Al die email..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Al die email..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 21:37

Helaas ben ik een chaotisch persoon maar ik merk hoe fijn het is als dingen opgeruimd zijn.
Ik ben begonnen met mijn hele huis, nu nog mijn digitale huishouding. Ik weet niet meer hoe ik dit moet aanpakken.
Ik heb al jaren een Outlook account waar ik eigenlijk vanaf wil. Op dit account krijg ik erg veel spam en daar kom ik niet vanaf (ook niet als ik de adressen blokkeer).
Toen had ik nog een Gmail, ooit aangemaakt om gebruik te kunnen maken van YouTube, drive en dergelijke. In ieder geval niet voor email. Ik zou dit emailadres kunnen gaan gebruiken alleen is de naam niet heel handig gekozen. Dus ik dacht ik maak een nieuwe Gmail aan. Maar dat zit dan weer gekoppeld aan een Google account en dat zit gekoppeld aan alle andere dingen van Google? Zoals Chrome (met alle wachtwoorden).

Hoe organiseren jullie de boel? :')

JMJ

Re: Al die email..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 21:40

Protonmail account aanmaken, dan zit je iig niet vast aan Google, Amazon of Microsoft

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 22:02

Ik heb een heel streng anti-spambeleid: sowieso nooit aanvinken dat je promotie geneuzel wilt ontvangen, en als er toch iets doorheen glipt, gelijk afmelden. Bij mij is de reclame in de mail dan ook minimaal, maar goed. Daar heb je nu niets aan.

Ik zou inderdaad een ander gmail-adres maken. Het zal even een werkje zijn om alle wachtwoorden opnieuw in te voeren, maar die hoor je sowieso niet op te slaan in je browser ;)

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 22:26

Draai mijn eigen mailserver dat maakt het filteren al wat makkelijker.
daarnaast maak ik voor elke plek waar ik me moet aanmelden een eigen alias aan.
Zo weet je meteen welke bedrijven info delen met anderen of dat er lek is geweest.
Blijkt dat het geval te zijn dan is het de alias de nek om draaien.
Ook staan er op de mailserver een aantal steekwoorden waarbij de mail dan als spam gemarkeerd gaat worden.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 11:47

Voor je wachtwoorden zou ik een externe service zoals Last Pass aanraden. Ik was er altijd nerveus voor om zo iets te gebruiken, maar sinds ik een techjournalist heb gesproken die veel tijd doorbrengt in de duistere krochten van het internet ben ik om. Volgens hem is het namelijk echt wel veilig. Dat brengt mij als mede chaoot weer wat organisatie én het idee dat ik wat veiliger op het internet aanwezig ben.

Wat betreft de e-mail zelf. Uh, ja. Ik heb begin dit jaar vanwege een naamswijziging een nieuw account aangemaakt, gewoon bij Gmail. Ik kan alleen zeggen dat het even irritant is om alles op orde te krijgen, maar dat je binnen een weekje alles wel weer zoals 'normaal' hebt. Misschien biedt het je niet veel hulp, maar ik hoop dat je er dan misschien wat minder tegenop kijkt om de uitdaging aan te gaan. :D