Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
fjordjes schreef:Ik heb de lenovo IdeaPad 330 15ICH 81FK003XMH, ik speel zowel de sims 4 als planet zoo en planet coaster erop. Gaat allemaal prima, draait lekker soepel.
Kaus schreef:800€ en een laptop voor RDR2 en Planet Zoo is wel pittig... Als je die spellen goed wil spelen zou ik je budget verhogen. Daarnaast zou ik adviseren om even een paar maanden te wachten met het kopen van een nieuwe laptop. In de zomer komen er allerlei nieuwe hardware uit en daarmee dalen de budgetopties. Na de zomer kan je dus voor hetzelfde geld een betere laptop kopen.
) en hij is werkt bijna zeker beter dan een vergelijkbare laptop
Tenzij je echt een laptop wilt voor het meenemen, dan gaat dat hele idee natuurlijk niet door
Earth schreef:https://www.bol.com/nl/p/lenovo-ideapad ... 008803105/
Ik hoor van mn IT vriend dat dit een goeie is.

Lunameyza schreef:Je eerste bol.com link gaat niet voldoende zijn vanwege de grafische kaart. Je tweede bol.com link zou in principe rdr2 en planet zoo moeten kunnen hebben. Vraag is natuurlijk hoe goed precies, laptops zijn over het algemeen slechter/heter dan PC's, maar volgens de specs zou het moeten kunnen. Als je echt voor een laptop wilt gaan dan kan ik je aanraden om een laptopkoeler er bij aan te schaffen.
Het meeste kan ik je aanraden een PC aan te schaffen/te laten bouwen, dat is vaak nog goedkoper dan een zelfde soort laptop (vooral op lange termijn aangezien je gewoon aparte onderdelen kan vervangen om je PC naar een hoger level te brengen) en hij is werkt bijna zeker beter dan een vergelijkbare laptop
Tenzij je echt een laptop wilt voor het meenemen, dan gaat dat hele idee natuurlijk niet door
Earth schreef:https://www.bol.com/nl/p/lenovo-ideapad ... 008803105/
Ik hoor van mn IT vriend dat dit een goeie is.
Een laptop kan in principe qua specs wel voldoen, maar qua koeling komen ze vaak toch echt te kort en dat is zacht uitgedrukt niet zo gezond voor je laptop. Als je echt spellen als RDR2 wil spelen zou ik nooit voor een laptop kiezen. Voor die prijs gaat het sowieso lastig worden, dan zou ik eerder overwegen een console te kiezen of toch een PC (laten) bouwen. Zonde van de 800,- om iets te kopen wat "net niet" is. Knudd schreef:Ik wil aleen kwijt, dat je met een laptop om te gamen echt NIET op bank/bed kan spelen. Met grote games worden ze ontzettend snel te warm/heet. Ik heb er een van 1200 euro en daar gebruik ik nog een cooling stand én ventilator voor als ik zware games speel.
Investeer in een pc als laptop geen harde eis is.
Knudd schreef:Ik wil aleen kwijt, dat je met een laptop om te gamen echt NIET op bank/bed kan spelen. Met grote games worden ze ontzettend snel te warm/heet. Ik heb er een van 1200 euro en daar gebruik ik nog een cooling stand én ventilator voor als ik zware games speel.
Investeer in een pc als laptop geen harde eis is.