Hoe berg je het speelgoed op?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gwenvd

Hoe berg je het speelgoed op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-20 16:53

Benieuwd naar jullie opruim ideeen.

In ons huis met 2 kleine kinderen is het beneden ook vaak een grote speelgoed zooi. :D

Ik zoek wat goede tips om speelgoed in de woonkamer/slaapkamer op een leuke manier op te ruimen. Ik ben benieuwd!

miccamaaike

Re: Hoe berg je het speelgoed op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 16:57

Ik lees graag mee

We hebben een speelgoedkist in de woonkamer en een kast met bakken speelgoed in de bijkeuken. Maar toch staan er ook altijd veel losse dingen.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 17:02

Ik volg mee, hopeloos hier... Poppenspullen, dr keukentje met heel veel toebehoren, boekjes, knutselspullen, en het is ook nog een verzmelaartje met een enorm goed geheugen.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 17:17

Is het geen optie om wat op te ruimen in een tv-meubel? Wij hebben hier bijvoorbeeld het zwevend tv meubel van de Ikea met vier deurtjes (om als voorbeeld te nemen) en hier gaat verrassend veel troep à la losse spullen in zonder dat het anders in het zicht ligt :D

Voorbeeld:
Afbeelding

Daarnaast lijkt het me dat je keukentjes en de grotere dingen niet zomaar uit het zicht kunt laten verdwijnen, mits het een mogelijkheid biedt om een speelkamer op een (lege) kamer te creëren.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 17:44

Ik had een vakkenkast van Ikea met 8 bakken erin. Daar kon ik veel in kwijt. Tegenwoordig zijn ze wat ouder en heb ik het meeste speelgoed op hun kamer staan, als ze ergens mee willen spelen, zet ik het beneden.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-20 17:50

Hahaha gelukkig ben ik niet de enige die tips nodig heeft :D

Wat meer op hun kamer en opbergen is wel een goed idee.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 17:51

Volgens mij is het niet helemaal te vermijden zolang de kinderen echt klein zijn, maar inderdaad kisten en vakkenkasten met bakken voor het kleinere spul doen vaak al heel wat. Grotere dingen als schoolborden, loopautootjes, poppenhuis,... zijn moeilijker als je geen aparte speelkamer hebt.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 17:52

Hou op! Ze nemen je huis over!

Mijne is 6.. maar het is nog steeds zo! Ik denk al aan een uitbouw of verhuizen 8)7

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 17:58

Afbeelding
Onze dochter heeft 1 deurtje en 3 lades van deze kast voor haar spulletjes de rest ligt op haar kamer. Ze mag wel altijd 1 bak kiezen die in de woonkamer mag staan. Dat kan Lego, Playmobil, Polly Pocket of Barbies zijn. Die staat als er niet mee gespeeld wordt in de hoek van de kamer. Nou is onze dochter al 6, toen ze wat kleiner was hadden we zo'n Kallax kast met van de manden erin, dan lijkt het toch wat opgeruimder.

Bij Ikea vind ik de Besta serie ook fijn als opbergkast, die heeft ze op haar slaapkamer staan.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-20 18:10

zonnebloem18 schreef:
[ [url=m/d6ytHU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Onze dochter heeft 1 deurtje en 3 lades van deze kast voor haar spulletjes de rest ligt op haar kamer. Ze mag wel altijd 1 bak kiezen die in de woonkamer mag staan. Dat kan Lego, Playmobil, Polly Pocket of Barbies zijn. Die staat als er niet mee gespeeld wordt in de hoek van de kamer. Nou is onze dochter al 6, toen ze wat kleiner was hadden we zo'n Kallax kast met van de manden erin, dan lijkt het toch wat opgeruimder.

Bij Ikea vind ik de Besta serie ook fijn als opbergkast, die heeft ze op haar slaapkamer staan.

Wat is dat voor wandrekje? Als ik vragen mag? Dat is precies wat ik nog zoek <3

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 18:16

Hier hebben we een ikea trofast kast staan met 3 bakken maar alsnog ruimte tekort en een doorn in ons oog haha.

Ik heb nu een kallax kast besteld en daar bestel ik deze kisten bij:

https://dekistenkoning.nl/nl/nieuw/kall ... results=10

Dat past net iets meer bij onze inrichting en is dan hopelijk wat minder een doorn in ons oog.

bonnietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 20:09

Haha hier hetzelfde. Blijft soms rommelig. Maar wij hebben inderdaad ook een tvmeubel van Ikea met 4 bakken erin.

Ik heb er 6 bakken voor gekocht. Zo heb ik 4 bakken in het meubel staan en 2 op zolder. Heb nu dan een bak met duplo, dieren, auto's en gereedschap van de "werkplaats" in het meubel het staan.
Boven heb ik dan nog een bak met dieren en treinbaan. Ook heb ik op zolder nog een keukentje staan. Ik wissel het speelgoed regelmatig en vraag welke bakken ze dan beneden in de kast willen. Ik heb twee jongens van 4 en 1,5. De puzzels en spelletjes heb ik in een andere kast in de kamer opgeborgen. Dit kunnen ze vragen en dan pak ik het voor ze.

