed staat)

Ik ben al een poosje op zoek naar een gaming laptop maar ik heb er zelf niet echt verstand van.
Dus daarom maak ik er even een topic voor.

Ik zoek iets voor max 800,-
En ik wil er spellen op spelen zoals: Red Dead Redemption 2, Planet Zoo, Gta, Minecraft, Sims 4 enzv.
En voor de rest gewoon internetten enzv.

Zou iemand mij hierbij kunnen helpen?

fjordjes

Re: Gaming laptop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:05

Ik heb de lenovo IdeaPad 330 15ICH 81FK003XMH, ik speel zowel de sims 4 als planet zoo en planet coaster erop. Gaat allemaal prima, draait lekker soepel.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:15

Omdat dit topic beter past op het forum HTT ga ik het daar naartoe verplaatsen.
ENT - HTT

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:16

800€ en een laptop voor RDR2 en Planet Zoo is wel pittig... Als je die spellen goed wil spelen zou ik je budget verhogen. Daarnaast zou ik adviseren om even een paar maanden te wachten met het kopen van een nieuwe laptop. In de zomer komen er allerlei nieuwe hardware uit en daarmee dalen de budgetopties. Na de zomer kan je dus voor hetzelfde geld een betere laptop kopen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:26

Louve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-21 20:26

fjordjes schreef:
Ik heb de lenovo IdeaPad 330 15ICH 81FK003XMH, ik speel zowel de sims 4 als planet zoo en planet coaster erop. Gaat allemaal prima, draait lekker soepel.

Die heeft volgens mij hele lage opslag capaciteit.

Kaus schreef:
800€ en een laptop voor RDR2 en Planet Zoo is wel pittig... Als je die spellen goed wil spelen zou ik je budget verhogen. Daarnaast zou ik adviseren om even een paar maanden te wachten met het kopen van een nieuwe laptop. In de zomer komen er allerlei nieuwe hardware uit en daarmee dalen de budgetopties. Na de zomer kan je dus voor hetzelfde geld een betere laptop kopen.

Ja, dat dacht ik al. Maar heb echt geen hoger budget.
En zou graag zo snel mogelijk een nieuwe willen, want heb op dit moment geen werk of school. Dus heb nu veel vrije tijd en verveel me nog al snel. Op m'n huidige laptop kan ik bijna niks.

Heb al wel een paar gevonden, maar geen idee of die goed zijn.
https://www.bol.com/nl/p/asus-x509ja-ej ... ontent=pdl

https://www.bol.com/nl/p/lenovo-ideapad ... androidapp

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:56

Ik zou voor een gaming laptop toch minimaal voor een GTX 1650 of iets vergelijkbaars gaan.

Louve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-21 21:06

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 21:38

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 21:42

Lunameyza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 21:47

Je eerste bol.com link gaat niet voldoende zijn vanwege de grafische kaart. Je tweede bol.com link zou in principe rdr2 en planet zoo moeten kunnen hebben. Vraag is natuurlijk hoe goed precies, laptops zijn over het algemeen slechter/heter dan PC's, maar volgens de specs zou het moeten kunnen. Als je echt voor een laptop wilt gaan dan kan ik je aanraden om een laptopkoeler er bij aan te schaffen.

Het meeste kan ik je aanraden een PC aan te schaffen/te laten bouwen, dat is vaak nog goedkoper dan een zelfde soort laptop (vooral op lange termijn aangezien je gewoon aparte onderdelen kan vervangen om je PC naar een hoger level te brengen :D) en hij is werkt bijna zeker beter dan een vergelijkbare laptop :D Tenzij je echt een laptop wilt voor het meenemen, dan gaat dat hele idee natuurlijk niet door :=

Louve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-21 21:58

Earth schreef:
https://www.bol.com/nl/p/lenovo-ideapad ... 008803105/

Ik hoor van mn IT vriend dat dit een goeie is.

Die zou idd nog wel kunnen, en daarop zou dan RDR2 kunnen en Planet zoo? :)

Lunameyza schreef:
Je eerste bol.com link gaat niet voldoende zijn vanwege de grafische kaart. Je tweede bol.com link zou in principe rdr2 en planet zoo moeten kunnen hebben. Vraag is natuurlijk hoe goed precies, laptops zijn over het algemeen slechter/heter dan PC's, maar volgens de specs zou het moeten kunnen. Als je echt voor een laptop wilt gaan dan kan ik je aanraden om een laptopkoeler er bij aan te schaffen.

Het meeste kan ik je aanraden een PC aan te schaffen/te laten bouwen, dat is vaak nog goedkoper dan een zelfde soort laptop (vooral op lange termijn aangezien je gewoon aparte onderdelen kan vervangen om je PC naar een hoger level te brengen :D) en hij is werkt bijna zeker beter dan een vergelijkbare laptop :D Tenzij je echt een laptop wilt voor het meenemen, dan gaat dat hele idee natuurlijk niet door :=

Een PC zou ook idd kunnen, maar ik zit graag 's avonds even lekker op de bank of op bed met de laptop. Dat kan natuurlijk niet met een PC. :+

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 01:05

Earth schreef:
https://www.bol.com/nl/p/lenovo-ideapad ... 008803105/

Ik hoor van mn IT vriend dat dit een goeie is.

Klopt wel op zich (koeling en dergelijke is natuurlijk altijd afwachten) maar TS, hou er rekening mee dat deze laptop slechts 500 GB opslagcapaciteit heeft. Dat is met een spel als RDR nogal op het randje. Die heeft op zich al 150 GB nodig.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 01:19

Heb je perse een laptop nodig?

