Goedemorgen Bokkers,
Wie heeft er verstand van verven/spuiten?
Binnenkort gaan wij verhuizen en zijn daarom al druk bezig met de voorbereidende werkzaamheden, o.a. de offertes opvragen van diverse schilders om o.a. de wanden in de woonkamer te spuiten. De wanden zijn al mooi en egaal gestuct door de huidige bewoners en het lijkt ons erg mooi om de wanden te laten spuiten, zodat je een mooi egaal en streeploos effect krijgt.
De wanden zijn nu voorzien van een matte verf en daarover heen zit een Finish laag, zodat de muren makkelijk afneembaar zijn en bestand zijn tegen krassen etc. Diverse schilders zeggen dat deze Finish laag licht opgeschuurd dient te worden, anders pakt de latex van het spuiten niet. De Finish laag zorgt er voor dat de latex van de nieuwe verf zo naar beneden glijdt.
Nu sprak ik één andere schilder (hoeveel wil je er vragen hoor ik jullie denken) en hij gaf aan de muren niet te willen spuiten in verband met de zelfde reden dat anders het hele zooitje zo naar beneden glijdt. Licht opschuren/wrijven zag hij ook niet zitten, want dat schijnt het stucwerk onrustig te maken en kan je de wanden opnieuw laten stucen. Hij adviseerde om de wanden te laten verven met een roller - dit zou volgens hem wel pakken. Maar (wat ik dan denk) heb je daar dan geen last van met rollen? Dat is toch ook latex alleen rol (in plaats van spuit) je het er op.
Schiet mij ondertussen lek... Die zegt dit, die zegt dat... Wat moet je nu geloven van een deskundige schilder? Ik zou het zonde vinden als ik word voorzien van onjuiste informatie en kunde. Hebben jullie hier kijk op?