Icloud waarschuwing!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

cinniz123

Icloud waarschuwing!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-20 10:30

Gewoon ter info omdat ik dit dus niet wist....

Onze kinderen hebben een ipad en 1 van deze was gevallen en moest ter reparatie weg,je kent t wel ipad moest leeg want vanwege verzekering komt hij niet meer terug.

Kind deelt icloud met papa en stonden dus veel foto’s op dus reservekopie gemaakt en foto’s verwijderd.
Je raadt het al papa zn telefoon en icloud ook helemaal leeg.

Ik wist dus niet dat als je een reservekopie maakt naar icloud en je haalt een apparaat leeg dat je icloud ook wordt gewist.
Ik dacht dat wat op je icloud stond safe was maar niet dus.

Alle foto’s weg van mn man en dat doet pijn,voel me er verschrikkelijk poedersuiker door dus daarom wil ik mensen graag waarschuwen die icloud gebruiken.

Helaas kon apple support ons ook niet meer helpen en gaf aan dat je beter niets kunt wissen en gewoon terug kunt zetten naar fabrieksinstellingen.
Dom dom dom een hele harde leer ;(

8nnemiek

Re: Icloud waarschuwing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 13:57

Dat ligt eraan hoe ze opgeslagen zijn. Alleen op de icloud, of gedownload naar het apparaat.
Heb je je reservekopie niet aan staan? Dan kun je ze misschien terug halen.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-20 13:59

Terug halen kan niet meer helaas.
En ze waren door middel van een reservekopie naar de icloud van mn man gezet.
Maar doordat ik op de ipad de foto’s heb verwijderd zijn ze ook uit de icloud gewist.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 14:02

Ik weet het inderdaad. Ook door stom toeval. Ik had een laptop gekocht met wat mindere capaciteit met het idee dat je gebruik kan maken van de ICloud opslag. Maar dat gaat niet. Het synchroniseert alleen. Dus je hebt er niets aan als extra capaciteit.

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 14:03

Goh, ik herken dit helemaal niet. Als ik een nieuwe telefoon of iPad krijg (vaak via het werk) dan trek ik het oude model ook helemaal leeg en ze duiken dan op de nieuwe gewoon weer allemaal op.

Alhoewel ik me nu wel afvraag of ik dan misschien eerst de nieuwe installeerde en dan pas de oude leeg maakte. Dat kan ik me eigenlijk niet herinneren.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 14:04

Hoe heb je de foto’s verwijderd?

Heb je iCloud uitgelogd en vervolgens je iPad teruggezet naar fabrieksinstellingen of heb je echt foto voor foto verwijderd via de Foto’s app?

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 14:05

Devic schreef:
Goh, ik herken dit helemaal niet. Als ik een nieuwe telefoon of iPad krijg (vaak via het werk) dan trek ik het oude model ook helemaal leeg en ze duiken dan op de nieuwe gewoon weer allemaal op.

Alhoewel ik me nu wel afvraag of ik dan misschien eerst de nieuwe installeerde en dan pas de oude leeg maakte. Dat kan ik me eigenlijk niet herinneren.

Ik doe inderdaad altijd eerst alles op de nieuwe installeren en dan de andere leegmaken, dus vrees wel dat daar de issue zit.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-20 14:10

Warboel schreef:
Hoe heb je de foto’s verwijderd?

Heb je iCloud uitgelogd en vervolgens je iPad teruggezet naar fabrieksinstellingen of heb je echt foto voor foto verwijderd via de Foto’s app?

Ja verwijderd ja dus helaas niets meer terug te halen.

Had ik ze laten staan en dan de ipad op fabrieksinstellingen gezet was het wel behouden gebleven.
Maar dat is achteraf.

Maar goed als kids dus denken oh leuk selecteren en in de prullenbak ben je ze dus ook kwijt.
Ik dacht dus dat het dan alleen van het betreffende apparaat verwijderd werd en niet in je icloud maar dat is dus niet zo.

Ik dacht alles wat in icloud als reservekopie staat is veilig maar dat klopt niet.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 14:47

Ik werk daarom altijd met ‘mijn fotostream’, dan worden alle foto’s gewoon op je Mac geïmporteerd en blijven daar ook staan, dat is bij mij nooit mis gegaan.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 14:49

Eerst je iCloud afsluiten en dan je computer leeghalen dan gaat het goed. Anders zit je idd in je iCloud te wissen

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-20 15:42

Caira schreef:
Eerst je iCloud afsluiten en dan je computer leeghalen dan gaat het goed. Anders zit je idd in je iCloud te wissen

Dat is dus niet waar!
En dat is dus waar ik voor waarschuw.
Degene die ik nu heb gesproken die icloud gebruiken vonden t ook raar maar apple support gaf toch echt aan dat dit ‘normaal’ is bij hun en geen foutje.
Dus blijkt dat meerdere mensen denken icloud opgeslagen dus safe.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 15:45

Je hebt tegenwoordig 'recently deleted' in je icloud foto's. Wellicht dat ze daar nog allemaal bij staan :j

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 15:51

de Mac/computer experts die ik ken raden iCloud ook ernstig af.. ik vind het zelf ook erg onhandig en irritant. Apple heeft nogal is vaker de neiging om dingen lekker ‘simpel’ te maken tot je iets wil doen wat van de norm afwijkt. Ik zet alles gewoon lekker ouderwets op harde schijven, en echt belangrijke/werk gerelateerde zaken op de Google drive.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 15:54

cinniz123 schreef:
Caira schreef:

Dat is dus niet waar!
En dat is dus waar ik voor waarschuw.
Degene die ik nu heb gesproken die icloud gebruiken vonden t ook raar maar apple support gaf toch echt aan dat dit ‘normaal’ is bij hun en geen foutje.
Dus blijkt dat meerdere mensen denken icloud opgeslagen dus safe.

Uhm nou zo werkt het hier wel

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-20 16:14

Piekosjj schreef:
Je hebt tegenwoordig 'recently deleted' in je icloud foto's. Wellicht dat ze daar nog allemaal bij staan :j

Klopt maar laat ik nou gelijk de prullenbak geleegd hebben |o
Was ik maar met alles zo opgeruimd :')

Bambolina schreef:
de Mac/computer experts die ik ken raden iCloud ook ernstig af.. ik vind het zelf ook erg onhandig en irritant. Apple heeft nogal is vaker de neiging om dingen lekker ‘simpel’ te maken tot je iets wil doen wat van de norm afwijkt. Ik zet alles gewoon lekker ouderwets op harde schijven, en echt belangrijke/werk gerelateerde zaken op de Google drive.

Ja indd dat deed ik voorheen ook al heb ik ook al eens gehad dat bestanden van de mac dus niet te lezen zijn op een Android pc dus sinds dien alles via icloud.
Nu toch maar een lightning usb gekocht en 1x per maand alles daarop zetten.

Caira schreef:
Uhm nou zo werkt het hier wel

Prima toch.