We kunnen geen huis vinden naar onze wens.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jillz1

We kunnen geen huis vinden naar onze wens.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-21 15:12

Zoals ik al boven schrijf

Mijn man is/was eigenwijs

Nee eerst ons huis verkopen en dan hebben we zo iets moois gevonden. Wilde niet luisteren en nu is ons huis verkocht.

Uiteraard erg blij mee en in juli is de overdracht.

Ben al 2 maanden aan het Funda-en, ken zowat alle huizen al die erop staan.

In onze zoekopdracht is gewoon weinig te koop. Mijn man begint nu toch wel zenuwachtig te worden en komt met huizen waar we veel van onze wensen opzij moeten zetten.

Ik heb gezegd, of we gaan huren of we kopen een huis naar ons hart.

Wat zoeken wij.

Huis het liefst omgeving Oisterwijk.
Is geen harde eis, maar zeker niet in Berkel Enschot, Vught, Esch, Liempde, cromvoirt.

Mag ook elders rondom 30 km Boxtel.

Dorp met veel voorzieningen

Minimaal 1000 en max 2000 grond

Minimaal 250 M2

Slaapkamer/badkamer beneden of te realiseren.
4 slaapkamers en redelijk gelijke grootte van tenminste 3 stuks.

Mag klushuis zijn, maar geen boerderij. Willen graag strak en modern maken.

Schuur of ruime garage.

Niet in de polder, graag bij voorzieningen.

Wie weet toevallig of iemand verhuisplannen heeft?
Buiten Funda om nu want die huizen hebben we ten treuren bekeken.

Lau07
Moderator

Re: We kunnen geen huis vinden naar onze wens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 15:14

Wat is je budget? Heb je ook naar nieuwbouwprojecten gekeken? En heb je een makelaar ingeschakeld? Die kent de markt vaak veel beter en heeft misschien nog wel iets leuks achter de hand zo nu en dan. Niet alles komt op Funda natuurlijk.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 15:15

Makelaars in de regio een zoekopdracht geven? Dan krijg je bericht voordat het huis op Funda belandt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 15:16

Is het huis in Haaren niets geworden?
En idd, wat is je budget?

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 15:22

Balen; wij zijn ook al ruim een jaar aan het zoeken naar ons droomhuis.... omdat we er wel op vooruit willen gaan, hebben we wat eisen. Misschien kun je je laten inschrijven bij verschillende makelaars in de buurt. Voor ons huidige huis staat er al iemand te springen, maarja eerst zelf iets tegen komen. Succes; ik vind het zelf ook erg lastig. De huizen verkopen nog steeds als zoete broodjes, dus soms zijn we gewoon net te laat :(

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-21 15:22

Alle makelaars zijn al ingelicht.
Huis in Haaren was boven flut, kon zo plafond aanraken. Kreeg het er benauwd van.
Verder veel potentie.

Erg jammer

Budget 1 miljoen

Lijkt ruim maar prijzen vliegen de pan uit.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-21 15:23

Lau07 schreef:
Wat is je budget? Heb je ook naar nieuwbouwprojecten gekeken? En heb je een makelaar ingeschakeld? Die kent de markt vaak veel beter en heeft misschien nog wel iets leuks achter de hand zo nu en dan. Niet alles komt op Funda natuurlijk.

Nieuwbouw met 1000 meter grond, ik kan ze niet vinden.
Ja, zelfbouw dat wel. Maar kost teveel tijd.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 15:24

Mijn tip: niet overhaast iets kopen omdat je snel snel iets nodig hebt, wacht rustig een mooie kans af.
Vraag bij jullie makelaar of deze een huis te koop heeft staan wat de eigenaren tijdelijk willen verhuren. Zo hebben wij dat destijds ook gedaan. We hebben zo een jaar lang gehuurd gezeten in een huis dat te koop stond. We hebben de verkopers van dat huis geholpen door het een beetje gezellig en schoon te houden en zaten daar toen lekker goedkoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 15:29

Jillz1 schreef:
Lau07 schreef:

Tijdelijke woonunit op locatie een optie?

Ook zelf bouwen zijn tegenwoordig heel veel mogelijkheden om dat snel te hebben staan.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-21 15:30

8nnemiek schreef:
Mijn tip: niet overhaast iets kopen omdat je snel snel iets nodig hebt, wacht rustig een mooie kans af.
Vraag bij jullie makelaar of deze een huis te koop heeft staan wat de eigenaren tijdelijk willen verhuren. Zo hebben wij dat destijds ook gedaan. We hebben zo een jaar lang gehuurd gezeten in een huis dat te koop stond. We hebben de verkopers van dat huis geholpen door het een beetje gezellig en schoon te houden en zaten daar toen lekker goedkoop.

Onze makelaar zegt dat in huidige markt niks verhuurd wordt. Zijn maar weinig huizen die " overblijven". Huren kost ook zo n 30.000 per jaar.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-21 15:33

Gloa schreef:

Tijdelijke woonunit op locatie een optie?

