Muis in huis??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Devic

Muis in huis??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-20 00:14

Paniek! Ik zit net rustig op de bank, hoor ik wat ritselen vanuit de oude schouw...het viel me al op dat de kat van de week al eens bovenmatige interesse toonde in de oude schouw. Maar er ritselt dus echt iets... achter de zwarte plaat zit bij mijn weten gewoon steen. Wel zit er nog een oude afvoer van de vroegere gaskachel.

Nu kan ik het me bijna niet voorstellen dat er een muis onder/tussen past. Ik ben in huis ook nog niet zoiets als keuteltjes oid tegen gekomen. Zou ik nu een muis onder m’n vloer hebben??

Oh ja, wat er wel ligt, zijn speeltjes van de kat. Maar die liggen gewoon stil ;)

Afbeelding

LiannePuthzy

Re: Muis in huis??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 00:16

Zou best kunnen, muizen hebben niet veel ruimte nodig om te kunnen bewegen

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 00:23

Kan je de plaat niet weg halen? Muizen hebben inderdaad maar enkele centimeters nodig.

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-20 00:30

Ja kan, maar dan moet ik eerst de plint los schroeven. Daar ga ik nu niet meer aan beginnen. Die plank zit echt wel tegen de tegels aan dus ik kan me bijna niet voorstellen dat ze daar tussen kunnen.

Maar ze moeten toch ergens eten halen dus zou je toch denken dat ze juist in de keuken zouden rondscharrelen, in een kastje oid.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 00:33

Devic schreef:
Ja kan, maar dan moet ik eerst de plint los schroeven. Daar ga ik nu niet meer aan beginnen. Die plank zit echt wel tegen de tegels aan dus ik kan me bijna niet voorstellen dat ze daar tussen kunnen.

Maar ze moeten toch ergens eten halen dus zou je toch denken dat ze juist in de keuken zouden rondscharrelen, in een kastje oid.

Bij mij zitten ze onder mijn slaapkamer vloer en kunnen ook mijn slaapkamer in, zit gat in de vloer waar leidingen doorheen lopen. Dus ook geen eten (ja nu wel, pindakaas met gif)

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-20 00:38

Ja maar ik heb dus een kat, ik durf echt geen gif in huis te leggen. Maar ik durf ook niet te gokken dat poeslief de muis (of erger: muizen!) gaat vangen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 00:53

Gif wordt ook echt afgeraden. Muizen gaan niet direct dood, maar eventuele roofvogels die een lekker hapje zien in een trage muis wel. Wij hebben ook muizen onder de vloer als het kouder wordt buiten, ze kunnen inderdaad door de kleinste gaatjes heen komen.

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-20 00:58

Tja...als ze me zouden beloven dat hij geen schade gaat aanrichten mag ie van mij de hele winter warm zitten maar denk niet dat we die afspraak kunnen maken.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 01:07

Bij mij mogen ze ook zeker niet blijven zitten, maar er zijn ook genoeg oplossingen zonder gif. Wij hebben klapvallen en elektrische vallen staan.

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-20 01:13

En waar heb je die dan geplaatst. Echt onder de vloer of bovengronds?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 01:15

De klapvallen onder de vloer en de elektrische voor de zekerheid in de keuken. Waar we ze gelukkig nog niet hebben, maar dat wil ik ook graag zo houden.

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-20 01:19

En dan lees ik het volgende op internet:

“ Wanneer er katten bij jou in huis lopen zal de muis zich niet eens vertonen bij jou in huis. Zelfs wanneer je een dikke luie kat neemt die te beroerd is om te jagen. De geur van katten schikt muizen af”

Wat is er mis met mijn kat?!

Ik ga morgen het hele huis inspecteren. Wat baal ik hier van zeg. Ik heb echt nog nooit zoiets aan de hand gehad

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 02:16

Klopt niet hoor TS, onze kat is niet zo handig dus die lukt het niet om een muis te vangen maar we hadden ze toch echt in onze oude woning. Onze kat zat er dan precies zo bij als de jouwe op de foto!

Wij zette dan muizenvallen die de muis in 1x dood maken. Je hebt ook vallen waarin ze blijven leven maar dat schijnt zo stressvol te zijn dat ze van de stress overlijden!? Heel naar. Wij hadden muizenvallen onder het keukenblok staan. Dat hielp voldoende.

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-20 02:34

Oh dat leek mij juist wel een muis-vriendelijke oplossing maar dat is dus ook een wassen neus. Ik zie ook iets met ultrasone geluidjes, iemand daar ervaring mee?

Ik heb na die ene keer niets meer gehoord, maar wellicht zijn ze nu wel een beetje geschrokken van de kat die als een malle met zn neus tegen de plint aan zat te hijgen en zitten ze even stil.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 03:03

Devic schreef:
En dan lees ik het volgende op internet:

“ Wanneer er katten bij jou in huis lopen zal de muis zich niet eens vertonen bij jou in huis. Zelfs wanneer je een dikke luie kat neemt die te beroerd is om te jagen. De geur van katten schikt muizen af”

Wat is er mis met mijn kat?!

