Wake-up light

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 23:17

pluisje88 schreef:
De mijne tikt totaal niet. Ik word ook wakker van elk tikje maar hij maakt geen geluid. Er zijn bij de mijne 20 sterktes van licht en hij begint bij 1. Dan loopt hij op naar de 20 in de tijd die jij aangeeft. Kan langzaam en snel/korter. Maar net wat je wilt. Je kunt bijna alles zelf bepalen. Ik word vrij snel wakker dus heb heb hem gewoon wat later ingesteld tot ik wakker word op de tijd dat ik wakker wil worden ;) even uitproberen.

Indien interesse kan ik wel een filmpje maken van de standen ed


Oh dat is handig. Dus je kan instellen dat het licht niet standaard 30min voor je wekker begint, maar pas 15min voor de wekker?

Ik werd ook altijd bijna direct wakker als het lampje maar iets aan ging, dus een half uur te vroeg :+

pluisje88

Berichten: 8079
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 23:32

Ja dat kan. Ik had hem altijd op opbouwen in 12 minuten staan, maar net even uitgeprobeerd en je kunt zelfs terug tot 2 minuten. 22.27 de wekker gezet en vanaf 22.24 begon hij op te bouwen. Terwijl de wekker af ging qua geluid op 22.27 loopt de lamp nog door naar wit. Hij wordt echter wat minder fel. Hij blijft hangen dan op stand 3 (van de 20) in geel. Dit is niet super fel maar je kunt daarbij de hele kamer waarnemen en zelfs iets lezen voor korte tijd als dat moet.

Wat ik ook doe is de wekker net iets aan de late kant zetten omdat ik anders te lang van te voren wakker word. Ook nog een trucje ;)

Zertab

Berichten: 12230
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Wake-up light

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-20 14:48

Nu twijfel ik tussen de Philips die ik stuurde of toch de Somneo..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 14:51

Zertab schreef:
Nu twijfel ik tussen de Philips die ik stuurde of toch de Somneo..



Als je van handige dingen houd zou ik de somneo pakken, ik heb hem nu ruim een jaar en ik vind het geweldig. De app is ideaal om alle wekkers per dag in te stellen. Je kan daarop ook de kamertemperatuur, geluid, vochtpercentage en hoe licht het is zien. Daar ben ik dus heel gevoelig voor haha!

Ik vind het echt een topding, wel duur maargoed ik wordt er heeeerlijk wakker mee <3


Het enige nadeel vind ik dat het alleen via de wifi werkt, dus als je ergens anders slaapt kan je je wekker niet uitzetten als je dat vergeten bent. Is wel irritant dat mijn kat op mijn slaapkamer slaapt en dan wakker wordt als ik er niet ben haha!

Zertab

Berichten: 12230
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Wake-up light

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-20 15:11

Somneo lijkt mij ook mooier licht te geven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 15:14

Zertab schreef:
Somneo lijkt mij ook mooier licht te geven?



Ik heb geen ervaring met de andere dus daar kan ik niet over oordelen, maar ik heb wel een aantal opties die je kan kiezen ook!


Afbeelding

Afbeelding

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 15:36

Heeft iemand ervaring met deze?
Afbeelding

Ik kan niet goed achterhalen of je zelf kan instellen hoe snel het licht feller wordt. Ik las 9 min maar ik weet niet of dit de enige optie is.

Zertab

Berichten: 12230
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Wake-up light

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-20 14:36

Ik heb gister de Philips HF3532/01 in de winkel gezien, maar wat is die groot zeg.. als in, de achterkant haha. Maar nu lees ik dat de Philips Somneo HF3650/01 nog groter is, alleen dan minder hoog? In de specificaties. Maar op de foto ziet deze er toch echt een stuk smaller uit aan de achterkant.
Mijn nachtkastje is niet heel groot. Dus mijn lamp zal er sowieso af moeten. Maar wil toch graag wel mijn stapels met boeken houden.

Blue_flower
Berichten: 1931
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Wake-up light

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 15:26

Kun je niet een plankje ophangen en daar je boeken op zetten? :D

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 15:32

emilyslaluna schreef:
Heeft iemand ervaring met deze?
[ [url=m/faYY1G.png]Afbeelding[/url] ]

Ik kan niet goed achterhalen of je zelf kan instellen hoe snel het licht feller wordt. Ik las 9 min maar ik weet niet of dit de enige optie is.


Ik heb deze, maar dan net met andere opties. Of hij was vroeger gewoon veel duurder ;)

Je kunt bij deze (naar mijn weten) niet instellen hoe lang het duurt tot hij feller wordt, alleen tot welke intensiteit. Maar of ik hem nu op 1 of op 10 zet, hij begint altijd een halfuur of 20 min voor wakker worden met licht aanzetten.

Oeska

Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 15:41

Mijn Philips HF3520/01 was binnen een paar maanden stuk (knopjes reageren niet meer, ding slaat op hol als de wekker afgaat... niet handig).
Ik ga (als het goed is, wacht nog op factuur van leverancier...) geld terugkrijgen van Philips omdat ze niet meer op voorraad zijn. En heb ondertussen eens gekeken naar alternatieven. Dit is namelijk al mijn 2e Wake-up Light waarbij die knoppen niet meer reageren, en als je online rondkijkt lijkt dit een terugkerend probleem te zijn.

Nu een namaak wake-up light van Distinq gevonden die echt precies dezelfde functies heeft maar een stuk goedkoper is. En leuk detail: het ding is veel kleiner. Ik zoek zelf gewoon een simpele wake-up light. Die van Philips hebben allerlei fancy opties en de nieuwere modellen zijn bijvoorbeeld te bedienen met een app, maar ik vind het principe van wakker worden met licht gewoon fijn. Hoeft verder niets medisch onderbouwd aan te zijn (zoals bij de Somneo) voor mij persoonlijk. Dus dat alternatief lijkt me voor mij gewoon prima.

