[VOLG] Van atelier naar B & B

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-21 21:18

Zo, net even een rondje gelopen door het atelier en wat foto’s gemaakt van het werk dat vandaag gedaan is.
Afbeelding

Morgen gaan we het muurtje plaatsen om het reservoir heen. Dat wordt een mooi stukje rekenen en aftekenen om alle gaten op exact de juiste plaats te krijgen.
Afbeelding

Voorbereiding op het stopcontact, extra mogelijkheid voor een spiegel met een lamp (wat ik niet van plan ben maar volgens de installateur gewoon omdat het kan), wastafelkraan, aarde draad en afvoer.
Afbeelding

Rechts van de trap zie je drie stroompunten, de oude lichtschakelaars zaten daar. Die zijn nu verplaatst naar de hal.
Afbeelding

Links douche warm en koud water, midden de afvoer van de wasbak en rechts op het schuine muurtje de aanvoer en afvoer van de radiator.
Afbeelding

De rommel -O-
Afbeelding

De tegels *\o/*
Afbeelding

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: [VOLG] Van atelier naar B & B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 21:24

Heerlijk, verbouwingsfotos. De rommel ruimt zich vanzelf op in en tegen de muren! Ben erg benieuwd naar het eindresultaat :))

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: [VOLG] Van atelier naar B & B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 22:38

Qua ontbijt zou ik het leuk vinden om te kunnen kiezen voor met / zonder, maar als ik dan met kies, zou ik ook graag de tijd aan kunnen geven. Mijn vader en ik wandelen graag, vaak gaan we dan al vroeg weg en dus ook vrij vroeg ontbijten (7-7.30u). Op sommige plekken serveren ze ontbijt vanaf 9 uur, dan hoeft het voor ons al niet meer :+

_Jitske_

Berichten: 5542
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Van atelier naar B & B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 09:22

Daar wordt hard gewerkt!

Ik zou zeker met ontbijt aanbieden of in ieder geval de keuze tot ontbijt. Vind dat altijd wel het sfeervolle ook aan een B&B, gezellig de dag opstarten met een lekker ontbijtje.

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-21 12:38

MiR er wordt inderdaad steeds meer materiaal verbruikt en een paar keer in de week loop ik er ‘s avonds door om het rest materiaal af te voeren. Mijn man laat het liefst alles liggen want misschien heeft hij precies dat ene stukje afgezaagde hout of uitgesneden gipsplaat nodig.

Hilary met ontbijt wordt de tijd inderdaad in overleg met de gasten.

De aannemer belde gisteren dat het redelijk weer is en dat hij daarom vandaag de nieuwe buitendeur plaatst. Het schiet echt op zo, Pasen gaan we wel halen denk ik.

Afbeelding

Afbeelding

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-21 16:15

Oh man, ik kan wel huilen, ik liep net even naar de werkplaats om te meten of de sifon die ik wil bestellen onder de wasbak past. Kom ik tot de ontdekking dat de installateur alle aansluitingen op de lijn van de wasbak VIER centimeter naar rechts heeft opgeschoven. Dit betekent dat de wasbak strak tegen de rand komt te hangen van het muurtje.

Ik baal er zo van, zat al te denken of ik zelf iets verkeerd heb aangegeven maar onder op de gipsplaat staat nog de streep die ik neer heb gezet wat het midden moest zijn. Vier hele centimeters verschil, dat bedenk je toch niet? Dat wordt een boel extra werk om alles er weer af te halen, nieuwe gipsplaten te monteren en dan weer opnieuw te installeren.

Het gaat om dit muurtje.
Afbeelding

pillow
Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 17:07

_Jitske_ schreef:
Daar wordt hard gewerkt!

Ik zou zeker met ontbijt aanbieden of in ieder geval de keuze tot ontbijt. Vind dat altijd wel het sfeervolle ook aan een B&B, gezellig de dag opstarten met een lekker ontbijtje.

Een B&B zonder ontbijt is een B

Century

Berichten: 5988
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 20:35

Dat ja, ik zou het erg raar vinden om geen ontbijt te krijgen :) En pluspunten als het een uitgebreid, vers of uniek ontbijt is.

