Tuin versieren met guirlandes en lichtjes, hoe en waar?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Earth

Berichten: 7917
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Tuin versieren met guirlandes en lichtjes, hoe en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-20 22:31

Dit weekend gaan we de tuin versieren. Nu wilde ik dit doet met lampjes en guirlandes. Ik heb gezien dat lampjes bij de action altijd goedkoop zijn, ik zie nu 20 meter voor 8 euro. Maar als het goedkoper kan hoor ik dat graag.
Ik ben ook op zoek naar goedkope guirlandes. Dit mag ook een enkele slinger zijn.
Heeft iemand nog tips over het vastmaken van lampjes aan dakpannen?

Ik heb er zin in!!! *\o/* *\o/*

Rintah

Berichten: 2923
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Re: Tuin versieren met guirlandes en lichtjes, hoe en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 09:42

Niet voor aan dakpannen (wat ik sowieso niet zou doen, ivm risico van verschuiven en evt lekkage) maar er zijn speciale haakjes voor in/aan de dakgoot.

Verder kom je in de tuin zelf een heel eind met tywraps, wat (hennep)touw en een paar spijkertjes.
En een (weer/vocht)veilig stopcontact natuurlijk, als je snoeren te kort zijn en je ze niet naar binnen kan voeren voor aansluiting.

Voor aan schutting oid vind ik ijspegel verlichting altijd wel mooi en speels, beweegt nog een beetje mee als het waait (action: 5m aanvoer snoer+ 7m ijspegel snoer voor €16). Kijk naar waar je verlichting wilt hebben(en welk effect) en wat je daarvoor nodig hebt. En ga daar dan naar op zoek ipv wat te kopen en daarna te bedenken waar je het op kan hangen.

Qua effect, als je bv een dichte struik wil verlichten kan dat met een net(makkelijk ophangen, lampjes goed verdeeld) slinger(veel werk om goed te verdelen/op te hangen, wel goedkoop) of een clustersnoer(slinger effect net lampjes, niet gelijk te verdelen want dan zie je door het licht de struik/tuin niet meer :+ )

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Tuin versieren met guirlandes en lichtjes, hoe en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 09:52

Goedkoper dan die van de action zal het niet worden denk ik. Of misschien als het seizoen voorbij is :D Haal jij stroom van binnen of van buiten? Ik heb een buiten aansluiting en sinds vorig jaar een timer, echt ideaal! Is een soort tussenstekker waar je de tijd in kunt stellen wanneer ze aan en uit gaan. Kom je thuis met gezellig de lichtjes aan en met rotweer hoef ik ze niet buiten uit te zetten.

Earth

Berichten: 7917
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Tuin versieren met guirlandes en lichtjes, hoe en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-20 12:37

Bedankt voor de tips. Weet je ook hoe die haakjes heten voor aan de dakgoot? Dakgoothaakjes? :P
En we hebben idd tywraps en touw etc. Veilige aansluitingen zorgen we sowieso voor. Meeste kan binnen aangesloten worden, of in schuurtjes dus dat scheelt.

Ik denk idd niet dat het nog goedkoper kan. Hier zit nog wel een een of andere prijsvechter, dus ik ga daar nog eens kijken voor de zekerheid, maar anders de action :P

En een timer zal ik idd naar kijken, dat zou wel heel tof zijn natuurlijk :D

Rintah

Berichten: 2923
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Re: Tuin versieren met guirlandes en lichtjes, hoe en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 14:35

Kwantum en Welkoop/boerenbond hebben ook wel redelijk voordelige verlichting, mocht je bij action niet het gewenste vinden. Ook waarschijnlijk wel mooiere/vollere guirlandes als bij action

katybug
Berichten: 458
Geregistreerd: 02-11-19

Re: Tuin versieren met guirlandes en lichtjes, hoe en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 14:36

Oh geen tips. Maar als het klaar is..wil je dan foto’s plaatsen? Ik wil dit zien! :D

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12738
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 15:05

Moderatoropmerking:
Aangezien dit kerst gerelateerd is, topic verplaatst naar [PF] Prettige Feestdagen

Earth

Berichten: 7917
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Tuin versieren met guirlandes en lichtjes, hoe en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-20 18:34

Uiteindelijk heb ik bij de Prijsmepper 177 meter voor €90 gekocht _O- Zijn 9 snoeren in totaal. Bij de kringloop een aantal guirlandes gevonden, en verder overal en nergens nog leuke accessoires. Voor €150.- kunnen we 3 tuinen voorzien van clusterverlichting en 1 tuin nog helemaal mooi aankleden. :)

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 18:50

Nog een tip (maar zo te lezen al te laat): less is more :+

Hier in de straat is 1 huis met óveral lampjes. S avonds zie je dat huis al vanaf begin van het dorp oplichten :') Ik denk niet dat je zo’n effect wilt hahaha

Earth

Berichten: 7917
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Tuin versieren met guirlandes en lichtjes, hoe en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-20 18:51

Haha, te laat!!! Nee hoor, dat gaat wel meevallen. Als we overhouden beginnen we gewoon aan de voorkant _O-

Ceetje_bokt
Berichten: 5172
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Tuin versieren met guirlandes en lichtjes, hoe en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 19:09

Mijn ervaring met de buitenverlichting van de action: prut kwaliteit. Heel snel kapot.

Earth

Berichten: 7917
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-20 19:13

Ceetje_bokt schreef:
Mijn ervaring met de buitenverlichting van de action: prut kwaliteit. Heel snel kapot.

Nou dan is het maar goed dat ik het daar niet heb gehaald :P Dit is van de Kruidvat, maar dan gekocht bij de Prijsmepper.. Daar heb ik zelf wel goede ervaringen mee.

Ceetje_bokt
Berichten: 5172
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Tuin versieren met guirlandes en lichtjes, hoe en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 19:16

Hopelijk gaan die langer mee!

Earth

Berichten: 7917
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Tuin versieren met guirlandes en lichtjes, hoe en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-20 19:51

Afbeelding
Het is echt heel tof geworden. :D wel 5 uur mee bezig geweest :P

katybug
Berichten: 458
Geregistreerd: 02-11-19

Re: Tuin versieren met guirlandes en lichtjes, hoe en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 20:05

Wauw! Heel gaaf!