Moderators: Giolli, ynskek, Mjetterd, Hanmar, Dani, Maureen95, Polly
Tieme schreef:En welk soort verf zat er oorspronkelijk op de kozijnen en deuden? Dus onder de nieuwe grondverf? Je kan namelijk wel een watergedragen verf over terpentine gedragen verf doen maar vaak niet andersom. Dus stel dat er op de kozijnen eerst watergedragen verf zat en je gaat er dan met terpetineverf overheen dan heb je kans dat het niet goed "pakt". Hier gehad toen ik per ongeluk de verkeerde pot gepakt had.
8nnemiek schreef:Tieme schreef:En welk soort verf zat er oorspronkelijk op de kozijnen en deuden? Dus onder de nieuwe grondverf? Je kan namelijk wel een watergedragen verf over terpentine gedragen verf doen maar vaak niet andersom. Dus stel dat er op de kozijnen eerst watergedragen verf zat en je gaat er dan met terpetineverf overheen dan heb je kans dat het niet goed "pakt". Hier gehad toen ik per ongeluk de verkeerde pot gepakt had.
Dit is eigenlijk net andersom; je kan terpentine en olieverf over verf op waterbasis heen verven, maar niet andersom. Dus als de ondergrond op terpentinebasis is dan kun je daar geen waterverf overheen zetten.
Suzanne F. schreef:Jawel, kan wel. Als je goed schuurt. En dan twee lagen.
De schilder hier schildert ook met watergedragen over terpentinebasis heen. Maar wel heel goed schuren en ontvetten en dan 2 x watergedragen eroverheen.
8nnemiek schreef:Tieme schreef:En welk soort verf zat er oorspronkelijk op de kozijnen en deuden? Dus onder de nieuwe grondverf? Je kan namelijk wel een watergedragen verf over terpentine gedragen verf doen maar vaak niet andersom. Dus stel dat er op de kozijnen eerst watergedragen verf zat en je gaat er dan met terpetineverf overheen dan heb je kans dat het niet goed "pakt". Hier gehad toen ik per ongeluk de verkeerde pot gepakt had.
Dit is eigenlijk net andersom; je kan terpentine en olieverf over verf op waterbasis heen verven, maar niet andersom. Dus als de ondergrond op terpentinebasis is dan kun je daar geen waterverf overheen zetten.
_sharona_ schreef:Zo wat veel reacties al! Super bedankt!
De grondverf was inderdaad ook op waterbasis. De roller was geen vachtroller dus dat zou ook goed moeten zijn.
Wat ik hier dus lees is dat eigenlijk na een laag er nog een x licht geschuurd moet worden.. Dat is volgens mij niet gebeurd.
De verf was flexa strak in de lak zijdeglans op waterbasis.
De deuren zijn niet allemaal 4x gedaan. Sommige 1x grondverf en 2x flexa. De grondverf heeft elke keer een dag gedroogd. Zowel de deur doe 4x is gedaan als de deur die 3x (en deurposten sommige 2x) is gedaan heeft al schade.
De opmerking over de primer is misschien ook wel een goede inderdaad. Het zijn best oude deuren maar wellicht heeft dat er ook iets mee te maken!
Bedankt voor het meedenken allemaal!
Citaat:Aanbrengen met een spons, borstel of een plantenspuit.
Bij zeer vuile of vette ondergronden onverdund aanbrengen.
Even laten inwerken en naspoelen met water.
Brainless schreef:Eevn nagelezen.. hebben jullie universele ontvetter en/of verfreiniger gebruikt van Alabastine.. die moet worden nagespoeld met water.
Dus niet zoals terpentine, even met een doekje erover, laten drogen en weer verder.Citaat:Aanbrengen met een spons, borstel of een plantenspuit.
Bij zeer vuile of vette ondergronden onverdund aanbrengen.
Even laten inwerken en naspoelen met water.
_sharona_ schreef:Hoi,
Sorry voor de late reactie. De deuren zijn zeer waarschijnlijk kunstof.kan dat nog verschil maken?
Zowel de laklaag als de grondverf laten los. Je ziet daaronder weer echt de oude verflaag. Het zijn geen grote stukken die los laten. Echt kleine stukjes.
Gebruikers op dit forum: Boheme, eveliendb, hagelslag, heidiLOVER, lizy29, LuCa88, MoniqueT, Nimby, Ringo1973, Sanet, sunshine, Witje2 en 27 bezoekers