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: [VOLG] Van atelier naar B & B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 21:05

Oh wat irritant MM! Heeft hij nog uitgelegd (inmiddels) waarom hij dit gedaan heeft? Super ergerlijk als je een goed plan hebt waarmee iemand ongevraagd aan de haal gaat.

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-21 22:30

MiR we weten nog niet wat de gedachte hier achter was. Al wel geprobeerd te bellen maar nog geen contact gehad. Wordt vervolgd dus.

De buitendeur zit er in, morgen wordt het afgewerkt met een houten frame er omheen.
Afbeelding

De laatste regels zijn gemonteerd en hier kunnen de gipsplaten de volgende keer op.
Afbeelding

Century

Berichten: 5988
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: [VOLG] Van atelier naar B & B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 23:02

Ik lees nu je verhaal, wat stom zeg :/ Is het nog te fixen?

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-21 18:37

Century we gaan het wel aanpassen. Vandaag komt er een nieuwe gipsplaat in en komen de gaten 4 cm naar links. Met dank aan mijn schoonvader die net zo’n Pietje precies is. Ik ben wel blij dat ik er niet pas achter ben gekomen na het tegelen, dan had ik het waarschijnlijk niet meer veranderd.

Oude gipsplaat er af en dekvloer van de douche is gestort.
Afbeelding

Gisteren is ook de deur afgewerkt. Echt een mooi resultaat vind ik zelf, ziet er helemaal niet uit alsof hier nooit een deur heeft gezeten. Het randje onder de deur moet nog gevoegd worden.
Afbeelding

Binnen heeft de deur nog wat meer afwerking nodig. Bekisting zit nu tegen de muur en daar komt nog een architraaf op. Vloer is ook gelijk getrokken, ik moet nog bedenken hoe ik dat op ga lossen met de huidige laminaatvloer die er onder ligt.
Afbeelding

Wolken

Berichten: 765
Geregistreerd: 13-09-06

Re: [VOLG] Van atelier naar B & B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 22:55

Goede beslissing, anders ga je je eeuwig ergeren aan het wasbakje wat niet goed hangt;)

Ontbijt vraag ik ook altijd hoe laat. Mochten ze echt extreem vroeg willen heb ik iets soberder ontbijt omdat sommige dingen nou eenmaal wat langer in de oven moeten en ik niet al om 5 uur ga beginnen. De meesten willen rond half 9 a 9 uur. Ontbijt zit bij de prijs inbegrepen en als mensen geen ontbijt willen krijgen ze een kleine korting.

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Re: [VOLG] Van atelier naar B & B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-21 10:39

Dat denk ik ook Wolken en we zaten nog in de fase dat het relatief makkelijk aangepast kon worden.

Vanochtend ven aan het puzzelen geweest met het patroon van de vloertegel. Dit gaat het worden.
Afbeelding

Taucha

Berichten: 1175
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:55

Waarom 2 ieniemienie stukjes tegel naast de goot?
Wsl om de 2 buitenste gezaagde tegels gelijk te houden?

Wie zal dat zien? Alleen jij en een ontzettende muggenzifter. Ok, dat ben ik ook, maar mijn voorkeur gaat uit naar makkelijk schoon maken. Elk extra stukje voeg/randje in een douche die je voor anderen schoon moet maken zul je je op gaan ergeren op wat mensen daar voor vuiligheid in kunnen achter laten.

Maak het jezelf makkelijker en laat de 2 extra stukjes tegel langs de goot vervallen. :j

Vjestagirl

Berichten: 26657
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:58

Taucha schreef:
Waarom 2 ieniemienie stukjes tegel naast de goot?
Wsl om de 2 buitenste gezaagde tegels gelijk te houden?

Wie zal dat zien? Alleen jij en een ontzettende muggenzifter. Ok, dat ben ik ook, maar mijn voorkeur gaat uit naar makkelijk schoon maken. Elk extra stukje voeg/randje in een douche die je voor anderen schoon moet maken zul je je op gaan ergeren op wat mensen daar voor vuiligheid in kunnen achter laten.

