Wonen in Haaren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Jillz1

Wonen in Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-21 10:58

Huis verkocht, willen graag verhuizen naar Oisterwijk.
Helaas niks te koop daar wat betaalbaar is.
Mijn man heeft een huis naar zijn hart gezien in Haaren.

Is idd een leuk huis maar ik wil zo graag naar Oisterwijk ipv Haaren.

Wie kan mij wat informatie geven over wonen in Haaren?
Uiteraard zie ik de verschillen ook wel als ik erdoor rijd en dan zegt mijn gevoel Oisterwijk. Maar onze portemonnee zegt " niet doen, ga geen ton extra betalen om daar te wonen".

Nu moeten wij in juni huis uit dus we zullen beslissingen moeten maken maximaal in maart.

Ik zoek vooral info over activiteiten, de mentaliteit vd mensen enz. Misschien weten mensen wat daar komende jaren nog ontwikkeld wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 11:11

Hoi,

Ik heb van m'n 9 tot ongeveer 20-21 in Haaren gewoond en altijd erg goed naar m'n zin gehad.
Middelbare school in Oisterwijk doorgebracht en merkte weinig verschil tussen Oisterwijk en Haaren. Het centrum van Oisterwijk natuurlijk groter maar daar was je dan ook zo op de fiets, dus dat heb ik nooit gemist in Haaren.

Qua activiteiten was ik vooral bij de ponyclub actief, maar mijn broertje en vader waren wel betrokken bij allerlei dorpsactiviteiten zoals volleybaltoernooi in de zomer en schaatsen in de winter.

Toen wij zelf op zoek gingen naar een huis hebben we gekeken in de hele regio rondom Haaren/Oisterwijk, maar Oisterwijk zelf weinig huizen gezien die we wat vonden omdat die vaak in verhouding heel duur waren. Haaren vonden wij destijds ook niet goedkoop dus wij zijn in Udenhout uitgekomen.

Mijn vader heeft tot 4 jaar geleden in Haaren gewoond, en woont nu in Oisterwijk maar hij doet eigenlijk alles verder nog in Haaren, zelfs de boodschappen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-01-21 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

fabske

Re: Wonen in Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 11:15

Ik heb gewerkt in Oisterwijk en woon vlakbij zowel Haaren als Oisterwijk beide zijn gewoon fijne dorpen en je zit overal zo dichtbij dat ik denk dat je best happy gaat zijn in Haaren ook. Het is een mooi dorp in een mooie omgeving en goed centraal tussen Oisterwijk, Denbosch, Helvoirt en andere omliggende dorpen. Vlakbij de Loonse en Drunense duinen en andere wandel gebieden

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 11:17

Volgens mij woont bokker Cayenne daar.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 11:18

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-21 11:24

Gaan er veel kinderen uit Haaren naar Oisterwijk middelbare school?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 11:34

Jillz1 schreef:

Ja, maar Boxtel en Tilburg zijn goede alternatieven, afhankelijk van de gewenste opleiding.

Maarre, ben je niet in de war met Haren? }:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 11:36

Jillz1 schreef:

Ja in Oisterwijk zit een brede school (vmbo basis tot tweetalig vwo).
Maar vanuit Haaren kan je ook naar maurick in Vught, Ruiven in Berkel Enschot of richting Boxtel of Tilburg.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-21 11:40

ikke schreef:
Jillz1 schreef:

Ja, maar Boxtel en Tilburg zijn goede alternatieven, afhankelijk van de gewenste opleiding.

Eh nee, Haaren is met 2 keer een A.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-21 11:41

haike schreef:
Jillz1 schreef:

Ja in Oisterwijk zit een brede school (vmbo basis tot tweetalig vwo).
Maar vanuit Haaren kan je ook naar maurick in Vught, Ruiven in Berkel Enschot of richting Boxtel of Tilburg.

Zoek vmbo school, baanderheren in Boxtel zit zoon nu op, maar is toch 9 km fietsen. Vind dat best ver.

Durendael is 3.5 km fietsen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 11:42

Nou dat valt toch wel mee? Is een half uurtje fietsen 9 kilometer.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 11:43

Ik woon in Haaren :wave:
Ik ben benieuwd welk huis jullie hebben gezien! Hier aan het eind van de straat staat een superleuk huis te koop <3
Het woont hier superfijn (wij zijn ook import Haarenaren) en je zit vlakbij het bos.
De huizen zijn hier trouwens ook niet goedkoop hoor. Wij twijfelden ook tussen Oisterwijk en Haaren, maar ik woon liever in een kleiner dorp en de sfeer is hier ook wat gemoedelijker.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 01-01-21 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-21 11:44

Ik vergis me is 5.3km fietsen naar durendael

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 11:46

In Oisterwijk heb je natuurlijk wel wat meer voorzieningen, maar daar ben je op de fiets ook binnen 10 minuten.
(Dan heb ik het over het Station, zwembad etc).
Er gaat hier ook regelmatig een bus.

Mijn schoonouders wonen trouwens in Boxtel vlakbij het Baanderherencollege.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 01-01-21 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-21 11:46

Spenk schreef:

Nou mijn zoon is geen fietser. Hij wil echt niet verder fietsen dan de 5.8 km naar baanderheren nu.

En ik vind de weg van Haaren naar Boxtel ( langs spoor) niet zo prettig

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 11:47

Jillz1 schreef:
Spenk schreef:

Nou mijn zoon is geen fietser. Hij wil echt niet verder fietsen dan de 5.8 km naar baanderheren nu.