Ook zelf bouwen zijn tegenwoordig heel veel mogelijkheden om dat snel te hebben staan.[/quote]

Ik heb al voor dit huis twee jaar in unit gewoond, vind dat eigenlijk meer dan genoeg.
Met nu kopen , plannen, architecten, gemeente, bouwen ben je zo weer twee jaar verder.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 15:38

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 15:44

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 15:44

Hebben jullie al een aankoopmakelaar?
Zij hebben zicht op huizen voordat ze op Funda komen, ook staan de wat duurdere huizen wat vaker in de stille verkoop.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 15:45

Jillz1 schreef:
8nnemiek schreef:

Onze makelaar zegt dat in huidige markt niks verhuurd wordt. Zijn maar weinig huizen die " overblijven". Huren kost ook zo n 30.000 per jaar.

Jammer dat er niks verhuurd wordt. Wij hebben destijds voor 500 euro per maand gehuurd, en dat was echt een groot huis met grote tuin.

Of je huurt tijdelijk een huisje op een camping. Dat hebben de eigenaren van ons nieuwe huis gedaan toen ze nog niet in hun nieuwe woning konden. Iets duurder, maar lang geen 30.000 per jaar.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 15:45

Zijn al je wensen harde eisen?
Waar zou je consessies op willen doen?

250m2 woonoppervlak is mooi, maar 175m2+ is ook nog steeds een mooi formaat toch?

Ik ken ook boerderijen, die super strak en modern gemaakt zijn van binnen. Valt een boerderij echt per definitie af?

Persoonlijk vind ik de plek altijd belangrijker dan het huis. Natuurlijk heb ik daarbij wel wat eisen, maar veel is gewoon nice to have.
Ik houd bijvoorbeeld van een lekkere ruime slaapkamer. We gaan binnenkort verhuizen en onze nieuwe slaapkamer vind ik verre van ruim. De plek daarintegen is geweldig. De benedenverdieping ook prima naar het zin. Ik stap dan zelf redelijk makkelijk eroverheen dat mn slaapkamer niet het ideale formaat heeft.

Als je niets naar gading vindt, dan is een half jaar vakantiepark wellicht een optie.
De meubels kunnen dan in opslag, dus weinig extra verhuisgedoe.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 15:56

Kijk je ook op andere sites zoals Jaap etc?

Niet alle makelaars plaatsen hun woningen op Funda, dat zijn vooral NVM makelaars.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 15:59

Ik zou inderdaad makelaars aanschrijven en misschien een aankoopmakelaar nemen? Of hebben jullie die al?

Zonde dat jullie huis al is verkocht. Is volgends mij echt niet nodig in deze tijd en aan een huis komen is een stuk lastiger dan verkopen. Succes ieder geval!

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 16:02

tja Oisterwijk is wel een andere prijsklasse dan Boxtel, net als Vught overigens :$

ik denk dat het helpt om een zoekopdracht uit te zetten inderdaad, en 2 mnd Funda vind ik eigenlijk ook nog niet heel lang?

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 16:05

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 16:32

Die 250m2 kan ik ook niet helemaal volgen, zeker niet gezien het aantal slaapkamers. Dat kan ook makkelijk op tussen de 160-200m2.
Ik denk dat op die oppervlakte eis veel afvalt, ons huis is met 240m2 bijvoorbeeld ook al te groot voor de bestemming waar het invalt (en wij hebben 6 slaapkamers, 2 badkamers en dan hebben we ook nog plafonds eruit gesloopt/ gelaten en vides gemaakt). Vaak zijn er bij kavels eisen van max 600m3 of 750m3 en dan willen ze ook schuine daken en dan haal je de 250m2 niet snel. Vooral oude huizen en boerderijen zijn zo groot omdat de stal erbij is getrokken, maar moderne, nieuwere huizen vaak niet.

Verder zou ik ook altijd eerst gaan huren als ik niets kon vinden, de prijzen zijn momenteel zo hoog, dan kun je beter in een keer goed kopen. Wij hadden een locatie op het oog, plus paar wensen/eisen en duurde wel paar jaar voordat het ineens voorbij kwam. En toen was het nog veel te groot, teveel een project ook, maar we wonen er nu wel heel fijn en deze zomer is het 3 jaar nadat ons bod werd geaccepteerd hopelijk een heel eind klaar :D.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 16:37

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 16:49

Misschien is een soort kopen zonder kijken concept iets? Maar dan met een eigen architect. Dus dat je met zo iemand nog eens naar de opties op Funda kijkt en dan verbouwplannen maakt?

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 16:52

Al gekeken in de richting Udenhout / Loon op Zand? Landgoed Driessen in Waalwijk?

https://www.funda.nl/koop/dongen/huis-8 ... traat-122/ Of dit in Dongen. Zal wel net in of buiten de straal van 30 km vanaf Oisterwijk liggen. Wel erg leuk dorp waar in normale tijden genoeg te doen is.
Laatst bijgewerkt door L_iek op 07-01-21 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 17:01

Al eens gekeken in Oirschot?
Staan een paar hele mooie huizen te koop binnen jullie budget.
Alleen wel met meer grond dan jullie willen