Hoe zou jij deze kleine bovenverdieping in 2 kamers verdelen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 21:40

Mijn slaapkamer is 200cm breed. Maar vanwege het schuine dak valt er zeker zo'n 30cm weg. Tweepersoonsbed 140x200 past desondanks prima. Dus 170cm breed zou ik persoonlijk geen probleem vinden, als je dan de schuine muur (lichtpaarse lijn dus) wel bij dit kamertje betrekt.
Later kun je in het smalle gedeelte een bureau kwijt of kan jullie kindje als opgroeiende puber ook een bed van 140x200cm neerzetten. :D
Een eenpersoonsbed kan "boven" het raam, rechtsboven.

Het idee van Amyyy is ook handig. :j

Maarre, als het echt gaat om het praktische gedeelte dan zou ik deze ruimte gebruiken als ouderlijk slaapkamer en de slaapkamer beneden de kinderkamer maken.

Je kunt ervoor opteren om jullie kindje in de eerste periode, als het nog niet doorslaapt, bij jullie op de slaapkamer te houden.

Het meeste heen en weer gaan gebeurt toch overdag.

Ir111

Berichten: 11969
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 21:49

BertBaley schreef:
Grappig dat je dat zegt! Want zo was het officieel uit de bouw. De mogelijkheid inderdaad dan voor een dakraam of dakkapel. En daar zat dan inderdaad een klein gangetje dus met 2 deuren naar beiden ruimtes.
Mochten we er 1 kamer gewoon van maken dus baby boven wij gewoon beneden zullen we dat inderdaad doen denk ik ook voor bijv kleding in op te bergen etc..


[ [url=m/TCQl3Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zonde van zo'n mooie ruimte om die te splitsen!

Ik zou het maken zoals op jouw plaatje, waarbij ik dan de berging als kledingkast zou gebruiken (dus geen muurtje met 1 deur maar schuifdeuren ervoor).

Ik zou in eerste instantie met een roomdivider (half open kast oid) werken om het babydeel te scheiden van jullie deel.

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 21:51

Afbeelding


En zo? Kledingkast van het kleine kamertje kan dan eventueel nog op het gangetje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 21:53

Oh, en wellicht ten overvloede, maar als je toch aan de bak gaat... Check dan ook even of je zolder goed geïsoleerd is. Ik heb op meerdere zolderkamers gewoond en dat was serieus afzien in de zomer. :=

DiantaM
Berichten: 11277
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Hoe zou jij deze kleine bovenverdieping in 2 kamers verdelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 21:56

Ik vind een baby op een andere verdieping echt geen mogelijkheid. Een baby hoort dicht bij je te zijn. En het is inderdaad niet praktisch om continu naar boven te moeten lopen. Je weet van tevoren nooit wat
Voor baby je uit poept, een makkelijke of moeilijke slaper.

BertBaley

Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 22:01

Amyyy schreef:
En zo? Het zijn dan inderdaad niet mega grote kamers, maar beiden wel groot genoeg om een tweepersoonsbed in de zetten. De kast is dan inloopkast. Je zou ook kunnen kijken of je vanuit beide kamers een kast in de muur zou kunnen maken. Legplank in de muur bijvoorbeeld. [ [url=m/CUX925.jpg]Afbeelding[/url] ]


Haha dit vind ik echt zooooo leuk en toevallig, terwijl jij dit schreef waren wij boven aan het meten _O- en kwamen bijna tot het zelfde:


Afbeelding

Dit lijkt mij misschien ook nog wel wat inderdaad.
Wat ik en de andere bokker eerst deden met de streep gewoon naar achter wordt de kamer heel lang en rechthoekig maar gewoon zo smal :( dat benauwd me denk ik..

BertBaley

Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 22:04

huricane schreef:
Ik zou het niet weten, dus daar heb je niet veel aan.
Ik vind het wel een super leuk huis zo van vooraanzicht!

Edit: hoe hebben je buren het opgelost, of hebben die het zo gelaten...


Wij wonen in een soort oude banketstaaf straat _O- dus soort appartement met deze bovenverdieping dus. Dus niemand in de straat heeft last van dit geneuzel hahaha hoogstens kleinkinderen die af en toe eens komen slapen, maar daar heb je geen aparte kamers voor nodig :D !

En trouwens Thanx voor het compliment!! Het is ook een super leuk huis alleen niet baby praktisch _O-
Laatst bijgewerkt door BertBaley op 15-11-20 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

BertBaley

Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 22:04

DiantaM schreef:
Ik vind een baby op een andere verdieping echt geen mogelijkheid. Een baby hoort dicht bij je te zijn. En het is inderdaad niet praktisch om continu naar boven te moeten lopen. Je weet van tevoren nooit wat
Voor baby je uit poept, een makkelijke of moeilijke slaper.


Dat lijkt mij dus ook vandaar dit hele gedoe Haha :D !

BertBaley

Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 22:05

culaccino schreef:
Oh, en wellicht ten overvloede, maar als je toch aan de bak gaat... Check dan ook even of je zolder goed geïsoleerd is. Ik heb op meerdere zolderkamers gewoond en dat was serieus afzien in de zomer. :=


Dit is een nieuw nieuwbouwhuis dus op zich wel goed maar dan komen er zeker ook rolluiken op voor de warmte tegen te houden.

BertBaley

Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 22:10

miramii schreef:
Hartstikke leuk als je baby op jouw kamer kan. Minder leuk als dat niet werkt en je dus niet voorbereid bent op een dergelijke situatie. Hier werd ik constant wakker van haar en zij wakker van ons. Op dag drie lag ze in haar eigen kamertje en beide sliepen partijen ineens.

Ik ken het probleem overigens, wij hebben ook zo'n punt op het dak. Heerlijk licht, maar echt een drama met indelen. Zelf zou ik kiezen voor Amy haar oplossing. Beide ruimtes hebben daglicht en redelijke ruimte. Voor eventuele verkoop in de toekomst zou je kunnen kijken naar een makkelijk te verwijderen oplossing.
Je brengt me overigens wel op een idee, wij worstelen al een tijd met de indeling boven (helemaal door wat halfbakken oplossingen van de vorige eigenaar), wellicht kan bokt helpen haha.

Edit: overigens hoeft een babykamer op een andere etage geen probleem te zijn. Ik zou er dan wel voor kiezen om zelf op zolder te gaan slapen. Overdag heb je de kleine dan dichterbij.


Haha Dankje!! Dat zou inderdaad misschien ook nog een optie zijn zelf boven, baby beneden alleen ben ik altijd een beetje bang dat als er dan inbrekers komen dat ze met mijn kind met een pistool op de kop naar boven komen. Maar ik kijk zeker te veel films _O- maar omdat je inderdaad veel beneden zit tot je gaat slapen.. lastig lastig :D !

Femke_Tweety

Berichten: 12006
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Hoe zou jij deze kleine bovenverdieping in 2 kamers verdelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 22:18

Wat in dit soort kleine ruimtes hoe dan ook scheelt, onafhankelijk van hoe je het uiteindelijk gaat opsplitsen, is kiezen voor schuifdeuren in plek van standaard deuren.

BertBaley

Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 22:21

Femke_Tweety schreef:
Wat in dit soort kleine ruimtes hoe dan ook scheelt, onafhankelijk van hoe je het uiteindelijk gaat opsplitsen, is kiezen voor schuifdeuren in plek van standaard deuren.


Of het een optie bij ons is weet ik nog niet, maar dat is een hele goede tip *\o/*

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Hoe zou jij deze kleine bovenverdieping in 2 kamers verdelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 23:06

Even uit mijn eigen ervaring met 3 kinderen, geld echt niet voor iedereen want ieder gezin en kind is anders:

- Als je zwanger en net bevallen bent wil je zeker weten op de verdieping slapen waar ook je wc/douche is.

- Die van mij sliepen sowieso het eerste half jaar in een co sleeper naast mij, dan kun je gewoon op je huidige kamer neerzetten, neemt niet veel ruimte in en is super praktisch, wel handig als je ook nog iets van een commode kwijt kunt maar verschonen kun je ook op bed als die ruimte er niet is maar zorg wel dat je luiers en schone kleertjes bij de hand hebt(zou ik wel even een aankleedkussen op je bed leggen ivm spuitluiers en rollen enzo :D).

