Ik woon alleen en heb een kat. Op vrijdag/zaterdag maak ik in één klap het hele huis schoon. Dit houdt dan in:
- Alles nat afnemen
- Alles stofzuigen
- Alles dweilen
- Bed verschonen
- Kattenbak uitschrobben
- Wassen draaien
- Badkamer, wc en keuken uitgebreid schrobben en afspoelen
Al met al kost het me dan iedere week zo'n 4 uur.
Door de week heen haal ik er nog een paar keer de stofzuiger doorheen. Verder ruim ik rommel direct op, vouw ik door de week heen een keer mijn was op van het weekend en doe ik dagelijks de afwas (met vieze vaat op het aanrecht kan ik niet slapen
) Mocht ik een keer een extra vrije dag hebben (dit gebeurd dus niet heel vaak), doe ik klusjes als de ramen lappen, balkons en berging opruimen en schoonmaken.

. 
. Ik draai op zondag standaard een donkere en een kleur was en het bed. Handdoeken en andere wasjes doe ik dan wel ergens anders in de week. Met opruimen bedoel ik kamer voor kamer dingen terug op hun plek zetten, kastjes uitzoeken etc. Ook schrob ik dan de hele kattenbak uit en doe er nieuw grind in.
Als we bezoek krijgen zorgen we ook dat alles extra schoon is, de toiletten weer extra gepoetst zijn en het binnen lekker ruikt.
, maar dit is wat we ongeveer (proberen) te doen:
Maar als ik het niet doe heb ik geen rust haha.
Mijn vriend stofzuigt 3x per week (2 katten) en verder wordt alles dus maar 1x per week gedaan.