Telefoon hotspot (ongelimiteerd data) modem eruit?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Telefoon hotspot (ongelimiteerd data) modem eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-20 16:05

Zoals de titel zegt wil ik graag ervaringen met mensen die met hun mobiel een hotspot maken voor hun laptop.

Ik heb/ kijk geen tv, enkel op mijn laptop.
Mijn modem is inmiddels al wat jaartjes oud en T Mobile werkt niet bepaald mee aan een nieuwe.

Aangezien ook mijn telefoonabonnement in 3 maanden afloopt wil ik dus gaan kijken naar een telefoobabonnement met ongelimiteerde data zodat mijn telefoon een hotspot kan worden voor mijn laptop.

Kijken of ik dan goedkoper uitkom met 1 ipv 2 abonnement(en)

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Telefoon hotspot (ongelimiteerd data) modem eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 16:15

Ik vind mijn hotspot niet stabiel genoeg om thuis te werken
Ik doe het af en toe wel als de stroom eraf moet (wat de laatste tijd regelmatig is gebeurd) maar echt fijn vind ik het niet.

Dus als je moet thuiswerken zou ik het zeker niet doen!

Hoe heb je er tv aansluiting? Dat is ook wel handig om in je keuze mee te nemen

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 16:20

Een vriend van mij doet die al een hele tijd met een Tele2 abonnement. Omdat hij tevreden was, ben ik het nu ook aan het testen. Ook omdat ik dan altijd internet heb, ook op mijn laptop in de trein of midden in het bos als ik daar wil zitten werken omdat de muren van mijn kamer op me af komen.
Ik ben er tevreden over en ga dan ook mijn internetabonnement thuis opzeggen.

Er zitten wel een paar nadelen aan: Je telefoon is veel sneller leeg! Als je telefoon stuk gaat kan je niet via internet thuis een oplossing fiksen. Mijn telefoon heeft het soms erg warm doordat het genereren van de hotspot wel wat power vraagt van de telefoon. Regelmatig zit ik net lekker op de bank met mijn laptop, maar dan ligt mijn telefoon buiten bereik en ben ik de hotspot vergeten aan te zetten. Als je door de 5gb heen bent moet je elke volgende gb apart aanvragen en dat kan pas op het moment dat het echt op is, hierdoor verlies je kort je internet verbinding op je laptop. Dit laatste is me pas 2 of 3 keer overkomen in twee maanden tijd. Dus dat valt me alles mee.

Buiten deze nadelen vind ik het echt ideaal, overal internet, nooit denken: Kan ik dit wel kijken ivm data? En het grootste voordeel: Het is sneller en stabieler dan mijn vaste internet thuis. Maar goed, ik had dan ook het goedkoopste abonnement wat er te vinden was en eigenlijk levert die provider hier al niet meer.

Achterom
Berichten: 23033
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 16:22

Ik heb het een tijdje gedaan omdat de 4G modem niet goed overweg kon met de simkaart van T-Mobile :roll:
Op zich ging dat gewoon prima. Natuurlijk is 4G niet even stabiel als glasvezel, en ook minder snel, maar wij hebben ons er een aantal jaar prima om gered. Maar toen glasvezel hier beschikbaar kwam zijn we wel snel overgestapt en ik wil ook niet meer terug. Zeker met al dat thuiswerken niet.

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-20 16:23

Nee het is niet om thuis te werken.
Hooguit streamen en een enkele keer downloaden.

Mijn netwerk nu knalt er ook om de haverklap uit of is supertraag.
Ik heb geen tv, die heb ik er al uitgegooid. Enkel domme programma's of herhalingen. Belangrijke dingen kan ik gewoon via internet terugkijken.

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 16:23

Ik werk/gebruik met mijn laptop praktisch altijd via hotspot.
Stabiele verbinding en gelijkwaardig met mijn snelle internet.
Heel tevreden mee, maar unlimited betekent dat ik iedere dag begin met 5gb en als dat op is per gb bij moet tanken in de t-mobile store, of moet accepteren dat de internet kwaliteit drastisch zakt.
Als ik de hele dag in videomeetings zit of >2uur online tv ga zitten kijken kom ik niet uit met mijn 5g.

