Keuzestress: welke provider?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

E_J

Keuzestress: welke provider?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-20 15:47

Aangezien mijn telefoonabonnement alweer bijna afloopt, wilde ik hier even vragen of iemand mij zou kunnen helpen met het kiezen van een provider. Ik zit nu bij Tele2 en ik heb een abonnement met een onbeperkte data, bel en sms-bundel. Echter, allebei mijn broers (die nog op hetzelfde adres wonen als ik) zitten bij KPN en mijn ouders zitten bij Vodafone.

Kun je bij één van de twee een korting krijgen als je met meerdere mensen op hetzelfde adres bij die provider zit? Verder vraag ik me ook nog af, welke provider is volgens jullie “beter”? Welke heeft het beste bereik? Ik zit best regelmatig op wat meer afgelegen locaties met slecht bereik, met welke provider zou ik daar het minste last van hebben? Welke heeft sneller internet?

Als iemand me wat zou kunnen vertellen om de keuze wat makkelijker te maken hoor ik het graag!

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 15:59

Zelf zou ik voor KPN gaan. Dat is in mijn ogen de beste provider qua bereik, maar KPN is wel duur. Je kan op de dekkingskaart van de providers die je overweegt kijken hoe de gebieden zijn waar jij vaak bent.
KPN heeft onderling gratis bellen als je op hetzelfde adres woont. Vodafone weet ik niet, nog nooit gehad.

Weet dat als je nu tevreden bent met je abonnement, je geen nieuwe moet nemen en je huidige abonnement gewoon kunt houden. Zo is mijn abonnement van 2013, een alternatief is er niet voor die prijs :')

vilheide

Re: Keuzestress: welke provider?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 16:04

Hier al jaren tevreden over Tele2, zitten op het netwerk van KPN dus ik heb eigenlijk altijd goed bereik.

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-20 16:26

MoOtJuHh schreef:
Weet dat als je nu tevreden bent met je abonnement, je geen nieuwe moet nemen en je huidige abonnement gewoon kunt houden. Zo is mijn abonnement van 2013, een alternatief is er niet voor die prijs :')

Ja klopt! Ik zit vooral te kijken omdat ik er ook een nieuwe telefoon bij wil, dus ben even aan het vergelijken. KPN heeft namelijk veel lagere eenmalige kosten dan Tele2, bijvoorbeeld. Dus ik wilde even kijken wat handig is :P
En bedankt voor die tip van de dekkingskaart! Dat is inderdaad ook een hele goede

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 16:47

Via een Ziggo abonnement krijg je dubbele data bij Vodafone. Ze hebben dacht ik ook een familie abonnement bij Vodafone. Maar dan moet je het wel tegelijkertijd afsluiten denk ik. Vodafone heeft een prima bereik. https://directsales.vodafone.nl/together