[VOLG] Van atelier naar B & B

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Re: [VOLG] Van atelier naar B & B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-21 14:04

Helaas ligt het bouwen op dit moment stil. Het eerstvolgende wat moet gebeuren is de riolering aansluiten. Daar kunnen we pas mee verder als de vorst uit de grond is.

Wat ontbijt betreft lijkt het mij als gastvrouw in elk geval fijn om te weten of er wel of niet vegetarisch gegeten wordt. Zo zonde als je gerookte zalm of vleeswaren er bij doet en dat komt allemaal weer terug. Mijn plan is om bij reserveren een lijstje te mailen waarop je wat ontbijt voorkeuren aan kan geven. Wel binnen de beschikbare mogelijkheden van onze lokale winkels.

robeer

Berichten: 1405
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: [VOLG] Van atelier naar B & B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 14:16

Wat een leuk topic.
Ik schuif aan :D
Mooi deel van ons land ook. Ik hou je in de gaten om eens een weekendje te gast te zijn als alles dadelijk af is.

whoopylover

Berichten: 2599
Geregistreerd: 10-07-02
Woonplaats: Vlaardingen

Re: [VOLG] Van atelier naar B & B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 14:20

Wat een leuk topic! Ik volg graag mee en als er bedden in komen te staan die groot genoeg zijn dan zou ik best eens bij jullie willen overnachten ^_^ (mijn man is 2,05 meter, dus een bed moet minstens 2,20m lang zijn)

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Van atelier naar B & B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 15:54

Voor lange mensen in een 'kort' bed kan ik als tip meegeven om ipv gewone kussens eens 'spaanse' kussens te proberen. Die zijn geen 60, maar 40 'hoog' en dat scheelt ook al weer 20 cm aan ligruimte :)

JolisaJ

Berichten: 1942
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Het mooie Flakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 16:11

MizzMontana schreef:
Helaas ligt het bouwen op dit moment stil. Het eerstvolgende wat moet gebeuren is de riolering aansluiten. Daar kunnen we pas mee verder als de vorst uit de grond is.

Wat ontbijt betreft lijkt het mij als gastvrouw in elk geval fijn om te weten of er wel of niet vegetarisch gegeten wordt. Zo zonde als je gerookte zalm of vleeswaren er bij doet en dat komt allemaal weer terug. Mijn plan is om bij reserveren een lijstje te mailen waarop je wat ontbijt voorkeuren aan kan geven. Wel binnen de beschikbare mogelijkheden van onze lokale winkels.


Tegen dat probleem lopen wij dus nu ook de, hopelijk eind deze week de riolering erin :j

Dat klinkt ideaal!

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-21 18:14

Een kleine mini update, er is niet veel gebeurd de laatste tijd in de b&b. Met de vrieskou en daarna met het mooie weer zijn we veel met andere dingen in en om het huis bezig geweest.

We hebben wel internet kabel die kant op getrokken zodat we daar straks een goed WiFi punt kunnen maken. We hebben een camera geplaatst voor de drachtige merrie en daarbij meteen maar draad voor de b&b die kant op getrokken.

Verder in de badkamer wat gesmeerd met kimband en pasta om een en ander waterdicht te maken. Maar daarbij er achter gekomen dat we nog wat verlengstukken voor de kraan nodig hebben voordat we alles dicht kunnen smeren.

Ook het tegelen ben ik mee begonnen, eerst alles op maat snijden met de slijptol en als dat klaar is pas lijmen.

Afbeelding

Afbeelding


Riolering aanleggen staat nog even op wacht aangezien de mannen er nog niet uit zijn of ze het via het huis willen laten lopen of rechtstreeks aansluiten op het punt waar het huis op het gemeentehuis aangesloten zit.

Jolisa is het riool bij jullie inmiddels aangesloten?

Bed hebben we al, dat is een standaard 2 x 1.80, de tips van de kussens is we een goede DF, die moet ik toch nog aanschaffen.

Robeer het is hier inderdaad super mooi en je loopt zo de natuur in, en er zijn zoveel vogels weer aan het fluiten in de tuin.

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Van atelier naar B & B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 18:20


MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Re: [VOLG] Van atelier naar B & B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-21 18:32

Dank voor de link. Wij hebben zelf ook kortere kussens en vind het wel fijn dus zou logisch zijn om ze voor de b&b ook te halen.

JolisaJ

Berichten: 1942
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Het mooie Flakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 19:47

MizzMontana schreef:
Riolering aanleggen staat nog even op wacht aangezien de mannen er nog niet uit zijn of ze het via het huis willen laten lopen of rechtstreeks aansluiten op het punt waar het huis op het gemeentehuis aangesloten zit.

Jolisa is het riool bij jullie inmiddels aangesloten?


Ah lastig, bij rechtstreeks aansluiten moet er veel gegraven worden zeker?

Ja gelukkig wel, daarmee zijn de badkamer en wc klaar *\o/*

pillow
Berichten: 7805
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 19:55

JolisaJ schreef:
MizzMontana schreef:
Riolering aanleggen staat nog even op wacht aangezien de mannen er nog niet uit zijn of ze het via het huis willen laten lopen of rechtstreeks aansluiten op het punt waar het huis op het gemeentehuis aangesloten zit.

Jolisa is het riool bij jullie inmiddels aangesloten?


Ah lastig, bij rechtstreeks aansluiten moet er veel gegraven worden zeker?

Ja gelukkig wel, daarmee zijn de badkamer en wc klaar *\o/*

Naar het gemeentehuis is wel een heel eind hoor.

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Re: [VOLG] Van atelier naar B & B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-21 23:02

Ha ha, goeie autocorrect voor gemeenteriool _O-

Jolisa, rechtstreeks aansluiten is meer meters, allemaal buitenom maar dan moeten we langs de draden voor glasvezel, draden van de robotmaaier, stroom en watervoorziening komt ook vanaf die kant naar het huis. Geen idee hoe diep die laatste twee liggen maar de route vanaf het atelier doorkruist dat allemaal.

Naar het huis zou makkelijker zijn maar dan gaan we niet niet het gewenste afschot halen. Echter is het verloop daarvan in het bouwbesluit aangepast van 1% naar 2% (als ik goed heb onthouden wat onze installateur zei). Op de oude manier zou het kunnen maar op de nieuwe manier net niet.

JolisaJ

Berichten: 1942
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Het mooie Flakkee

Re: [VOLG] Van atelier naar B & B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 12:26

Wat lastig zeg, allebei niet echt fijne opties dus.

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-21 12:40

En de vloertegels liggen er in *\o/* echt wel trots op het resultaat, helemaal zelf gedaan.

Afbeelding

Als dit goed is uitgehard dan gaan we voegen en kunnen daarna de wandtegels er op. Nog even in dubio of ik de kleine tegel in visgraat of elleboog ga plaatsen.
Ik was visgraat van plan maar zie dat zoveel de laatste tijd dat ik eigenlijk wat anders wil. Helemaal in deze kleurencombinatie niet heel origineel meer.
Het wordt sowieso een dubbele visgraat of elleboog.

Dus zo of 45 graden gedraaid. De tegel is 7,5cm bij 30cm dus lang genoeg om een dubbele te doen.

Afbeelding

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-21 16:57

Het is al even geleden maar tussen alle bedrijven door hebben we eindelijk weer wat kunnen klussen in de b&b.

De vloertegels zijn gevoegd en het begin van de muur zit er ook op. Voor ons is het de eerste keer dat we zelf tegelen en na het kijken van meerdere instructie video’s hebben we toch gekozen voor een enkele visgraat. Wel in de lengterichting en niet in de hoogte omdat het al een vrij smalle badkamer is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maandag komt de installateur weer voor CV en/of riolering, even kijken hoe ver hij komt.

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-21 10:25

Gisteren hebben we de eerste verwarming opgehangen.
Afbeelding
Vandaag verder met tegelen en de tweede verwarming.

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Van atelier naar B & B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 10:32

Ziet er goed uit en iet de makkelijkste tegelklus om als eerste te doen :)
Vraagje: waarom is dat stukje naast de verwarming niet gestuct ??

Mirjam79

Berichten: 1713
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Noardburgum

Re: [VOLG] Van atelier naar B & B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 10:59

Wat een leuk topic om te volgen. Leuke ideeën allemaal *D

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Re: [VOLG] Van atelier naar B & B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-21 11:40

DF er zat eerst een gaskachel in deze ruimte en op die plek zat een pijp door de muur naar buiten (voor ontluchting?). We hebben dat dus dicht moeten metselen. Voordat we de buizen op de verwarming aan gaan sluiten gaat de verwarming nog even van de muur af om dat wat netter af te werken.

Het visgraat patroon was niet makkelijk om het begin te maken, maar door echt tijd te nemen voor de eerste tegels en met de laserlijn te werken lijkt het toch erg netjes te worden. Ik ben ik elk geval blij dat we hier voor hebben gekozen en niet voor een “makkelijke” oplossing.

zonnebloem18

Berichten: 24836
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: [VOLG] Van atelier naar B & B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:29

Ik kan me nog herinneren hoe hard je hebt zitten puzzelen op de vloer, maar die is wel echt heel mooi geworden.

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-21 10:37

Dankje zonnebloem, ik ben er zelf ook erg blij mee. Het is goed dat ik het patroon nog veranderd heb zodat er een hele regel bij het afschotprofiel van de inloopdouche is gekomen.

We zijn weer lekker verder aan het rommelen. Met dit heerlijke weer kunnen we meer dingen buiten doen zoals het voegen van de stenen onder de nieuwe deur en aan de buitenkant waar het oude kachel gat zat. Dat voegen kan niet bij te lage temperaturen.

Afbeelding

Afbeelding

Verder hebben we een nieuwe gasleiding van het huis naar het atelier getrokken. De oude leiding was lek, deze hadden we vlak na aankoop van het huis al af laten sluiten. Vandaag wordt ook de cv geplaatst.

Afbeelding

Afbeelding

Ook nog 45 tegels van 50x50 opgehaald via MP om een terras aan te leggen.

Afbeelding

Vanaf de nieuwe deur aan de achterkant van het atelier stap je naar buiten naar dit grasveld. Afgelopen najaar hebben we hier al wat struiken weggehaald. Hier wil ik het terras maken met daarnaast bloemen borders voor wat kleur.

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Van atelier naar B & B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 10:43

Keurig gedaan die stenen en je uitzicht vanaf je terras is ook heerlijk :)

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-21 12:43

Dankje DF, ook het voegen was voor ons de eerste keer dus we zijn zelf ook erg tevreden.

De mannen zijn inmiddels buiten bezig met de afzuiging van de badkamer, de pijp staat al op het dak.

Afbeelding

_Jitske_

Berichten: 5542
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Van atelier naar B & B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 14:54

Wat wordt het mooi, veel werk verzet!
Dat tegelen en voegen gaat jullie prima af +:)+

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [VOLG] Van atelier naar B & B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:54

Ben blij dat mijn man zich er over het algemeen niet mee bemoeit :)

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-21 20:52

Dankje Jitske, we doen ons best!

DF als je dat al een mooi uitzicht vond heb ik hier nog een plaatje voor de sfeer. Het avonduitzicht vanaf het terrasje, heerlijk uitkijken op de zonsondergang.

Afbeelding

De cv ketel hangt en het straatje is weer dicht.

Afbeelding
Afbeelding

Volgende week maandag komt de installateur de cv verder aansluiten en als het goed is gaan we dan ook met de riolering verder. Er is nog zoveel te doen dat we per keer even kijken waar we aan toe komen. We willen ook nog een nieuwe stoppenkast aan de kant van het atelier zodat het gastenverblijf, de schuur, de stal en de zonnepanelen allemaal een eigen groep kunnen krijgen.