Verwarming werkkamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

_sharona_

Verwarming werkkamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-20 16:11

Hoi allemaal,

Even een (misschien domme) vraag. Sinds de start van de coronacrisis werk ik thuis. Nu het wat kouder wordt zet ik af en toe de verwarming aan. Nu woon ik in een hoekhuis en is dit niet altijd even goed warm te stoken.

Mijn werkkamer is boven. Eigenlijk kom ik overdag niet beneden. De thermostaat hangt wel beneden. Ik vind het zonde de hele benedenverdieping warm te stoken terwijl ik daar niet kom. Vandaag heb ik de radiatoren beneden uitgezet met als gevolg dat de ketel bleef aanslaan omdat het beneden niet warm werd (ivm de verwarmingen die ik had uitgezet). Boven werd het hierdoor juist heel heet. Ik heb ook iets gelezen over slimme knoppen op de verwarming zetten.

Heeft iemand een idee wat een makkelijke oplossing is om alleen mijn werkkamer te verwarmen zonder dat beneden de verwarming aan hoeft en de ketel niet constant aanslaat?
Ik overweeg om anders een los kacheltje te kopen. Geen idee of dat sowieso niet alsnog duurder is.

Alvast bedankt!

Ik hou van kippen

Boheme

Re: Verwarming werkkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 16:26

Een infrarood paneel, hebben mijn buren en het is heerlijk.. geen verwarming op de boven verdieping..

[o]

mirjamvdkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:09

Ik zit inderdaad met hetzelfde probleem. Heel de dag loeit de CV, terwijl ik boven op mijn werkkamer zit...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:12

hier ook elektrische verwarming. geloof indd infrarood paneel. ideaal.

Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.specialmuchi.nl - Instagram: @specialmuchi

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:30

In mijn werkkamer zit ook geen verwarming, ik heb een elektrische kachel in de kamer staan die prima voldoet om mij warm te houden onder het werk

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:52

Snelle en goedkope oplossing is een electrisch kacheltje oid
Als je een slim huis wil kan je een tado thermostaat kopen met slimme thermostaat knoppen.
Dan kan je elke kamer apart bedienen. Dat heb je overigens niet snel terugverdient.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:53

Een slimme thermostaat (en slimme knoppen op je radiatoren) werkt ook. Dan kun je per kamer stoken

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-20 18:58

Bedankt allemaal! Ik denk dat de snelste oplossing inderdaad een los electrische kacheltje is. Lees alleen dat zo'n ding vaak net zoveel electriciteit vreet dat je zowat net zo goed het hele huis kan verwarmen (qua kosten). Vraag me af of dat echt waar is maargoed. Zal me ook eens verder verdiepen in infrarood platen en de slimme knoppen!

Ik hou van kippen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:03

Tweede thermostaat boven monteren.
Parallel aansluiten en degene waar het niet warm mag/hoeft te worden zet je laag.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:06

_sharona_ schreef:
Bedankt allemaal! Ik denk dat de snelste oplossing inderdaad een los electrische kacheltje is. Lees alleen dat zo'n ding vaak net zoveel electriciteit vreet dat je zowat net zo goed het hele huis kan verwarmen (qua kosten). Vraag me af of dat echt waar is maargoed. Zal me ook eens verder verdiepen in infrarood platen en de slimme knoppen!

Die kacheltjes verbruiken vaak zn 1000-2000 watt, dus 1-2kwh per uur. Met een stroomprijs van zn €0,25 per kwh, ben je voor 8 uur verwarmen zn €2-4 per dag kwijt.

Ze zijn niet goedkoop inderdaad.

Infrarood is geloof ik wel zuiniger.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:28

Wij hebben boven een airco laten installeren die kan koelen, verwarmen en ontvochtigen. Ideaal <3 En ze zijn wat efficiënter in gebruik dan een gewone elektrische kachel.

Op zoek naar een trouwvideograaf of fotograaf? ABCreatief Videoproducties   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎   
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie