Moderators: Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Dani, Polly
daantjuhhh schreef:belle_boef schreef:Springt je kachel snachts nog aan? Dan zou je het voor de nacht kouder in kunnen stellen
Ja dat helpt misschien voor nu. Maar als het echt winter wordt?
Zit er genoeg water in?
ikke schreef:Dat tikken is echt een uitzettingsprobleem en dat los je niet op door de boel heet te stoken maar door te zorgen dat de buizen en radiatoren de ruimte hebben om uit te zetten en te krimpen.
Je buizen worden langer als ze heet worden en korter als ze weer afkoelen. Aangezien je kachel steeds aan en uit gaat zal je systeem steeds uitzetten en krimpen.
De simpele oplossing kan zijn door alle bevestigingspunten in je kamer een halve slag los te draaien. Als de boel niet onder 26 lagen verf zit, kan dat werken.
ODonoghue schreef:ikke schreef:Dat tikken is echt een uitzettingsprobleem en dat los je niet op door de boel heet te stoken maar door te zorgen dat de buizen en radiatoren de ruimte hebben om uit te zetten en te krimpen.
Je buizen worden langer als ze heet worden en korter als ze weer afkoelen. Aangezien je kachel steeds aan en uit gaat zal je systeem steeds uitzetten en krimpen.
De simpele oplossing kan zijn door alle bevestigingspunten in je kamer een halve slag los te draaien. Als de boel niet onder 26 lagen verf zit, kan dat werken.
Dit las ik inderdaad ook, maar er zijn werkelijk 0 bevestigingspunten in de kamer, de buizen lopen vanuit het plafond naar de radiator zonder ook maar ergens vast te zitten
senna21 schreef:Ik zou deze uit zetten en zonodig een extra dekbed kopen.![]()
En dan ook nog het raam een stukje open bij voorkeur.
ikke schreef:ODonoghue schreef:
Dit las ik inderdaad ook, maar er zijn werkelijk 0 bevestigingspunten in de kamer, de buizen lopen vanuit het plafond naar de radiator zonder ook maar ergens vast te zitten
De radiator zelf zit ook vast.
Daarnaast kan het ook van elders komen maar wordt het geluid door de buizen geleid naar de rest van de installatie.
Mindim schreef:Heb je bijgevuld met water?
ODonoghue schreef:En de druk check ik door het metertje waar die ook moge zijn in zo’n complex?![]()
Ik zal een deze dagen de organisatie even bellen, is wel meer stuk..
Gebruikers op dit forum: AngeliqueB, Blacky94, GoogleAdsense, Googlebot, JorineV, Pierus, Silvia, willievdh en 32 bezoekers