Verder heel tevreden mee. Ben alleen nog steeds wel bang dat op een dag t-mobile zegt, nu is het mooi geweest, hier is de bundel niet voor bedoeld. Want volgens mij is het niet helemaal de bedoeling om je hotspot te gebruiken als alternatief voor wifi :o

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 16:28

Ik heb enkele jaren de onbeperkt bundel van Tele2 gehad. Was echt top!

Op een gegeven moment had ik zelfs de WiFi helemaal niet meer aan, de 4G was stukken sneller dan de WiFi thuis.

Je krijgt eerst 5GB per dag, is dat op, dan per 1GB gratis onbeperkt aanvullen.

Misschien één keer gehad in 2 jaar tijd en ik deed altijd Netflix enzo kijken. Meerdere films achter elkaar ook.

Ik ben verhuisd en heb nu prima Wi-Fi, dus mijn tele2 abbo opgezegd.

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 16:38

Qerty schreef:
Ben alleen nog steeds wel bang dat op een dag t-mobile zegt, nu is het mooi geweest, hier is de bundel niet voor bedoeld. Want volgens mij is het niet helemaal de bedoeling om je hotspot te gebruiken als alternatief voor wifi :o

Lijkt mij niet helemaal onrealistisch. Jaaaren geleden had ik een collega die internet via een hotspot gebruikte. In beginsel omdat ze net verhuisd was, maar was eigenlijk wel makkelijk zo dus ze heeft het zou gehouden. Totdat de provider de stekker eruit trok. Wat blijkt, onbeperkt is maar relatief, er zit namelijk nog een "fair user policy" op. Als je echt gruwelijk veel data gebruikt dan trekken ze de stekker eruit. Dat was bij haar tenminste zo.
Spreken we over circa 10 jaar geleden overigens. Als ik nu lees dat onbeperkt in principe 5G per dag is en je die ook nog kan aanvullen dan denk ik dat het wel meevalt. Maar goed, geen garanties dus. Het is een risico dat je loopt.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Telefoon hotspot (ongelimiteerd data) modem eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 16:45

Ik heb de onbeperkte bundel van Budgetmobile en die werkt prima als hotspot. Ook geen gezeur als 5GB op is.

Ik denk dat je alleen wel in de gaten moet houden dat er een fair use policy is dus als je teveel data streamt dan kunnen ze je blokkeren of heel langzaam maken.

Ik had jaren geleden wel een datakaartje van Vodafone en dat ging ook prima in mijn Ipad.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Telefoon hotspot (ongelimiteerd data) modem eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 16:49

Even hoe kijken hoe je 4G bereik is / welke provider bij jou het beste bereik heeft en dan lijkt me dat prima te doen.

Ik heb nu een reclame voor KPN unlimited in beeld, voor 32,50 per maand :+

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 16:50

Klopt, er is inderdaad een fair use policy.

Maar als je niet iedere dag méér dan die 5gb gebruikt, hoor je ze niet.

Tenminste, ik heb zn beetje 2 jaar volledig op de 4g geleefd en nooit bericht gehad. Maar ik verbruikte ook niet die 5GB per dag. En toch deed ik regelmatig Netflix kijken enzo. Maar niet downloaden maar streamen.

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-20 16:51

Goed dat ik dat weet dan kan ik daar even naar kijken :+

T Mobile is mobiel handig voor buiten. Beste bereik op de heuvelrug.
Had Vodafone maar dat was niks in het bos.

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Re: Telefoon hotspot (ongelimiteerd data) modem eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 16:59

Ik heb het even opgezocht wat de voorwaarden van Tele2 zijn voor de unlimited data bundel en daar staat oa bij dat je het niet bedoeld is om een hotspot te creëren voor anderen. Maar ik ben alleen een hotspot voor mijn eigen laptop, dus ik neem dat dat dit gewoon mag. En ik kom dus ook maar zelden over de 5 GB heen terwijl ik wel online lessen volg mbv de hotspot.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 17:17

Femek2902 schreef:
Er zitten wel een paar nadelen aan: Je telefoon is veel sneller leeg! Als je telefoon stuk gaat kan je niet via internet thuis een oplossing fiksen.

- tp link gebruiken als hotspot. Maar omdat je naar één abonnement wilt dan misschien 2 simkaarten met hetzelfde nr? 1 voor de hotspot en 1 voor de telefoon?

- een oude smartphone als reserve is altijd handig. Simkaartje overzetten en surfen maar.

Een bedrijf waar ik regelmatig kom heeft internet via 4G, die zijn daar prima over te spreken.