Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Enige wat ik af en toe check zijn mijn banden, zaten van de zomer blijkbaar winterbanden onder (was niet gezegd tijdens verkoop) dus die slijten wat sneller. Maar dat is hooguit 1x per twee weken
Enige wat ik laatst gecheckt heb omdat het sneller donker werd, was of al mijn achterlichten nog werkte
), maar ik merk vanzelf wanneer er minder uit komt. Er ligt een grote 5-literfles van dat spul achterin, dus ik kan het altijd bijvullen.
.
Ik ga er altijd vanuit dat er wel een lampje gaat branden als de olie bijgevuld moet/band lek is o.i.d.
Mijn vorige auto was een oud besje en een enorme zuiper, die moest bijna elke tankbeurt ook wel een sloot olie erbij. Die peilde ik dus wel regelmatig, want ze raakte echt in paniek als de oliepeil aan de lage kant raakte.
Mijn wisservloeistof vul ik bij als hij leeg is, en zulke nieuwe auto's geven het echt wel aan als het oliepeil laag dreigt te worden. Bandenspanning check ik wel regelmatig.
Morrie schreef:bandenspanning als we de caravan gaan ophalen/wegbrengen, voor en na een vakantie dus, want bij de caravanstalling kan dat zo handig (en gratis).
Ruitenvloeistof als ie leeg is en olie nooit, dat doet de garage bij de APK/beurt wel.
Sinds maart (APK net de dag van de lockdown) heb ik nog geen 50 km gereden met mijn auto. Ik ben benieuwd of ie überhaupt nog start
Ik zou het prima zelf kunnen, maar krijg er nooit de kans voor.
Banden controleer ik niet altijd even specifiek alhoewel ik natuurlijk wel even kijk hoe ze er bij staan als ik met de auto weg ga/terug kom. Check ze wel even voor we bijv. ver weg op vakantie gaan met de auto. Maar zolang ik in NL/binnen een uur of 2-3 reizen blijf geloof ik t wel