Overiges op de vraag of de HF3506/50 in te stellen is in hoe snel het licht aangaat: volgens mij kan dat bij alle Philips modellen. Was bij de oudere (pre-LED) wake-up lights al mogelijk namelijk.

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 19:02

NoeskaMoos schreef:
Overiges op de vraag of de HF3506/50 in te stellen is in hoe snel het licht aangaat: volgens mij kan dat bij alle Philips modellen. Was bij de oudere (pre-LED) wake-up lights al mogelijk namelijk.


Als iemand weet hoe dan, houd ik me aanbevolen!

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Wake-up light

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 19:12

Vraagje :D
Heeft er iemand ook een partner die altijd later uit bed gaat? Is het dan niet enorm storend daarvoor?
Ik denk echt dat een wake-up light mij enorm kan helpen. Maar ik moet meestal een stuk eerder uit bed.

Blue_flower
Berichten: 1931
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 19:13

Reeltje_5 schreef:
Vraagje :D
Heeft er iemand ook een partner die altijd later uit bed gaat? Is het dan niet enorm storend daarvoor?
Ik denk echt dat een wake-up light mij enorm kan helpen. Maar ik moet meestal een stuk eerder uit bed.


Dat is maar net hoe gevoelig je partner ervoor is. Mijne draait zich om en slaapt verder. Als die van hem af gaat ben ik wakker, maar wen er langzaam aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 19:14

Reeltje_5 schreef:
Vraagje :D
Heeft er iemand ook een partner die altijd later uit bed gaat? Is het dan niet enorm storend daarvoor?
Ik denk echt dat een wake-up light mij enorm kan helpen. Maar ik moet meestal een stuk eerder uit bed.



Als ik niet thuis slaap gebruik ik altijd mijn fitbit, die mij wekt ergens een half uur voor mijn wekker op het moment dat ik het lichtst slaap.. :D

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 19:18

mirriezz schreef:
NoeskaMoos schreef:
Overiges op de vraag of de HF3506/50 in te stellen is in hoe snel het licht aangaat: volgens mij kan dat bij alle Philips modellen. Was bij de oudere (pre-LED) wake-up lights al mogelijk namelijk.


Als iemand weet hoe dan, houd ik me aanbevolen!

Hier net zo. Want voor zover ik weet gaat dat bij die van mij niet. Maar heb zelf een oude HF3510, al zeker 5-6 jaar oud...

Reeltje, mijn vriend wordt er regelmatig niet wakker van. Maar hij is daar denk ik ook minder gevoelig voor dan ik. Andersom zou ik er waarschijnlijk wel wakker van worden mocht hij zo'n ding hebben omdat ik van mezelf weet dat ik heel gevoelig ben voor licht.

Zertab

Berichten: 12230
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Wake-up light

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-20 15:57

Ik heb vandaag de Philips somneo connected besteld. Deze is heeft nu ongeveer 40 euro korting en daarnaast nog 25 euro cashback.

Myka

Berichten: 698
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 16:02

Zertab schreef:
Ik heb vandaag de Philips somneo connected besteld. Deze is heeft nu ongeveer 40 euro korting en daarnaast nog 25 euro cashback.

Waar heb je deze besteld als ik mag vragen? {:}

Anoniem

Re: Wake-up light

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 16:04

Leuk! Goede keuze als je het mij vraagt! Ben benieuwd wat je er van vind!

Zertab

Berichten: 12230
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-20 16:08

Arnon schreef:
Zertab schreef:
Ik heb vandaag de Philips somneo connected besteld. Deze is heeft nu ongeveer 40 euro korting en daarnaast nog 25 euro cashback.

Waar heb je deze besteld als ik mag vragen? {:}


Bol

Zertab

Berichten: 12230
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-20 16:08

Fading schreef:
Leuk! Goede keuze als je het mij vraagt! Ben benieuwd wat je er van vind!


Ja ben nu voor de connected gegaan vanwege de korting. Anders was ik voor de normale gegaan haha.

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 16:20

Zertab schreef:
Fading schreef:
Leuk! Goede keuze als je het mij vraagt! Ben benieuwd wat je er van vind!


Ja ben nu voor de connected gegaan vanwege de korting. Anders was ik voor de normale gegaan haha.



Heb ik daarom ook gedaan. gister besteld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 16:27

Zertab schreef:
Fading schreef:
Leuk! Goede keuze als je het mij vraagt! Ben benieuwd wat je er van vind!


Ja ben nu voor de connected gegaan vanwege de korting. Anders was ik voor de normale gegaan haha.



Ik houd van alles met een app haha :+
De voerautomaat van mijn kat ook meer betaald zodat er een app bij zit. :Y)

Oeska

Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 17:01

mirriezz schreef:
NoeskaMoos schreef:
Overiges op de vraag of de HF3506/50 in te stellen is in hoe snel het licht aangaat: volgens mij kan dat bij alle Philips modellen. Was bij de oudere (pre-LED) wake-up lights al mogelijk namelijk.


Als iemand weet hoe dan, houd ik me aanbevolen!


Ik kon hem instellen tussen de 10 en 60 minuten (denk ik?) om van donker --> licht te gaan. Dat staat vast ergens in de handleiding want ik weet niet uit mijn hoofd wat je dan moet hebben :+ :')

Zertab

Berichten: 12230
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Wake-up light

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-20 15:04

De mijne staat! Ga voor morgen een proefwekker zetten, ben benieuwd :D