En ik vind de weg van Haaren naar Boxtel ( langs spoor) niet zo prettig

Dat valt echt wel mee hoor! Over de Kapelweg fiets je niet direct langs het spoor, en van daaruit kun je binnendoor door Boxtel heen.
Je bent er echt binnen een half uurtje.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 11:50

Is je zoon gek op voetbal? Want dat leeft hier ook erg.
Het is altijd erg druk op de sportvelden.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 01-01-21 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-21 11:50

Cayenne schreef:
Ik woon in Haaren :wave:
Ik ben benieuwd welk huis jullie hebben gezien! Hier aan het eind van de straat staat een superleuk huis te koop <3
Het woont hier superfijn (wij zijn ook import Haarenaren) en je zit vlakbij het bos.
De huizen zijn hier trouwens ook niet goedkoop hoor. Wij twijfelden ook tussen Oisterwijk en Haaren, maar ik woon liever in een kleiner dorp en de sfeer is hier ook wat gemoedelijker.

O mooi om te horen dat je als import te thuis voelt.
Nou met ons budget, en dat is echt best ruim, kunnen wij in Oisterwijk niks gekocht krijgen ( of oud of echt niks)
In Haaren hebben we nu voor twee ton onder budget echt wel tof huis gezien.
Moeten nog wel gaan kijken enijn onderbuik gevoel zegt dat er nog iets met het huis is ( staat al ff te koop). Dat behoeft nog verder onderzoek.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-21 11:52

Cayenne schreef:
Is je zoon gek op voetbal? Want dat leeft hier ook erg.
Het is altijd erg druk op de sportvelden.

Mijn jongste niet maar de tweede is een hele beste voetballer, heeft getraind in jeugdopleidingen. Hij wil erg graag een toffe club.
Zijn club van nu, heeft zelfs aangeboden om hem met door hun geregeld vervoer nog te blijven trainen.
Laatst bijgewerkt door Jillz1 op 01-01-21 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 11:53

Ik had hetzelfde gevoel met ons huis. Dat kochten we echt vlak voor de crisis (een maand later brak de gekte los).
Het huis stond al een half jaar te koop en met een hele flinke tuin. De badkamer moest wel nodig vervangen worden maar verder echt een superleuk huis.
Mijn gevoel zei ook dat het niet kon dat het huis al zolang te koop stond. Ze waren zelfs al gezakt in de prijs.
Maar we hebben het huis helemaal ondersteboven laten keren tijdens de bouwtechnische keuring en er is niets naar boven gekomen. Inmiddels wonen we hier straks 4 jaar naar volle tevredenheid :D
Als we hetzelfde huis nu zouden moeten kopen zouden we het niet kunnen betalen! De prijzen zijn echt flink gestegen.

Er is ook een topic hier voor mensen in de omgeving van Haaren. Ik zal even zoeken voor je.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 11:54

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-21 11:56

Cayenne schreef:
Ik had hetzelfde gevoel met ons huis. Dat kochten we echt vlak voor de crisis (een maand later brak de gekte los).
Het huis stond al een half jaar te koop en met een hele flinke tuin. De badkamer moest wel nodig vervangen worden maar verder echt een superleuk huis.
Mijn gevoel zei ook dat het niet kon dat het huis al zolang te koop stond. Ze waren zelfs al gezakt in de prijs.
Maar we hebben het huis helemaal ondersteboven laten keren tijdens de bouwtechnische keuring en er is niets naar boven gekomen. Inmiddels wonen we hier straks 4 jaar naar volle tevredenheid :D
Als we hetzelfde huis nu zouden moeten kopen zouden we het niet kunnen betalen! De prijzen zijn echt flink gestegen.

Er is ook een topic hier voor mensen in de omgeving van Haaren. Ik zal even zoeken voor je.

Huis mag best een hoop aan moeten gebeuren maar ik moet wel ff uitzoeken wat bestemmingen daar gaan doen.
Staan achter een oude school, daar gaat iets gebeuren en daarachter ligt een park, das wel tof

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-21 12:05

Zijn er buiten de haarense markt nog meer activiteiten die jaarlijks georganiseerd worden?
Bijv. Schaatsbaan in de winter, sport tournooien ofzo?

Ik zoek een actief dorp niet zo dorp waar ik nu nog woon

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 12:10

Ja hoor, er wordt van alles georganiseerd, ook festivals (oa Rebirth and The Dome en nog wel meer). Daar moet je natuurlijk wel van houden.
Ik heb daar niet zoveel mee, maar er is in de lente en zomer altijd wel iets te doen.
En ze hadden in 2018 ook een superleuke quiz waar het hele dorp aan meedeed. Je moest allerlei vragen beantwoorden in het dorp en groepjes vormen om het op te lossen. Dat was echt megaleuk en iedereen was heel fanatiek.
Dan heb je natuurlijk nog Carnaval en Il Griglio (het kindercircus). Dat is best een serieuze bedoening en wordt altijd heel goed bezocht.
En de kinderen hebben ieder jaar een soort vakantieweek.
Er is nog wel meer, maar dat moet me even te binnen schieten.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 01-01-21 12:13, in het totaal 4 keer bewerkt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 12:10

Jillz1 schreef:
ikke schreef:

Eh nee, Haaren is met 2 keer een A.

Het is zo l*llig als je in Haren (bij Oss) staat als je in Haaren (bij Oisterwijk) moet zijn, of andersom zoals mij ooit overkomen is.