Ik heb pakweg 15 jaar geleden voor het eerst een laptop gekregen. Dat ding ging mee naar school (2 uur reistijd p/d) en heeft van alles en nog wat wel gezien. Ook is de volledige Sims2 erop gegaan met extra gedownload spullen voor het spel (+1.000)
Ik heb enkele jaren geleden (jaartje of 3) een nieuwe laptop gekocht. Merkte toch dat mijn oude laptop het niet helemaal meer trok, en ook werd het besturingssysteem niet meer ondersteund. Helemaal blij met mijn 2-in-1 en ik gebruik hem meerdere keren per dag.
Mijn oude laptop ging ik steeds minder gebruiken en de laatste jaar eigenlijk alleen voor Sims2 te spelen. Maar ik erger mij steeds meer aan mijn oude laptop. Traag opstarten (+20 minuten voordat ik iets kan gaan doen) Diezelfde tijd heeft Sims2 ook nodig om op te starten. Waardoor ik niet even snel kan spelen maar er een hele dag voor moet uittrekken.
Dus nu toch maar besloten om een nieuwe laptop/desktop te kopen voor alleen sims2. Maar welke??
Heb echt geen idee, kunnen jullie meedenken?
* cd-rom af te spelen, of de mogelijk om een losse cd-rom aan te sluiten (kan dat eigenlijk wel)
* geheugen om naast Sims2 nog extra materiaal erop te zetten
* word moet te openen zijn (zit dat niet standaard erop?)
* makkelijk te installeren (ik red net stekkers erin en aanzetten

Budget is ook nog een dingetje. Ik heb maximaal 400 euro, misschien dat ik dit kan ophogen naar 500 maar dan moet ook echt alles erbij zitten.
Mijn huidige laptop wil ik niet vol zetten met sims2 dus dat is geen optie. Tenzij het mogelijk is om alles betreft Sims2 op een externe harde schrijf te zetten en die aan te sluiten en dan daar vanaf te spelen.
Dus ja HELP