Gaming laptops zijn vgm veel duurder vergelijkend met desktops.
Ik denk dat je weinig gaat vinden dat RDR2 een beetje vloeiend gaat draaien voor dat budget.

Voor dat budget kan je dan wel weer een (budget) gaming PC kopen/samenstellen die het prima runnen kan. Mijn gaming PC was ook rond dat bedrag (zelf samengesteld en gebouwt), en runt eigenlijk alles in Ultra.
Laatst bijgewerkt door Hikarii op 08-01-21 01:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 01:22

Voor €800 zou ik liever een game pc zelf samenstellen, daar krijg je veel meer voor dan wanneer je voor dat geld een laptop koopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 01:46

Beetje game laptop ben je toch wel 1200 kwijt. Beetje videokaart kost wat.

Is een playstation 4 niet wat, kan je de spellen ook op spelen vanaf bed/bank.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 02:15

Daarnaast zou ik met zulke pittige spellen opletten dat de laptop de warmte wel kwijt kan. Immers heeft hij veel energie/kracht nodig om een groot spel te draaien.

Wellicht hebben bokkers ervaring, maar ik weet niet of het wel goed is om hem op bed te gebruiken voor games. Juist met de dekens (of je bovenbenen) zorg je voor warmte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 02:37

Het is niet voor niets dat gamingpc's zoveel ruimte en ventilatie hebben :) Een laptop kan in principe qua specs wel voldoen, maar qua koeling komen ze vaak toch echt te kort en dat is zacht uitgedrukt niet zo gezond voor je laptop. Als je echt spellen als RDR2 wil spelen zou ik nooit voor een laptop kiezen. Voor die prijs gaat het sowieso lastig worden, dan zou ik eerder overwegen een console te kiezen of toch een PC (laten) bouwen. Zonde van de 800,- om iets te kopen wat "net niet" is.

Louve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 03:00

Aan de hitte had ik niet gedacht. Dan misschien toch voor een gaming pc gaan. Wat is dan een goede site om een pc te laten samen stellen? Of om het zelf te doen? En wat is nou echt belangrijk om RDR2/Planet zoo te kunnen spelen?

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 03:18

Ik heb een Asus TUF Gaming FX504, deze zou Planet Zoo theoretisch moeten kunnen doen maar ik heb het nog niet geprobeerd. Heeft een goede koeling (wel met veel lawaai maar dat stoort mij niet), hij wordt niet snel te warm. Alleen als het buiten al 35 graden is, is het wel handig om er een beetje rekening mee te houden.. Ik wil misschien het geheugen een keer uitbreiden naar 16GB RAM ipv de 8GB RAM die er nu in zit, maar dat is meer omdat ik misschien eind dit jaar F1 2021 wil kopen (of F1 2020, mocht 2021 nog hogere eisen hebben). Ik heb nu F1 2017 en dat gaat er echt super op. Verder speel ik Riding Club Championships en hoewel dat spel minder vraagt dan F1, doet hij het minder goed. Maar dat ligt aan het spel, niet aan de laptop. Photoshop en Lightroom doen het er ook goed op, ook als ik daarnaast nog tegelijk Riding Club Championships speel en ik weet niet wat allemaal open heb in Chrome (vaak iets van Facebook en Youtube erbij).. Dus dat gaat allemaal prima.. Persoonlijk zou ik altijd voor een goede laptop gaan, want die kun je ook meenemen als je bijvoorbeeld op vakantie gaat, en je kunt 's avonds gewoon heerlijk op de bank zitten te gamen. Wat ik een nadeel vind is dat je de accu niet meer makkelijk eruit kunt halen, maar die mogelijkheid hebben de meesten tegenwoordig niet meer.. En je moet hem niet op accu willen gebruiken tijdens het gamen, maar ook dat is bij de meesten zo..

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 08:35

Ik wil aleen kwijt, dat je met een laptop om te gamen echt NIET op bank/bed kan spelen. Met grote games worden ze ontzettend snel te warm/heet. Ik heb er een van 1200 euro en daar gebruik ik nog een cooling stand én ventilator voor als ik zware games speel.

Investeer in een pc als laptop geen harde eis is.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 09:06

Met Google Stadia kan je RDR2 (en andere games) spelen zonder gaming pc. Alleen bieden zij geen Planet Zoo aan.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 09:10

Knudd schreef:
Ik wil aleen kwijt, dat je met een laptop om te gamen echt NIET op bank/bed kan spelen. Met grote games worden ze ontzettend snel te warm/heet. Ik heb er een van 1200 euro en daar gebruik ik nog een cooling stand én ventilator voor als ik zware games speel.

Gaat echt best hoor.. Al vele jaren..

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:00

Knudd schreef:

Ik speel uren achter elkaar warzone met mijn laptop op schoot. MAAR daar heb ik wel een laptopkoeler onder inderdaad. Maar dat heb ik niet alleen om te koelen, maar ook omdat dat gewoon veel prettiger speelt :P

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:06

https://www.bol.com/nl/p/asus-x571gt-bq ... 7007/?s2a=

Deze heb ik gehad (tot de oplader het niet meer deed en ik na een half jaar moest retouneren). 900 euro, had zowel planet zoo en red dead redemption 2 erop staan en met rdr 2 had ik zon 50 fps op hoge settings. Planet zoo was echt wel zwaarder op dit ding, 30 - 40 fps eerder op gemiddelde settings, maar hij deed het prima.

100 euro boven je budget maar je weet dan wel 100% zeker dat het werkt.