Maak het jezelf makkelijker en laat de 2 extra stukjes tegel langs de goot vervallen. :j


Dat zou ik onmiddellijk zien als gast, en daar zou ik me echt zwaar aan storen. Maar ik ben dan idd de muggenzifter waar je het over hebt :D .

Ik vind echt dat de devil in de details zit, en afwerking is voor mij echt alles. Dus ik zou ze absoluut niet laten vervallen TS!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [VOLG] Van atelier naar B & B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:14

Dat zou ik ook echt zien als gast. Die stukjes zou ik ook echt gewoon wél doen dus :j

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 00:11

De tegels lopen in de lengte van de douche schuin naar beneden. Dat kleine stukje aan de tegel daarvoor laten zitten kan niet volgens de tegelzetter omdat je door het afschot dan krijgt dat daar water blijft staan. Die twee stukjes komen ook iets op afschot in de andere richting te liggen, echt millimeter werk, maar daardoor loopt het water beter weg aldus de tegelzetter. Voor als er gasten zijn die niet braaf de douche droogmaken met de trekker. :Y)

Ik had eigenlijk een ander patroon bedacht, maar toen vertelde de tegelzetter dat er een tegelstrip zou komen op de lijn waar het afschot langs loopt. In het verlengde van de douchewand zouden de tegels dan gesneden moeten worden en dat leek me zonde. Dus nu kies ik voor een patroon waarbij er halve tegels aan de randen van de badkamer komen. Denk ik, want in gedachten ben ik nog steeds aan het puzzelen of het anders kan met nog minder halve tegels.

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Re: [VOLG] Van atelier naar B & B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-21 15:46

Bij ons ligt de verbouwing momenteel stil. Het is wachten tot de tegelzetter tijd heeft om te beginnen.

Verder zijn we er achter gekomen dat de riolering onder het atelier nog naar de oude septic tanks loopt. Het huis is wel aangesloten op het persriool maar het atelier hebben ze toen helaas niet meegenomen. Dus dat gaat nog wat extra werk opleveren.

Sannens
Berichten: 1414
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [VOLG] Van atelier naar B & B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 19:30

Misschien een leuke tip, maar bij een overnachting kregen wij toen het ontbijt als ene picknick. Dus een mand volledig gevuld met lekkere dingen, voor de deur gezet op de tijd die woh hadden aangegeven. Was heerlijk en super handig!

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: [VOLG] Van atelier naar B & B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 21:03

Dat is een onaangename verrassing MM. Moet het halve erf nu open of is er een snelle aansluiting te maken?

pillow
Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: [VOLG] Van atelier naar B & B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 21:22

Als die septictank goed is is dat toch geen probleem.

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-21 21:29

We gaan aan de installateur vragen of het via de aansluiting in huis kan, dat is ‘maar’ 10 meter en anders is het 30 meter over het erf waar ook nog allemaal andere leidingen en draden lopen.

We moeten sowieso naar ons huis een sleuf graven voor de nieuwe gasleiding. Die hadden we vanwege een kleine lekkage af laten sluiten toen we hier kwamen wonen. Dus zou mooi zijn als het via die zelfde route kan.

Pillow ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe zo’n tank werkt :o maar ik vond documentatie van de vorige bewoners namens de gemeente dat de septic tanks afgesloten moesten worden bij aansluiting op het riool.

Er gaat nu nog hemelwater naar toe, het kraantje van het atelier gaat er naar toe en de wasmachine is er op aangesloten. We hebben twee tanks en het hoeft geloof ik niet leeg gehaald te worden.

pillow
Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: [VOLG] Van atelier naar B & B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 21:41

Hemelwater moet niet in de septictank.

JolisaJ

Berichten: 1942
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Het mooie Flakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 12:15

Wat een leuk topic, erg leuk dat jullie nu al met de B&B bezig zijn i.p.v. over een paar jaar :)

Hoe gaat het inmiddels met de verbouwing MizzMontana? Is de tegelzetter al geweest? :)

Qua ontbijt nog een tip: zet erbij wat mogelijk is qua allergieën. Het is altijd prettig als er in de advertentie staat wat wel of niet mogelijk is. Niet mogelijk is ook prima, ik neem dan altijd zelf ontbijt mee, maar dan hoef je niet nog eens te gaan overleggen met de verhuurder :D