Voor de zoveelste keer scherm kapot... Ka ching!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 10:28

capopjekop schreef:
Of neem er een van Cat. Die zijn zelf al verstevigd

Om deze reden ben ik aan mijn tweede Cat telefoon bezig, de eerste is na jaren gebruik software matig gesneuveld met een paar minimale krasjes. En heeft paardenvoeten en tanden, een auto en ontelbare vlieglessen overleefd.

Deze nu is 2 jaar met een krasje op het scherm. Het ergste tot nu toe stuiteren tegen een rotsblok, een vliegles van grotere hoogte met snelheid en er op gaan zitten, ik hoorde krak maar dat was de stoelzitting niet de telefoon. Ze zijn niet hip, snel of met een enorm geheugen maar ze kunnen flink wat hebben.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Re: Voor de zoveelste keer scherm kapot... Ka ching!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 10:36

Ik kan niet zonder zo'n ringetje aan de achterkant waar je je vinger doorheen steekt. Zonder dat laat ik hem sowieso uit mn handen vallen

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8336
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Voor de zoveelste keer scherm kapot... Ka ching!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 10:46

De S7(edge dan wel) was bij mij ook wat breuk gevoeliger. Die heb ik twee keer kapot laten vallen en die reperatie was inderdaad niet mis...
Nu een S10+ met otterbox (tweede kans bij coolblue dus niet de volle mep) en gorillaglass voor op. Het glas moet wel een uitsparing hebben voor een hoesje want anders past het niet en gaat het steeds los. Mijn glas heeft levenslange garantie dus zolang mijn telefoon het blijft doen heb ik een beschermlaag voor op.

Tot noch toe werkt deze combi goed! Laat regelmatig mijn telefoon stuiteren binnen en buitenshuis maar hij is nog kras vrij onder de bescherming.

NienkeThella

Berichten: 96
Geregistreerd: 08-04-13
Woonplaats: Kopenhagen

Re: Voor de zoveelste keer scherm kapot... Ka ching!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 10:49

Voor mij was de oplossing om geen glasplaatje, maar een siliconen plaatje op mijn scherm te plakken. Blijft heel goed zitten (beter dan glas). Ik heb mijn telefoon ook echt een goed aantal keer laten stuiteren, maar hij is nog steeds heel.

Abracadabra9

Berichten: 5006
Geregistreerd: 23-03-07

Re: Voor de zoveelste keer scherm kapot... Ka ching!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 10:58

Ik raad je aan te investeren in een otterbox (of gelijkwaardig) icm als ze het hebben voor jouw telefoon een beschermglas van Panzerglass. Laatstgenoemde was bij mij na enkele keren hard vallen (en met rand scherm tegen deurpost aanlopen) helemaal kapot maar m'n echte scherm volledig heel.

xCODA
Berichten: 502
Geregistreerd: 03-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 10:59

Ik heb bij mijn nieuwe samsung galaxy a71 meteen een verzekering afgesloten voor €8,00 in de maand. Hierbij heb je geen eigen risico of onderzoekskosten die je moet betalen... :+

Telpeva

Berichten: 14746
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 11:36

Nabster schreef:
Telpeva schreef:
Enige nadeel: als je hem op laminaat laat vallen, dan zit er geen deuk in je telefoon, maar een deuk in je laminaat haha. In mijn oude slaapkamer zaten echt tig putjes in de vloer daardoor, oeps... Maar dat schermpje is nooit kapot gegaan.


Maar waarom laat je tientallen keren je telefoon vallen?
Hoe krijg je dat voor elkaar?

Omdat ik wel eens wat uit mijn handen laat vallen, en die telefoon heb ik meer als 6 jaar in gebruik gehad. Tientallen keren is iets dat je er zelf bij hebt verzonnen, dat heb ik nergens gezegd.

Muppett
Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-04-09
Woonplaats: Nederbelg in België

Re: Voor de zoveelste keer scherm kapot... Ka ching!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-20 13:42

Hmmz zo te lezen ben ik gelukkig niet de enige! Telefoon heeft ook al ooit onder een paardenhoef gelegen ja...
Ik ga een Otterbox bestellen, was ook al de tip van mijn moeder. Nu maar mijn telefoonscherm laten fixen voor 125 euro... Zucht... Als ie definitief gaat overlijden, ga ik dit topic terug lezen. Ik heb nu een stokoude S7 nog, ik vind die telefoons zo f**ing duur...

