[VOLG] Van huis en weide naar thuis en paddock paradise

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anitas1994

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-10-12

Re: [VOLG] Van huis en weide naar thuis en paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 12:17

Wat een gaaf huis! Ook ik ga jullie volgen :)

pol013

Berichten: 9010
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: [VOLG] Van huis en weide naar thuis en paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 12:28

Love it. Vind het echt een super tof huis.
Inderdaad werk genoeg te doen. Maar dan kan het ook echt een parel worden.

LadyUrsy

Berichten: 679
Geregistreerd: 20-10-13

Re: [VOLG] Van huis en weide naar thuis en paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 12:31

Leuk huis. Kun je mooie combi van maken van oude elementen en moderne gemakken. Heel veel succes en plezier op deze gave plek.

Flynnieman

Berichten: 360
Geregistreerd: 27-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-20 23:01

Vandaag grote verhuisdag! Met wat minder volk dan normaal bij een verhuis, Belgische coronaregels laten maar 1 contact toe helaas -O-.
Met zen 3en goed doorgedaan en zo goed als alles is verhuisd, we woonden eerst in een klein appartement van 60m2 dus hebben gelukkig niet veel spullen :').

Afbeelding
De poes vond het allemaal maar stressy, zoals mij :\
Dag appartementje met onze echt heel heel vervelende huurbaas, blij dat ik dit officieel achter mij kan laten *\o/*

Afbeelding
Zoek de poes _O-, ze vluchtte direct naar de dichtstbijzijnde kast

Afbeelding
Tada onze tijdelijk woonkamer! Nu nog de kerstboom en klaar :D

Afbeelding
En dan de eetkamer wordt voor nu onze slaapkamer, we gaan eerst de bovenverdieping verbouwen en dan boven wonen en beneden verbouwen. De oude kasten mochten we van de vorige eigenaars houden, ideaal voor alle rommel in te steken :Y)

Voor nu is het voorlopig even wennen en offertes binnenhalen :)

Flynnieman

Berichten: 360
Geregistreerd: 27-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-21 21:00

Lang niks gepost oeps :')
Na een tijdje wennen aan ons nieuwe thuis zijn we begonnen met de afbraak op de bovenverdieping.

Voor (was een beetje laat met de voor foto :'))
Afbeelding
Achter de muur staat een wc, met uitzicht over het balkon :=. Soms een beetje een raar huis _O-

En na
Afbeelding
Nu wat meer daglicht in onze nachthal

Verder behang overal afgedaan, hing echt overal. Trapgat was effe stuntelen om eraan te geraken
Afbeelding

Verwarmingen afdraaien was de meest stressy dag voor mij. Verwarming overal uit, water eraf en dan hopen dat we ze eraf krijgen en goed kunnen afsluiten om beneden terug de verwarming te kunnen opzetten, maar uiteindelijk gelukt :D
Afbeelding

Allemaal kale muurtjes
Afbeelding
Afbeelding

Tussendoor nog knopen doorhakken qua ramenleverancier en sanitair en verwarming. We gaan veeel zelf doen, maar ramen laten we over aan de vakmannen. Voor alles wat met water te maken heeft laten we ons begeleiden door een zelfbouwfirma. Voor de rest gaan we (lees mijn schoonvader die ons alles gaat leren :')) alles zo veel mogelijk zelf doen.

Volgende stap is alles voorbereiden voor de nieuwe ramen en de afvoeren en waterleidingen beginnen leggen :D

Lizz

Berichten: 8897
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Re: [VOLG] Van huis en weide naar thuis en paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 00:16

Wat een leuke en veelbelovende woning. Snap wel dat jullie hiervoor gevallen zijn.
Jullie zijn al lekker bezig :)

Flynnieman

Berichten: 360
Geregistreerd: 27-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-21 18:10

Weer een update!

Vorige week dinsdag werden de ramen eindelijk opgemeten *\o/*, nu 8-12 weken wachten :')
Afbeelding
Veel onzichtbaar werk gedaan eind januari, nl alle rolluikkasten opvullen en nieuwe draag ijzers voor de sierlaag van buitenmuur gestoken.

Afbeelding
Materiaal werd geleverd! Handig zo een grote loods nu om alles in te leggen :D


Afbeelding
En ik was een heel gelukkig mens wanneer alle waterleidingen en afvoeren van onze nieuwe badkamer lagen.

Verder hebben we de koude overleefd. Woonkamer en keuken waren goed warm te houden. Helaas gold dit niet voor de slaapkamer en bijkeuken, was erg koud daar, ramen bevroren zelfs langs binnen, lang leven enkel glas :').
Afbeelding

Vandaag alle goten gekapt voor de electriciteit, wat een gestof ;(
Afbeelding

Hopelijk volgende week electriciteit gelegd en dan kunnen we beginnen met de afwerking :D

Cassia

Berichten: 1726
Geregistreerd: 01-11-05
Woonplaats: omg. Leuven

Re: [VOLG] Van huis en weide naar thuis en paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 18:30

Oh wat leuk! Jullie gaan al goed vooruit!

Flynnieman

Berichten: 360
Geregistreerd: 27-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-21 21:34

Weer een update :D

Zeer blij met deze levering van afgelopen vrijdag *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels markeringspaaltjes in de grond gestoken om mijn palen-slaan-team (opa, vader en broer :D) aan te geven waar welke maal erin moet en hoe diep
Zoek de paaltjes :'), door het hoge gras moeilijk te zien. Als het goed is komen er over een kleine week schaapjes alles kort eten.

Zaterdag gaan de palen erin, wordt een zware dag :'), gelukkig hebben we al een benzineboor die hopelijk al een deel van het zware werk overneemt. Draad komt pas als de schaapjes weer weg zijn en dan kunnen de paarden komen *\o/*.

Afbeelding

Binnen hebben we ook niet stil gezeten. Alle electriciteit is inmiddels gelegd en de gootjes terug dichtgesmeerd. Ook werd het verlaagde gyproc plafond in de badkamer geplaatst. Toch leuk om al wat afwerking te doen!

Afbeelding

Ook hebben we onze T-wand gezet. Hij is net niet af geraakt gisteren, in het weekend gaan we er weer mee verder.

Afbeelding

Afbeelding
Om het hoekje van de wand komt rechts de douche en links het toilet. Voor de wand komt een half vrijstaand bad.

Ook hebben we onze tegels gesteld

Afbeelding

Ben heel benieuwd hoe het er in het echt allemaal gaat uitzien :D. De blauwe tegeltjes komen tegen de T-wand waar het bad komt, achter de wc en de achterwand van de douche.

Had het toch allemaal wat onderschat, wat een werk :') maar gelukkig gaat alles eigenlijk best vlot ondanks dat we alles zelf doen met hulp van vooral de schoonvader.

Lynn_Nikita

Berichten: 25506
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: [VOLG] Van huis en weide naar thuis en paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 22:17

Wat een mooie tegeltjes heb je uitgekozen

pol013

Berichten: 9010
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:45

Jullie zijn lekker bezig.

Heerlijk (uch uch) herkenbare beelden voor mij aangezien wij ook midden in verbouwingshoofdstuk 6 zitten.

Flynnieman

Berichten: 360
Geregistreerd: 27-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-21 19:18

Lynn_Nikita schreef:
Wat een mooie tegeltjes heb je uitgekozen


Ze waren eigenlijk ook veel te duur :'). Kleur vertrekent nog wat op de foto, in het echt zijn ze iets feller van kleur

Flynnieman

Berichten: 360
Geregistreerd: 27-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-21 22:02

Ons verbouw weekend (zaterdag tem dinsdag) zit er weer op, gelukkig haha :').

Mijn bezigheid samen met vooral mijn opa was de weide. Zaterdag waren we met 5 man sterk om alle palen in de grond te krijgen. Stiekem kwam gewoon iedereen voor de grondboor een keer vast te houden want de volgende dag waren we nog maar met 2.

Afbeelding

De best besteedde 100 euro ooit, dat ding is echt dubbel en dik zijn geld waard geweest :j

Het resultaat alle palen zitten erin *\o/*. Inmiddels heb ik vandaag ook al ongeveer een derde van de isolatoren erin gedraaid.

Afbeelding

Binnen hebben mijn vriend en schoonvader ook niet stil gezeten. Alle gyproc wat we al konden plaatsten staat er! Ook het inbouwreservoir van de wc en het inbouw element van onze douchekraan zijn geïnstalleerd

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maandag was mijn persoonlijke horrordag :')

Afbeelding

Onze keuken, of toch werf... Betonboringen laten uitvoeren voor de dakdoorvoer van de rookgassen en van de ventilatie. Helaas liep er net bij het gat een electriciteit kabel met als gevolg geen stroom meer in het hele huis. Ook boorde de aannemer met water met als gevolg dat het water langs de stopcontacten naar beneden liep :=. Alles is terug gemaakt geraakt, lang leve de schoonvader *\o/* en gepoetst en alles is terug normaal. Ik was allesinds blij dat ik naar buiten kon vluchten om palen te zetten :')

Vanaf zaterdag vliegen we er weer in, maar voolopig even uitrusten op het werk :o

Karina

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Re: [VOLG] Van huis en weide naar thuis en paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 22:27

Ik kom wat later binnenvallen, maar wat een leuk project! Ik blijf volgen hoor.

cent

Berichten: 263
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Limburg

Re: [VOLG] Van huis en weide naar thuis en paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 22:57

Gaaaaf project!! Ik volg

Lynn_Nikita

Berichten: 25506
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: [VOLG] Van huis en weide naar thuis en paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 23:27

Jhet schiet al op. Mooi

Jouw oude tegeltjes in de keuken(?) Die licht blauwe zijn zo leuk! Mijn badkamer heeft nu bijna dezelfde

eempje41
Berichten: 376
Geregistreerd: 11-03-11
Woonplaats: Utrecht

Re: [VOLG] Van huis en weide naar thuis en paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 23:47

Ohh wat gaat dat een gaaf huis worden! Jullie zijn al lekker opweg!

Gowlan
Berichten: 4977
Geregistreerd: 21-04-06

Re: [VOLG] Van huis en weide naar thuis en paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 00:35

Wat een gaaf huis gaat dit worden, ik volg :D

xMadelene9
Berichten: 156
Geregistreerd: 08-01-17

Re: [VOLG] Van huis en weide naar thuis en paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 06:50

Jeetje dat wordt echt een heel gaaf plekje! Ik volg

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 08:37

Ik volg ook!.

Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis *\o/*
Een heel gaaf project!

Flynnieman

Berichten: 360
Geregistreerd: 27-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-21 13:54

Lynn_Nikita schreef:
Jhet schiet al op. Mooi

Jouw oude tegeltjes in de keuken(?) Die licht blauwe zijn zo leuk! Mijn badkamer heeft nu bijna dezelfde


Ja had ze inderdaad al in het badkamer topic gezien! Lijken er inderdaad wel veel op qua kleur

Flynnieman

Berichten: 360
Geregistreerd: 27-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-21 20:31

Zoals gewoonlijk afgelopen zaterdag tem dinsdag weer geklutst :D.
Binnen werden de muren en plafond van de badkamer verder afgewerkt en hebben we de vloerverwarming uitgeslepen en gelegd.

Afbeelding
Inmiddels ook de sleuven weer dicht gemaakt, maar geen foto van.

Ook hebben we in onze huidige badkamer het bad eruit gesloopt, op deze plek komt namelijk onze nieuwe verwarmingsketel en alle bijbehorende prullen

Afbeelding

Voor het beeld, dit moet tegen de rechtse muur komen
Afbeelding

Buiten hebben we ook niet stil gezeten, alle palen zitten erin, alle draad hangt erop *\o/*

Afbeelding

Het begint steeds meer erop te lijken. Helaas komen de schapen toch niet, maar we hebben gelukkig een goede bosmaaier om te lenen en recent een tweedehandse zitmaaier gekocht :D. Daarna komt een familielid (een deel) van de paddock en paadjes frezen. De 26ste is de deadline dat de paarden komen. Kijk er zooo naar uit *D.

Vanaf zaterdag vliegen we er weer in, hebben volgende week de hele week vrij dus gaan weer veel kunnen doen.

horsii

Berichten: 7656
Geregistreerd: 06-11-05

Re: [VOLG] Van huis en weide naar thuis en paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 17:27

Gaaf project. Leuk huis
Ik ben benieuwd hoe het wordt.

xXutopiaXx

Berichten: 10043
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] Van huis en weide naar thuis en paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 15:32

Yeahhh weer een leuk volg-topic!! :D Ik volg, ziet er nu al uit als een superleuk plekje!! :D

Flynnieman

Berichten: 360
Geregistreerd: 27-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-21 22:16

Eindelijk weer eens tijd voor een update :')

Drukdruk gehad, buiten alle kleine dingetjes nog snel in orde brengen voor de paarden die kwamen op de 26ste en 27ste maart :D

En tada, alle paadjes gefreesd, nog compostbakken gemaakt met palen en kippendraad en 180 balen hooi de loods in gesleept :Y)

Afbeelding

Afbeelding
Het hooi ligt voorlopig in een tent aangezien de loods niet helemaal waterdicht meer is, hier en daar drupt er wat water :').

En toen was het de 26ste en kon ik mijn paard Flynn gaan verhuizen! Dit kon te voet aangezien het maar 1,5km was van zijn stalling, dus ideaal. Alleen was even de brug over het kanaal, spannend.

Afbeelding
Kennismaken met de buren :D. Hij was wel erg onrustig snachts dus ik was heel erg blij dat we mijn nieuwe ponytje konden gaan halen de dag erna <3

Afbeelding
Meet Frits, 2 jarige hengstje dat nog helemaal niks kent. Nog een lange weg te gaan maar kan hem inmiddels toch al met veel geduld pakken en borstelen.

Al alle weertypes meegemaakt, had niet gedacht dat ik al een sneeuwfoto zou hebben van de paarden aan huis :')

Afbeelding

Gelukkig gaan ze supergoed samen en volgen ze elkaar overal. Heb ze al betrapt op samen zonnen {:}

Afbeelding


En dan nu binnen, je ziet waar de prioriteiten lagen voor mij haha :=

Binnen inmiddels de aircoleidingen afgewerkt, die nu mooi in onze woonkamer hangen

Afbeelding

Ook werd boven de plafond in 2 slaapkamers en dressing afgewerkt

Afbeelding

Ook werd vandaag onze verwarmingsketel opgehangen en de nieuwe electriciteitkast hangt er ook inmiddels

Afbeelding

Afbeelding

En nu weer naar het 'normale' werk en er weer invliegen volgend weekend