- Die van mij gingen na een half jaar op eigen kamertje maar werden nog minimaal 2/3x per nacht wakker tot ongeveer 1 jaar. Als je boven wil slapen zou je ook voor een roomdivider kunnen kiezen of dat de babykamer vanuit de ouderslaapkamer te bereiken is ipv de gang.

- Ook nadat ze doorslapen zul je veel onderbroken nachten hebben, tandjes, kinderziektes, ontwikkelingssprongen, enge dromen, ongelukjes.

- Het is heel fijn als er in huis een alternatieve slaapplek is voor jou of je partner, er kunnen nachten bij zitten waar niets goed is, als je dan beiden wakker wordt gehouden schiet het helemaal niets op, als je dan de nacht in shifts kan delen en de ander wel even comfortabel wat uurtjes kan pakken kom je er veel beter uit. Op dat extra bed kun je ook even je privacy pakken als de baby in de co-sleeper of op je kamer slaapt ;).

- Ons 3 persoons bed(gewoon 3 boxprings naast elkaar gezet) met co-sleeper ernaast is onze redding geweest. In principe sliepen ze alle 3 op hun eigen kamer. Maar als alles tegelijk mis ging sliepen we met zn 5en in het grote bed(kind-papa-kind-mama-baby. Veel relaxter om niet snachts een bed te hoeven verschonen maar gewoon het zieke of in bed geplaste kind bij je in bed verder laten slapen. Al heb je maar een eenpersoons bed, ik denk dat je er niet onderuit komt dat er af en toe een kind tussenin komt liggen, dan kan je maar beter de ruimte hebben.

Wat ik zou doen in jullie situatie:

- Beneden blijven slapen eerste half jaar met co-sleeper.
- Daarna boven(met groooooot bed) met roomdivider of kleine aangrenzende kinderkamer.

_lautje_

Berichten: 9271
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Hoe zou jij deze kleine bovenverdieping in 2 kamers verdelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 17:18

Leuke huizen zijn dat! Ik ken ze (woon ook in de glazen stad :)) )
Overigens vind ik de laatste tekening die je maakt best mooi. Een babykamer van 2,5 x 3M is echt niet te klein.

Je kan ook gewoon hele ruimte babykamer houden en eerste tijd baby bij jullie beneden.
Hier 3 kinderen en die hebben respectievelijk 6, 3 en 9 weken bij ons geslapen.
Daarna was het beter op eigen kamer.

Ik las iets over vele gebroken nachten. Dat is echt afhankelijk per kind. Mijn jongste van 4,5 maand komt soms 1x per nacht. Flesje in gieten en slapen. Meestal slaapt ze door. Oudste 2 tot 6 maanden in de nacht een fles en doorslapen. Daarna nauwelijks gebroken nachten meer.
Voor mij zou het geen reden zijn om kosten wat kost op dezelfde verdieping/kamer te slapen.

Eerste weken lekker hoor zo bij je, maar daarna echt heel fijn als je apart slaapt. Veel meer rust.
En ik ben echt heel snel wakker. Al voor ze echt piepen/huilen. Vaak ben ik wakker en denk ik huh waarom. Wil mij omdraaien en 2min later piept er wat.

Tieme
Berichten: 4963
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 17:25

Leuk bedacht om met baby op dezelfde zolder etage te gaan slapen maar hou je ook rekening met de eerste jaren?
De eerste 2-3 jaar doen ze overdag nog slaapjes.
Als je kind dan op zolder slaapt dan moet je 2 trappen op om bij je kind te komen. of wanneer ze de leeftijd krijgen dat ze hun ledikant uit kunnen klimmen, richting trap gaan, ellende uit gaan halen... dat wil je echt in de gaten houden en niet prettig als er dan 2 trappen tussen zitten. Tuurlijk heb je hier (beeld)babyfoon voor maar nee, zou mij niks lijken. Ik had zo'n klimgeit die uit bedje kon klimmen, deur open deed en gerust op traphekje klom -O-
Deur durfde ik ivm brand niet op slot te doen. Op een gegeven moment was het veiliger om traphekje weg te laten. Dus babyfoon aan en bij geluid of beweging meteen 1 trap op naar boven.

