Voor de zoveelste keer scherm kapot... Ka ching!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Voor de zoveelste keer scherm kapot... Ka ching!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 19:22

Ik zou gaan voor een nieuwe telefoon. De S7 heeft aan de randjes van het scherm een kleine bolling lopen, daarom blijven screenprotectors niet zitten. Ik wilde ook investeren in een goede protector maar mijn vader raadde het af daarom. Of je moet inderdaad elke keer zelf je scherm willen vervangen, maar dat lijkt me echt een rotklus :')

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8336
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Voor de zoveelste keer scherm kapot... Ka ching!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 19:26

De s7 edge heeft die bolling ja, net als de s10+. Zijn gewoon speciale glaasjes voor met een bolling er in.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 19:27

Nee niet die bolling van de edge. De gewone s7 heeft een inimini bolling. Niet dat die helemaal doorloopt naar de zijkant, maar randjes diept ie nét iets in.

Edit: dit is de gewone s7, als je naar de randen kijkt zie je wat ik bedoel.
Afbeelding

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8336
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Voor de zoveelste keer scherm kapot... Ka ching!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 19:34

Ah dat wist ik niet, dat is inderdaad net een knudde randje. Ik had de edge gehad en was in de veronderstelling dat de gewone 7 recht was :D
Dan is een recht toestel een stuk fijner inderdaad.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30239
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 19:35

Muppett schreef:
Angeliquee18: is een a20 meer hufterproof? Ik heb mijn S7 nog een keer laten maken. Gaat ie naar zijn grootje, dan komt er een andere telefoon.
Achterom: wat voor telefoon kost 50 euro? Ik heb ze nog niet gevonden. Ik wil ermee kunnen bellen en whatsappen en maps gebruiken voor de navigatie, verder niet super veel eisen. De meeste dingen die je op je telefoon kunt, kunnen ook op de laptop.


https://www.belsimpel.nl/nokia-2-4/grij ... BwE&cntd=1

130 euro. Waren ook mijn eisen. En zo min mogelijk bloatware...
Bij mij zit er een saaie maar degelijk hoesje omheen en een gorillaglaasje overheen, maar als ze bij mij vallen, vallen ze niet zo hard, dus ja. Het kost weinig en blijft heel.

Dropneus95

Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 19:43

Ik heb een keer in 3 maanden tijd 3 nieuwe schermen gehad :') oh wat was ik blij dat ik een nieuwe telefoon had... Na het 3e nieuwe scherm was ik er klaar mee. Ik heb weer een nieuwe telefoon gekocht :D deze specifiek uitgezocht met gorilla glass. Na 1,5 jaar nog steeds geen kapot scherm. ( Hij is inmiddels wel een keer verdronken, maar dat is een ander verhaal :') dezelfde telefoon weer gekocht toen)

Mizora

Berichten: 18100
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 20:03


Liseef

Berichten: 522
Geregistreerd: 21-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 20:36

Hier ook zo'n telefoon-sloper. Nu heb ik sinds een jaar een Samsung XCover 4 en hij is echt onsloopbaar! Ook een prima telefoon en helemaal niet duur. Hij is nu een keer of 10 echt hard gevallen en heeft ook al wel eens een glas water over zich heen gehad. Tot nu toe is hij nog helemaal heel. :D

Muppett
Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-04-09
Woonplaats: Nederbelg in België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-20 00:36

Wat een goede tips komen hier langs! Mijn S7 had al een redelijk hufterproof hoesje, maar na tig keer stuiteren viel hij deze week kennelijk precies verkeerd. Ik durf m nu nauwelijks meer vast te houden :roll:
Peperrr ah zo had ik het nog niet bekeken qua scherm! Het is de tweede keer dus dit jaar dat ik mijn scherm sloop. Mijn man heeft een andere telefoon (geen idee meer welk merk) maar als die een barst heeft blijft het LCD scherm het wel gewoon doen. Mijn telefoon had maar een barst maar gelijk ging het LCD een paarse kleur 'lekken' en was het scherm al gauw helemaal zwart, op de randjes na. Maar daar had ik niet zoveel aan... :+ Ik onthoud jullie ervaringen en tips voor een vervanger in elk geval, super bedankt voor het meedenken!

Prairy
Berichten: 9105
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 01:10

Ik heb een Sony Ericsson xperia z2 compact, hoesje van Ali. En! Bij de media markt voor 20€ een folie erop laten plakken. Ik laat dat ding echt vaak vallen maar nog steeds niet kapot, die folie werkt echt top. Gaat ongeveer een jaar mee. De telefoon heb ik al zeker 2 jaar. Ik ben sowieso fan van SE, allen die ik daarvan had gingen best lang mee
Samsung overleeft bij mij meestal maar een paar maanden.

En anders een Caterpillar telefoon :P Die dingen zijn onverwoestbaar. Alleen wel ontzettend dik.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 01:22

Telpeva schreef:
Nabster schreef:


Maar waarom laat je tientallen keren je telefoon vallen?
Hoe krijg je dat voor elkaar?

Omdat ik wel eens wat uit mijn handen laat vallen, en die telefoon heb ik meer als 6 jaar in gebruik gehad. Tientallen keren is iets dat je er zelf bij hebt verzonnen, dat heb ik nergens gezegd.


Je zegt tig keer. Dat is twintig, dertig. Ik verzin niets, je zegt het zelf.

Telpeva

Berichten: 14746
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 01:46

Ik zal je pb'en, want dit vind ik wat offtopic gaan en daar heeft ts ook niks aan :)

Muppett
Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-04-09
Woonplaats: Nederbelg in België

Re: Voor de zoveelste keer scherm kapot... Ka ching!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-20 13:55

Mijn S7 scherm is dus gerepareerd. Ik ben 125 euro lichter maar totaal niet tevreden. Het scherm is heel blauw, de witte kleur lijkt te ontbreken. Ook vreet hij batterij, veel meer dan een paar dagen geleden toen het scherm nog heel was. Lastige is dat ik in Brussel woon en slecht Frans spreek nog (woon er nog maar net). Vandaag maar met google translate in de hand in conclaaf gaan, maar ik heb al betaald dus geen poot om op te staan.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Voor de zoveelste keer scherm kapot... Ka ching!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 14:18

Ik doe het dus niet meer...een scherm laten maken. Slechte ervaringen mee, kost een bak geld en uiteindelijk werkt je telefoon niet meer zoals ie deed.

Sinds ik besloot dat ik voor het geld wat ik kwijt ben met zo'n scherm ook gewoon een nieuwe telefoon kan kopen (Huawei) bevalt dat prima. Stomme is dat van de huawei's ik nog nooit een kapot scherm gehad heb en vorig jaar dacht ik oh ja toch weer een samsung en ja hoor, binnen 3 weken kapot!

Muppett
Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-04-09
Woonplaats: Nederbelg in België

Re: Voor de zoveelste keer scherm kapot... Ka ching!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-20 22:03

Nee die les heb ik dus ook geleerd. De vorige schermen die ik heb laten fixen waren overigens net zo goed als het origineel. Die kerel die hem nu gemaakt heeft, zal er wel chinese flut in hebben gestopt...

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 22:21

Ik heb een S7 die minstens 1x per dag valt en tot een tijdje terug regelmatig bewust door de kamer gegooid werd uit frustratie(dus echt hard). Ik heb altijd een hoesje en een glazen plakplaatje erop van aliexpress. Glazen plaatje vervang ik wel 1x per 2 maanden ofzo omdat er dan een barst in zit en hoesje begint het schuifklepje na een half jaar wat lam te worden maar ik doe al 1.5/2 jaar met deze telefoon.

Hoesje:

https://m.nl.aliexpress.com/item/330386 ... 65a&is_c=N

Glasplaatje:

https://m.nl.aliexpress.com/item/327845 ... 65a&is_c=N

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 22:27

Muppett schreef:
Nee die les heb ik dus ook geleerd. De vorige schermen die ik heb laten fixen waren overigens net zo goed als het origineel. Die kerel die hem nu gemaakt heeft, zal er wel chinese flut in hebben gestopt...


Dan heb je idd een imitatie scherm gekregen, heeft mijn vriend wel eens besteld samen met speciaal gereedschapsetje via aliexpress maar dat was het net niet. Koste geloof ik maar een paar tientjes.

gichke

Berichten: 119
Geregistreerd: 15-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 23:03

Ik ben ook zo onhandig met mijn gsm, nu besloten om een ulefone armor 7e te kopen.
Het ding breekt nog eerder mijn vloer als het scherm :+ voor een super prijsje kun je deze kopen en ze kunnen echt heel veel verdragen, plus batterij gaat lang mee :')

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 23:15

Ik kan mee praten hierover -O-

Maar tegenwoordig zijn ‘eigen schuld ongelukjes’ mee verzekerd met m’n inboedelverzekering.
Wel een eigen risico van 100 euro, maar heb vorig jaar al een nieuwe iPhone kunnen uitzoeken omdat de oude niet meer te repareren was :')


En ik merk dat alle vervangen schermpjes toch (veel) kwetsbaarder zijn als het originele eerste scherm. Heel irritant!

Muppett
Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-04-09
Woonplaats: Nederbelg in België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 23:46

corinep schreef:
Muppett schreef:
Nee die les heb ik dus ook geleerd. De vorige schermen die ik heb laten fixen waren overigens net zo goed als het origineel. Die kerel die hem nu gemaakt heeft, zal er wel chinese flut in hebben gestopt...


Dan heb je idd een imitatie scherm gekregen, heeft mijn vriend wel eens besteld samen met speciaal gereedschapsetje via aliexpress maar dat was het net niet. Koste geloof ik maar een paar tientjes.


Dat denk ik dus, is gewoon een chinese LCD die er nu in zit. Die kerel heeft daar wel mooi 125 euro voor gevangen pfff.
Nou vandaag is ie weer twee keer gevallen -O- gelukkig geen kapot scherm, saved by the bell.

Gichke, klinkt goed die van jou! Zit daar ook een beetje ruimt op voor apps?

gichke

Berichten: 119
Geregistreerd: 15-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 08:37

[/quote]

Dat denk ik dus, is gewoon een chinese LCD die er nu in zit. Die kerel heeft daar wel mooi 125 euro voor gevangen pfff.
Nou vandaag is ie weer twee keer gevallen -O- gelukkig geen kapot scherm, saved by the bell.

Gichke, klinkt goed die van jou! Zit daar ook een beetje ruimt op voor apps?[/quote]

Ik ken niet de juiste specificaties maar hier vind je alles terug :D
https://m.ulefone.com/armor-7e.html

Ik heb er zelf veel apps opstaan dus je hebt zeker wel ruimte :j