Klantenservice frustraties

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mvdende

Klantenservice frustraties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-20 14:14

Mijn afstandsbediening is kapot. Probeer de klantenservice van Oxxio te bereiken.

Na 32 minuten in de wacht gehangen te hebben, wordt gewoon de verbinding verbroken -:(-

De chat dan maar proberen. Sta op nummer 15 in de wachtrij, dat loopt af naar nummer 8, en ondertussen loopt het weer op en ben ik nu nummer 11 _-:( HOE DAN? Hoe kan het dat de wachtrij niet afloopt maar ik ineens weer achteraan geplaatst wordt?

Ondertussen ook alweer 18 minuten in de wachtrij van de telefoon.

Dat het op maandag drukker is dan di,woe,do kan ik begrijpen, maar het is ondertussen middag dus de mensen met storingen in het weekend zijn al geweest ondertussen.

Of er werken gewoon véél te weinig mensen bij de klantenservice..

Edit: Ondertussen is het gelukt. Maar frustratie zit wèl hoog na 1,5 uur wachten.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 14:25

Ik heb bij een klantenservice gewerkt als zomerbaantje (bij een schoolboeken leverancier). En we werkten met man en macht, maar als je en klant hebt die een discussie met je voert dan lopen die tijden wel hard op. Wij hadden er ook veel in de wachtrij staan, en we werkten echt met genoeg mensen. Maar als het druk is kan je niet zomaar mensen op gaan hangen.
Daarnaast, mensen hebben nu vakantie en tijd om te bellen voor hun problemen of nieuwe abonnementen.

En wie weet is er wel een lokale storing waardoor mensen nu bellen, dat weet je niet.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 14:37

Er is een groot tekort aan klantenservicemedewerkers.

Dat neemt niet weg dat ik je frustratie helemaal begrijp en er zelf ook altijd een hekel aan heb om ze te bellen. Want er is altijd wel iets dat ze niet kunnen (of willen :+)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-20 14:40

Muisbal schreef:
Er is een groot tekort aan klantenservicemedewerkers.

Dat neemt niet weg dat ik je frustratie helemaal begrijp en er zelf ook altijd een hekel aan heb om ze te bellen. Want er is altijd wel iets dat ze niet kunnen (of willen :+)

Hier wonder boven wonder gelijk toezegging nieuwe afstandsbediening.

Heb werkelijk waar nog geen 3 minuten aan de lijn gehangen. Moest ik dáár 1,5 uur op wachten?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 14:44

Ja, irritant is dat hè. Als je zo lang moet wachten. Helemaal als er dan iets misgaat met de verbinding ofzo. Soms is het dan 't makkelijkst om via Facebook/Twitter een bericht te sturen, dan krijg je vanzelf antwoord en hoef je niet actief te wachten op de telefoon of chat. Gaat soms nog sneller ook.

Gelukkig komt je nieuwe afstandsbediening eraan, hopelijk is 'ie er snel! :)

mvdende

Re: Klantenservice frustraties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-20 15:44

Zó kan het dus óók...

2e klantenservice van vandaag neemt direct de telefoon op en het probleem wordt verholpen.

Nieuwe lidmaatschap pas is ook onderweg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 15:53

De mensen die bij de klantenservice werken kunnen er niet zo veel aan doen dat hun wachttijd oploopt. Het is niet alsof ze het doen om mensen te pesten, soms staan er gewoon niet genoeg mensen ingeroosterd of lopen dingen niet zoals het moet.

Ik snap dat het vervelend is maar tip van flip: zet je telefoon op speaker en ga gewoon verder met je leven. Dan maak je die wachttijd ook een stuk minder frustrerend voor jezelf. Vriendelijk doen tegen de medewerkers maakt trouwens ook een aanzienlijk verschil.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 15:56

Daarom ga ik meestal voor de chatfunctie. Vandaag ook een klantenservice gebeld: wachtende nr 15.
Dus de chat geprobeerd: wachtende nr 2. Dus toen was ik na 2 min aan de beurt :Y)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 15:59

Emmaa_ schreef:
De mensen die bij de klantenservice werken kunnen er niet zo veel aan doen dat hun wachttijd oploopt. Het is niet alsof ze het doen om mensen te pesten, soms staan er gewoon niet genoeg mensen ingeroosterd of lopen dingen niet zoals het moet.

Ik snap dat het vervelend is maar tip van flip: zet je telefoon op speaker en ga gewoon verder met je leven. Dan maak je die wachttijd ook een stuk minder frustrerend voor jezelf. Vriendelijk doen tegen de medewerkers maakt trouwens ook een aanzienlijk verschil.

Dit doe ik zo vaak en dan schrik ik gewoon als die persoon dan mij te woord staat :')

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 16:02

Es_ther schreef:
Emmaa_ schreef:

Dit doe ik zo vaak en dan schrik ik gewoon als die persoon dan mij te woord staat :')

Hahahaha zo herkenbaar :') :') :')
Maar inderdaad gewoon telefoon hardop en lekker andere dingen gaan doen! :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 16:20

Ik werk op de klantenservice bij een zorgverzekeraar. En krijg nu ook veel boze mensen omdat het lang duurt.

We werken echt op volle kracht, maar we willen de service wel goed houden en niets afraffelen. En soms kost dat tijd ja.

En snap soms ook wel waarom mensen niet in de klantenservice willen werken. Mensen kunne namelijk echt ontzettend onredelijk doen als het ze te lang duurt, of je vanwege bepaalde regels iets niet mag doen voor ze. :o :=

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 16:52

Ach, drukte, ik heb er alle begrip voor. Als het kan bel ik op een ander tijdstip wel terug of zet mijn telefoon op speaker en ga wat nuttigs doen. Wat ik wel vreselijk irritant vind: je eerst door een keuzemenu heen worstelen om vervolgens de mededeling te horen: het is vandaag erg druk, probeert u het op een later tijdstip nogmaals, tuut tuut tuut

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 17:03

Bij mijn werk help ik wel eens bij de klantenservice, maar oh man.. Je kunt echt beter een mailtje sturen bij ons.
Telefonisch lijken we soms wel op de dagbesteding, nu met corona moeten mensen echt hun ei kwijt en zitten nog meer te wachten op een gesprekje dan service.
Natuurlijk kap je dat zo netjes mogelijk zo snel mogelijk af maar daar gaat gewoon veel tijd in zitten. Om dan bij de volgende een hele preek aan te horen dat het lang duurde (maar door de preek duurt dat gesprek ook weer lang..).
In de tijd van 1 zo'n telefoontje kan ik via de mail zo 4 mensen helpen :P

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 17:10

Sintara schreef:
Bij mijn werk help ik wel eens bij de klantenservice, maar oh man.. Je kunt echt beter een mailtje sturen bij ons.
Telefonisch lijken we soms wel op de dagbesteding, nu met corona moeten mensen echt hun ei kwijt en zitten nog meer te wachten op een gesprekje dan service.
Natuurlijk kap je dat zo netjes mogelijk zo snel mogelijk af maar daar gaat gewoon veel tijd in zitten. Om dan bij de volgende een hele preek aan te horen dat het lang duurde (maar door de preek duurt dat gesprek ook weer lang..).
In de tijd van 1 zo'n telefoontje kan ik via de mail zo 4 mensen helpen :P

Dat laatste is heel herkenbaar! Zit inmiddels aan de B2B kant en daar hebben we nauwelijks wachttijden. Maar eerder aan de B2C kant wel af en toe.

Bij klanten die lang hebben gewacht begon ik het gesprek met ‘bedankt voor uw geduld’. Vaak is daarmee de klant al tevreden genoeg, je erkent dat ze er lang voor hebben moeten wachten.
Als klanten daarna alsnog begonnen over dat het lang geduurd had en daardoor hun eigen gesprek ook langer dan nodig maken, begon ik vaak met ‘gelukkig heb ik u nu aan de lijn en hoeft u niet meer te wachten! Waarmee kan ik u helpen?’

Ben wel van mening dat (op echte piekmomenten na) een wachttijd echt niet zo hoeft op te lopen. Ik werk voor een grote verzekeraar en gemiddelde wachttijd ligt vandaag bij ons op 41 seconden over zo’n 2500 inkomende telefoontjes.
Incidenteel komt het er wel eens overheen, maar op echte piekmomenten zal het niet meer dan 10-15 minuten zijn. Alleen in maart toen iedereen belde voor z’n reis/annuleringsverzekering kwam het op momenten boven een uur en dat is voor ons doen echt echt echt bizar.
Kwestie van voldoende medewerkers aan het werk hebben en op drukkere momenten minder mensen administratiewerk laten doen en vice versa.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 17:40

Wij hebben normaal ook geen lange wachttijd. 20-40 seconden. Maar vandaag zitten we op 2 minuten :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 19:37

mvdende schreef:
Na 32 minuten in de wacht gehangen te hebben, wordt gewoon de verbinding verbroken -:(-

Kan het niet zo zijn dat je provider zo'n call afbreekt omdat het ergens in je kleine lettertjes staat van je contract?
Of belde je via een telefoon van je werk?

Ik bestel overigens nieuwe AB's bij mijn provider via de mail, gaat net zo snel, en geen frusties. Maarja, ik heb dan ook geen oxxio :o

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-20 20:12

Nielojram schreef:
mvdende schreef:

Kan het niet zo zijn dat je provider zo'n call afbreekt omdat het ergens in je kleine lettertjes staat van je contract?
Of belde je via een telefoon van je werk?

Ik bestel overigens nieuwe AB's bij mijn provider via de mail, gaat net zo snel, en geen frusties. Maarja, ik heb dan ook geen oxxio :o

Het "probleem" is dat Oxxio eigenlijk KPN is. Kastje van KPN, afstandsbediening van KPN, interactieve tv app van KPN...

Dus ik had het eerst via KPN geprobeerd. Maar daar sta ik niet als klant ingeschreven, dus kon ik geen nieuwe afstandsbediening aanvragen.

Oxxio doet tegenwoordig dus ook internet en tv aanbieden, naast gas en stroom. Ik zit met mn gas en stroom bij Oxxio en vorig jaar gelijk maar ook het internet bij Oxxio afgesloten, maar dat is dus KPN.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 20:20

Je snapt natuurlijk zelf ook wel dat er een verschil is in de prijs, ondanks dat het 'allemaal' KPN is.
Ziehier het resultaat.