Wij waren thuis met 4 kinderen en m'n ouders wilde om deze reden dus dat de kinderen, net als zij, op de eerste etage sliepen. Zodat ze s avonds en overdag wanneer kind boven sliep, snel erbij waren. Met een jaar of 6-7 mochten we een kamer op zolder. Mn ouders wilde altijd op de 1e etage blijven. Tussen begane en zolder in voor het geval er ingebroken zou worden, dan waren ze dicht bij de kinderen en evt snel beneden ipv 2 trappen. Bij brand: hetzelfde. Op zolder heb je met een beetje pech maar 1 uitweg: de trap. Op de 1e etage met wat geluk 2 trappen en wat ramen.
Met oog op Kinderen die snachts aan de wandel gingen: die kwamen dan altijd langs kamer van m'n ouders.

Ik heb m'n oudste een half jaar in collegeperiode snachts naast me gehad. Lekker makkelijk, hoefde m'n bed niet uit. Overdag lag ze in haar kamertje op de 1e verdieping. Mn jongste heb ik ivm ruimte gebrek 2 jaar op mijn kamer gehad. Tijdens nachtelijke flessentijd in een ledikant naast mn bed en later in haar ledikant aan andere zijde van mijn kamer. Hier had ze een eigen hoekje met commode, bedje, kast en een room divider tussen onze delen van de kamer zodat ze mij niet kon zien. Werkte prima.

Is jullie slaapkamer op de eerste verdieping niet in 2 kamers te delen?
Jullie 1 kamer en andere kamer evt babykamer?

BertBaley

Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Re: Hoe zou jij deze kleine bovenverdieping in 2 kamers verdelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-20 18:07

Mijn 'zolder' is 1e verdieping, ik heb 'maar' 2 verdiepingen haha :) en de trap zit in de woonkamer dus dat gaat op zich goed denk ik... :D helaas onze slaapkamer is op zich ruim maar niet ruim genoeg voor 2 :D .

Maar wel bedankt voor je input <3 !!

BertBaley

Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-20 18:08

_lautje_ schreef:
Leuke huizen zijn dat! Ik ken ze (woon ook in de glazen stad :)) )
Overigens vind ik de laatste tekening die je maakt best mooi. Een babykamer van 2,5 x 3M is echt niet te klein.

Je kan ook gewoon hele ruimte babykamer houden en eerste tijd baby bij jullie beneden.
Hier 3 kinderen en die hebben respectievelijk 6, 3 en 9 weken bij ons geslapen.
Daarna was het beter op eigen kamer.

Ik las iets over vele gebroken nachten. Dat is echt afhankelijk per kind. Mijn jongste van 4,5 maand komt soms 1x per nacht. Flesje in gieten en slapen. Meestal slaapt ze door. Oudste 2 tot 6 maanden in de nacht een fles en doorslapen. Daarna nauwelijks gebroken nachten meer.
Voor mij zou het geen reden zijn om kosten wat kost op dezelfde verdieping/kamer te slapen.

Eerste weken lekker hoor zo bij je, maar daarna echt heel fijn als je apart slaapt. Veel meer rust.
En ik ben echt heel snel wakker. Al voor ze echt piepen/huilen. Vaak ben ik wakker en denk ik huh waarom. Wil mij omdraaien en 2min later piept er wat.


Thanx voor je berichtje, het huis is inderdaad super gaaf! Alleen niet praktisch haha -O-

ikkeniet

Berichten: 1261
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:24

Ik zou boven 1 grote kamer maken voor jullie baby.
En dan een goede babyfoon aanschaffen.
Wij hebben een helemaal raar ingedeeld oud huis en slapen zelf beneden.
Beide jongens sliepen vanaf dag 1 in hun eigen kamer, waar ik in hun bedje een gedragen shirt
van mijzelf in had gelegd.
Babyfoon aan en nooit problemen mee gehad.
Was er eens een kind ziek, dan is/ was de regel mogen ze bij ons op de slaapkamer slapen,
eerst in een reisbedje met goed matras. Daarna op een matras naast ons.
Omdat bij ons de wc beneden is, hebben we een hekje geplaatst in de deuropening
tegen de tijd dat ze zindelijk werden. Zo konden ze niet slaapdronken van de trap aflopen.
Op hun kamer hadden we een campingwc staan, die we minimaal 1 keer per week leegde en goed schoonmaakte, vaak wel 2 keer per week. En de afspraak alleen erop plassen. ( totaal geen last van geurtjes)