Schimmel badkamer

Moderators: Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Dani, Polly

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

moonsparkle

Schimmel badkamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-20 10:54

We zijn hard aan het sparen maar een badkamer is gewoon ontzettend veel geld, om nog even vooruit te kunnen was ik de kitrand van het bad aan het vervangen, maar nu zit er schimmel onder de kitrand. Ik dacht zelf inspuiten met anti schimmel en een dag wachten om het weer te kitten, maar het zit er zo tussen en ik weet niet hoe diep het door gaat. Heeft iemand nog andere ideeën? Sowieso al hebben we altijd de afzuiging aan, moet ik om de twee weken ongeveer het plafond reinigen omdat er zo snel schimmel vormt. Hartstikke ongezond natuurlijk zowel de schimmel als de schoonmaakmiddelen. Omdat we echt proberen nu door te sparen anders blijf je steeds met dingen bezig hoop ik dat er nog wat betaalbare tips zijn.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:13

Als je nu al snel schimmel krijgt terwijl toch de ventilatie aan staat zul je daar in een nieuwe badkamer net zo snel last van hebben. Lijkt me beter om eerst dát probleem op te lossen; zit de ventilatie wel op de juiste plek?? Is de ventilator van de juiste capaciteit voor de ruimte? Is de afvoer niet verstopt ??

Oude kit verwijder je het best met een stanleymes, dan goed ontvetten en drogen en opnieuw afkitten met de juiste kit.
Overigens heb je ook schimmelwerende muurverf speciaal voor in badkamers.

..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-20 13:15

Ah bedankt die muurverf ga ik eens voor kijken. Ik dacht inderdaad ook om de ventilatie box te laten checken want dat is ook nuttig voor een nieuwe badkamer.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

DubbelFun

Re: Schimmel badkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:24

..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 14:37

Ik zou onderzoeken waar de schimmel vandaan komt voor je een nieuwe badkamer gaat plaatsen. Met schimmelwerende verf verdoezel je het probleem, die waarschijnlijk in de hoeveelheid ventilatie zit.

[o]

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 15:02

Ik had ook na iedere 2 weken gewoon het hele plafond vol met schimmel in de badkamer. Ik heb toen alles gepoetst met pure HG antischimmel en toen schimmelwerende verf eroverheen gesmeerd dat heb ik in maart gedaan volgens mij en sinds toen is er geen nieuwe schimmel meer ontstaan! Mijn badkamer zit tussen de gang en slaapkamer en er is geen raam, ik heb een douche gordijn waar ik achter douche en maak de vloer en muren altijd droog. Heb een tijdje geprobeerd na het douchen (douche altijd savonds) de ventilatie aan te zetten en dan tot de volgende ochtend aan te laten maar dit maakte geen verschil hoe snel de schimmel terugkwam. Inmiddels doe ik de ventilatie na het verven dus ook niet meer aanzetten.

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie