Nu het afgelopen jaar als gevolg van de Corona crisis het inkomen van mijn partner is verlaagd en er onzekerheid is gekomen over het behoud van zijn baan is de bouw van het gastenverblijf ineens in een stroomversnelling gekomen. We hebben besloten om meteen te beginnen met het verbouwen van het oude atelier en dit lijkt me een goede gelegenheid om mijn eerste volg topic te openen.
Het wordt een zelfstandige ruimte voor twee personen. We doen bijna alles zelf, te beginnen bij het indelen van de ruimte en het ontwerpen van de badkamer. Het oude atelier is een ruimte van 6 x 6 m, er staat al een klein keukenblok maar verder is er nog niets aanwezig.
Een panorama foto om een idee te krijgen van de ruimte. De blauwe en witte kasten gaan er uit, het keukenblok blijft op zijn plaats staan. Ook gaat de gaskachel er uit en komt er een cv in. Op de plek van het raam naast het keukenblok wordt een deur gerealiseerd waar de gasten een eigen stukje tuin krijgen.

Een kleine greep uit de schetsen.

Ik overweeg om de badkamer in een van de hoeken te plaatsen maar op de een of andere manier voelt het niet goed om meteen de open ruimte in te stappen. Ook blijft er dan een hele onhandige ruimte over om het bed, de eettafel en de zithoek te plaatsen.
Ik wil graag een halletje creëren en een natuurlijke afscheiding om het bed te plaatsen.

Het eerste plan is om de deur in het schuine muurtje te plaatsen. We plakken de badkamer op de vloer om een idee te krijgen van de indeling.

De uiteindelijke opstelling waarbij de deur in de hal komt. Dit geeft meer ruimte aan de kant van het leef gedeelte en maakt de badkamer makkelijker in te delen.

De materialen kunnen besteld worden.

Op deze laatste foto zie je ook de ingang van het atelier.
De volgende keer meer over de start van het bouwen en het uitzoeken van de tegels en het sanitair.