LWDaisy

Berichten: 4786
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 13:58

Muppett schreef:
Hmmz zo te lezen ben ik gelukkig niet de enige! Telefoon heeft ook al ooit onder een paardenhoef gelegen ja...
Ik ga een Otterbox bestellen, was ook al de tip van mijn moeder. Nu maar mijn telefoonscherm laten fixen voor 125 euro... Zucht... Als ie definitief gaat overlijden, ga ik dit topic terug lezen. Ik heb nu een stokoude S7 nog, ik vind die telefoons zo f**ing duur...


Yep. Dan buk ik me om hoeven uit te krabben, dan voel ik dat mijn telefoon uit mijn achterzak gaat vallen en leg ik hem effe neer. Onder een hoef :+

Duhelo

Berichten: 28558
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 13:59

Muppett schreef:
Hmmz zo te lezen ben ik gelukkig niet de enige! Telefoon heeft ook al ooit onder een paardenhoef gelegen ja...
Ik ga een Otterbox bestellen, was ook al de tip van mijn moeder. Nu maar mijn telefoonscherm laten fixen voor 125 euro... Zucht... Als ie definitief gaat overlijden, ga ik dit topic terug lezen. Ik heb nu een stokoude S7 nog, ik vind die telefoons zo f**ing duur...

let op, de huidige otterboxen zijn vaak zonder scherm, omdat de nieuwe telefoons gebogen schermen hebben. Vergelijk de otterbox zeker met een lifeproof (die hebben wel een schermpje ervoor)

Cabelona

Berichten: 1700
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Voor de zoveelste keer scherm kapot... Ka ching!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 14:09


Muppett
Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-04-09
Woonplaats: Nederbelg in België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-20 15:09

Jammer, otterbox hoesjes zijn niet meer te krijgen voor een S7. Het is ook al een oud model natuurlijk....
Lifeproof idem.

Iemand een betere tip? Dat 360 graden hoesje ziet er ook wel goed uit
Laatst bijgewerkt door Muppett op 10-11-20 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Jester_

Berichten: 12270
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Voor de zoveelste keer scherm kapot... Ka ching!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 15:12

Nieuwe huawei p20! Top telefoon en niet superduur

Mizora

Berichten: 18100
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Voor de zoveelste keer scherm kapot... Ka ching!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 15:16

Ik zou ook voor een Cat telefoon kijken. Mijn jongste broertje sloopte zijn telefoon meerdere malen per jaar, zelfs met hufterveilige hoesjes. Hij heeft 1.5 jaar de Cat gehad, waarbij hij hem graag ter schrikeffect tegen de muur naast mensen gooide ("vang", hij is er overheen gegroeid), en nu heeft mijn vader de telefoon al weer zo'n 4 jaar en zijn telefoons hebben ook altijd een zwaar leven (erop zitten in situaties waar dat niet kan o.a., op werkplaatsen lopen). De telefoon wordt nu toch echt wel minder, maar dat is slijtage en niet fysiek kapot.


miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 16:21

Muppett schreef:
Hmmz zo te lezen ben ik gelukkig niet de enige! Telefoon heeft ook al ooit onder een paardenhoef gelegen ja...
Ik ga een Otterbox bestellen, was ook al de tip van mijn moeder. Nu maar mijn telefoonscherm laten fixen voor 125 euro... Zucht... Als ie definitief gaat overlijden, ga ik dit topic terug lezen. Ik heb nu een stokoude S7 nog, ik vind die telefoons zo f**ing duur...


Voor 150 euro koop je een gereviseerde S7... misschien wel t overwegen waard om dan toch naar een ander, iets nieuwer model te kijken? En dan goed hoesje er om en hopelijk houdt hij t dan wat langer vol.

lenaa_tje

Berichten: 10346
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 19:07

Mizora schreef:
Ik zou ook voor een Cat telefoon kijken. Mijn jongste broertje sloopte zijn telefoon meerdere malen per jaar, zelfs met hufterveilige hoesjes. Hij heeft 1.5 jaar de Cat gehad, waarbij hij hem graag ter schrikeffect tegen de muur naast mensen gooide ("vang", hij is er overheen gegroeid), en nu heeft mijn vader de telefoon al weer zo'n 4 jaar en zijn telefoons hebben ook altijd een zwaar leven (erop zitten in situaties waar dat niet kan o.a., op werkplaatsen lopen). De telefoon wordt nu toch echt wel minder, maar dat is slijtage en niet fysiek kapot.

Toch kan hij stuk.. m’n vader kreeg het voor elkaar ook hier het scherm te laten barsten.
Verder vind ik ze qua besturing minder snel/prettig werken dan andere smartphones.
De warmte camera is wel weer een leuke toevoeging tijdens een verbouwing

Muppett
Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-04-09
Woonplaats: Nederbelg in België

Re: Voor de zoveelste keer scherm kapot... Ka ching!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-20 19:24

Miccamaaike, ik overwoog idd een gereviseerde. Maar ik vond ze alleen maar voor minimaal 199.

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Re: Voor de zoveelste keer scherm kapot... Ka ching!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 19:55


Achterom
Berichten: 23040
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 20:05

Muppett schreef:
Miccamaaike, ik overwoog idd een gereviseerde. Maar ik vond ze alleen maar voor minimaal 199.

Voor 50 euro meer koop je een goede telefoon waar je weer jaren mee vooruit kan...

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Voor de zoveelste keer scherm kapot... Ka ching!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 20:10

UAG hoesje! Gebruiken mijn man en ik beiden, allebei op de manege aan het werk en valt regelmatig. Nog nooit schade gehad de afgelopen jaren, topdingen!

Angeliquee18

Berichten: 2593
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 20:39

Ik snap je helemaal!
Ik heb toen 2 x mijn s9 laten maken.
Bij de 3e x stuk dacht ik ja voor al die keren had ik een nieuwe kunnen kopen.
Dus de s10 gekocht, 2 keer stuk.
3e keer dacht ik ja daagg.
Heb nu een a20, bevalt me echt prima haha!
Al heel wat keren laten vallen, maar hij is gewoon nog steeds heel.
Ik kan inprecipe een s20 kopen, maar voor straf moet ik er gewoon elke maand voor sparen, totdat ik het bij elkaar heb.
Voor goede hoezen heb ik geen advies, bij mij hielp dit ook niet helaas.

Muppett
Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-04-09
Woonplaats: Nederbelg in België

Re: Voor de zoveelste keer scherm kapot... Ka ching!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-20 16:02

Angeliquee18: is een a20 meer hufterproof? Ik heb mijn S7 nog een keer laten maken. Gaat ie naar zijn grootje, dan komt er een andere telefoon.
Achterom: wat voor telefoon kost 50 euro? Ik heb ze nog niet gevonden. Ik wil ermee kunnen bellen en whatsappen en maps gebruiken voor de navigatie, verder niet super veel eisen. De meeste dingen die je op je telefoon kunt, kunnen ook op de laptop.

snorkel1986

Berichten: 3020
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Voor de zoveelste keer scherm kapot... Ka ching!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 18:48

Samsung x cover voldoet dan ook aan je eisen heb ik ook jaren gehad

Achterom
Berichten: 23040
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 19:09

Muppett schreef:
Angeliquee18: is een a20 meer hufterproof? Ik heb mijn S7 nog een keer laten maken. Gaat ie naar zijn grootje, dan komt er een andere telefoon.
Achterom: wat voor telefoon kost 50 euro? Ik heb ze nog niet gevonden. Ik wil ermee kunnen bellen en whatsappen en maps gebruiken voor de navigatie, verder niet super veel eisen. De meeste dingen die je op je telefoon kunt, kunnen ook op de laptop.

Ik zei 50 euro meer. Dus in totaal 250 euro, dan heb je keuze zat. Met als voordeel genoeg geheugen en een up to date besturingssysteem.