Ik ga morgen het hele huis inspecteren. Wat baal ik hier van zeg. Ik heb echt nog nooit zoiets aan de hand gehad

Niets mis met je kat. Wel met allerlei informatie op het internet ;)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 06:58

Dit topic past beter bij [HTT] Huis, Tuin en Techniek , daarom heb ik het topic verplaatst.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 07:17

Devic schreef:
Oh dat leek mij juist wel een muis-vriendelijke oplossing maar dat is dus ook een wassen neus. Ik zie ook iets met ultrasone geluidjes, iemand daar ervaring mee?

Ik heb na die ene keer niets meer gehoord, maar wellicht zijn ze nu wel een beetje geschrokken van de kat die als een malle met zn neus tegen de plint aan zat te hijgen en zitten ze even stil.

Die apparaatjes met geluid werken niet, en het is bovendien zoooooo'n rotgeluid als je ze kan horen. Hier had de buurvrouw er 1, werd er echt heeeelemaal gestoord van de hele dag door. Zij is echter behoorlijk op leeftijd en hoort hem niet.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 07:48

Mijn ouders hadden ook muizen en mijn pa wil geen gif zetten gelukkig. Die hebben een kastje op zolder en sindsdien geen muis meer gezien in huis. Ik weet alleen niet of dat kan als je een kat hebt. Die zal er vast ook iets van meekrijgen.

Het heet pest free en het werkt met electrisch magnetische velden in huis. Dit veroorzaakt stress bij de muizen waardoor ze binnen 30 dagen verhuizen. De hond reageerde er overigens niet op

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 08:24

Ir111 schreef:
Klopt niet hoor TS, onze kat is niet zo handig dus die lukt het niet om een muis te vangen maar we hadden ze toch echt in onze oude woning. Onze kat zat er dan precies zo bij als de jouwe op de foto!

Wij zette dan muizenvallen die de muis in 1x dood maken. Je hebt ook vallen waarin ze blijven leven maar dat schijnt zo stressvol te zijn dat ze van de stress overlijden!? Heel naar. Wij hadden muizenvallen onder het keukenblok staan. Dat hielp voldoende.

Wij hebben wel vaak die vallen gezet waarin ze blijven leven, maar ze zijn nog nooit doodgegaan van de stress hoor :n

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 08:44

Saaams schreef:
Kan je de plaat niet weg halen? Muizen hebben inderdaad maar enkele centimeters nodig.

Centimeters? Eerder millimeters. Sterkte, ik vind muizen best schattig, maar wel buiten.

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 09:05

Bij ons hadden we in de zadelkamer last van muizen en zelfs een rat(ten). Ze zaten onder de kast, die op een pallet staat, en onze Friese stabij was continue aan het loeren/jagen onder die kast. Op bokt las ik in een ander topic over de elektrische ongedierte verjager die bij bol.com was gekocht. Ik weet niet meer precies hoe die heet. Wij hebben er toen om het te proberen eentje van ecostyle gehaald en ik moet zeggen de ratten/muizen lijken verhuisd. De stabij toonde de al snel geen interesse meer onder de kast.

Ik heb me in het begin zorgen gemaakt om de andere dieren (en wijzelf) om het geluid, maar aan de honden, katten en paarden merk ik niks. Mijn gezin hoort ook niks, dus voor de mens ook geen overlast.

Kortom wij zijn er zeer blij mee! Ik weet natuurlijk niet of je het in huis wel hoort, maar het lijkt me toch dat onze (jonge en niet stokdove) hond het toch ook zou moeten horen?

Edit: ik weet weer hoe het apparaatje heette waar ik over las (bij de reactie van capopjekop), het heette pest Free.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 10:12

Ceetje_bokt schreef:
Saaams schreef:

Centimeters? Eerder millimeters. Sterkte, ik vind muizen best schattig, maar wel buiten.

Ik heb het laatst toevallig opgezocht, 6mm is het inderdaad :=

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-20 10:29

Pest free heb ik inderdaad over gelezen! Zou volgens de beschrijving geen enkel probleem moeten zijn voor een kat. Leek mij een goed apparaatje, vraag me alleen af of het ook werkt als ze onder je vloer of in je spouwmuur zitten.
Heb ook net wat pepermuntolie gehaald, dat zou volgens de geleerden op internet ook kunnen helpen. Dus nu op muizenjacht... heb na het geritsel gisteravond niets meer gehoord maar poeslief bleef wel heel allert rond de schouw hangen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 10:52

Devic schreef:
Pest free heb ik inderdaad over gelezen! Zou volgens de beschrijving geen enkel probleem moeten zijn voor een kat. Leek mij een goed apparaatje, vraag me alleen af of het ook werkt als ze onder je vloer of in je spouwmuur zitten.
Heb ook net wat pepermuntolie gehaald, dat zou volgens de geleerden op internet ook kunnen helpen. Dus nu op muizenjacht... heb na het geritsel gisteravond niets meer gehoord maar poeslief bleef wel heel allert rond de schouw hangen.

Zit daarachter nog de open haard/ pijp naar de schoorsteen?
Bij mij bleek het een mus te zijn. Gelukkig heeft die het overleefd.

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-20 10:56

Nee dat is dicht gemaakt dus daar zou echt niets van een vogel oid in moeten kunnen. Net wel met angst en beven (alsof er een cobra van 5 meter vanonder zou komen _O- ) de plint weg gehaald maar geen tekenen van een muis.