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 20:33

Wij hebben rietenmanden doe we zelf ook mooi vinden staan in huis. Manden met een deksel.
Mijn moeder veegt met grote veger al het speelgoed naar de opbergruimte en hevelt het dan over. Dat vond ik zelf tamelijk brilliant, ik pakte zoveel als mijn handen aankunnen en liep dus veel heen en weer.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 20:56

Karin_deB schreef:
Ik heb nu een kallax kast besteld en daar bestel ik deze kisten bij:

https://dekistenkoning.nl/nl/nieuw/kall ... results=10

Grappig, de Kallax is naar ons onderweg en deze kisten hebben we er ook bij besteld. Erg blij mee, mooie kwaliteit.

Bij ons komt de Kallax in de gang. Ieder een eigen kist voor schooltas, sjaal, handschoenen en evt andere rommeltjes.

Voor het speelgoed hebben we ook een ikea kast met bakken (2x duplo, 1x dino's, 1x babyboekjes, 2x knutselspullen, 1x tijdschriften en 1x losse rommeltjes) en in de inbouwkast onder de trap staan alle gezelschapsspellen en grotere spullen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 21:49

Ik heb boven in hun bed lades vol speelgoed, mijn zoon heeft nog een grote ladekast van ikea ( dressoir met lade) en beneden heb ik een dekenkist, een grote antieke kast met alle bordspellen en knutselspullen en nog 4 ikea kasten met plastic lades en boxen erin, volgens mij de trofast. Elk soort speelgoed in een eigen la ( verschillende hoogtes ) Ik had eerst zelfs nog icoontjes erop wat waarin zat ivm opruimen, duplo in de ene, poppen in de andere etc, Ze hebben veel te veel speelgoed, ondanks dat ik al vaker opruim, 4 jaar leeftijdsverschil en jongen en meisje dus totaal ander speelgoed.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 22:07

Wij hebben 3 horizontale trofast kastjes staan met 3 vakken. En een salontafel gemaakt waar 4 medium trofast bakken in kunnen. Dit in het speelgebied.

Bij de keukentafel 2 trofastkasten verticaal voor de lego.

Onze kinderen hebben teveel speelgoed :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 22:13

Wij hebben mbv de stuva serie een bureautje met een grote opbergkist gemaakt. Grote spullen staan er dan naast.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 20:40

secricible schreef:
Wij hebben mbv de stuva serie een bureautje met een grote opbergkist gemaakt. Grote spullen staan er dan naast.

Hier hetzelfde, voordeel is dat ze dan direct een eigen plekje hebben om te kleuren etc. Dit idee: https://www.littledeer.nl/2016/05/27/ikea-stuva-hacks/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 20:49

Ik zoek ook nog de tip.
Wij hebben een speelgoedkist, speelgoedmand en een dressoir met 4 lades welke vol ligt met speelgoed.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:30

Ik kom net kijken in de kinderwereld. Maar als ik zie wat we nu allemaal al hebben hou ik mijn hart vast :))

En ik kan niet tegen troep dat wordt nog wat :=

Spelen ze echt met alles wat beneden staat? Of zou je ook een deel boven kunnen zetten ?

Toch ook maar eens even goed gaan bedenken hoe we het straks allemaal op gaan bergen.
Als ik dat zo lees mag ik mijn borst nat gaan maken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:35

Wij hebben dit. Zoals je ziet is duidelijk de sint en kerst geweest en staat weer een hoop zooi in bakken op de grond. Moeten nog eens sorteren :)

Afbeelding

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:43

Ik heb een tafeltje waarop permanent zo'n grote Van Dijk boerderij uitgestald staat. Daaronder 2 rieten manden, 1 met knutselspullen en 1 met speelgoed. Wat niet past gaat naar boven in de Trofast op de slaapkamer van mijn zoon.

Groot speelgoed zoals een hobbelpaard en een wobbel ligt uit het zicht maar voor het grijpen beneden.

Ik heb dus een bloedhekel aan grote speelgoedkasten beneden.

cariena1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:53

Heb 2 x 8 vakkenkasten boven staan propvol speelgoed bakken play mobiel de grootste van de action ook vol.en nog ruimte tekort mijn dames zijn 8 en 9 hebben veel te veel speelgoed en kleding
Ik denk maar zou als ze wat ouder zijn is het wel minder
Ik heb een slaapkamer opgeofferd wel de kleinste

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:58

Oh my dat wil ik dus ook echt niet in de woonkamer :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:00

Soms kun je niet anders :) Wij hebben geen enkele opbergruimte (jawel, 1 kamertje van 1,5 op 2) dus boven of ergens anders zetten is hier helaas totaal geen optie :)