Webshop weigert retour

Moderators: Mjetterd, Giolli, ynskek, Dani, Sica, Polly, Ladybird, Hanmar

 
 
amy495
Berichten: 595
Geregistreerd: 31-12-12

Webshop weigert retour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-20 15:20

Op 20 september heb ik een bestelling retour gestuurd naar de webshop. Dit was binnen een week na ontvangst product. Product is ongeopend en teruggestuurd inclusief herroepingsformulier en track&trace verzending. Dezelfde dag heb ik ook een mail gestuurd dat ik het product wil retourneren.
Vorige week gaf de postnl app aan dat het product bezorgd is bij de webshop.
Gister vroegen ze of ik het herroepingsformulier wilde invullen en waarom ik het product wilde retourneren. Na nog een keer in de postnl app gekeken te hebben zag ik dat ze het pakket weer retour gestuurd hebben naar mij. Vervolgens kreeg ik een mail dat "zodra wij het pakket hebben ontvangen zullen wij het bedrag terugsturen".

Ik heb, zover ik weet, precies gedaan wat moest. Alleen zit ik nou zonder geld en zonder product -O-
Iemand die hier ervaring mee heeft of een idee heeft wat ik hier mee moet?

Mijn Etsy-shop voor handgemaakte zeep:
https://www.etsy.com/nl/shop/EcoAyla


Nabster

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 15:23

Wachten tot je het pakket krijgt en het weer retour sturen, eventueel met nieuw formulier en er een mail aan wagen. Wat wil je nu doen dan? Even geduld oefenen.

De cursus: "omgaan met teleurstelling" is afgelast.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Webshop weigert retour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 15:25

Dan heeft ze 2 keer verzendkosten.
Ik zou even de klantenservice bellen, is toch wat gemakkelijker uitleggen.

#IkStaAchterBrittDekker

*sorry, door hersenletsel soms rare zinnen en slechte spelling*
*Ik doe mijn best*

amy495
Berichten: 595
Geregistreerd: 31-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-20 15:27

Nabster schreef:
Wachten tot je het pakket krijgt en het weer retour sturen, eventueel met nieuw formulier en er een mail aan wagen. Wat wil je nu doen dan? Even geduld oefenen.

Geen idee wat ik nu wil. En veel kan ik nu natuurlijk niet, maar ik baal er wel van.
Ik ben ook ergens bang ze het de volgende keer weer terugsturen of dat het beschadigd raakt en ik niks meet heb:(

Klantenservice bellen gaat overigens niet. Geen telefoonnummer beschikbaar helaas.
Had het product besteld voordat ik doorhad dat het misschien toch een "shady" website is.

Mijn Etsy-shop voor handgemaakte zeep:
https://www.etsy.com/nl/shop/EcoAyla

meniekske

Berichten: 720
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: Nieuw en st Joosland, Zeeland

Re: Webshop weigert retour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 15:55

Je kan als de bezorger aan je deur staat het pakket weigeren, dan moet de bezorger het retour sturen en dan kost het jou niet nog een keer verzendkosten voor het retour sturen.
Maar dan moet je wel thuis zijn als ze het bezorgen.
Ik hoop dat het snel afgehandeld is.

Groetjes Monique.

amy495
Berichten: 595
Geregistreerd: 31-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-20 19:06

Voor als er mensen zijn die dit nog volgen en/of tips hebben:
Pakket was weer terug bij mij. Helaas was ik niet thuis, dus heb het pakket niet kunnen weigeren(lag bij de buren). Op 6 oktober heb ik het weer teruggestuurd, weer inclusief track&trace en retourformulier. 7 oktober is het pakket afgeleverd bij het bedrijf. Had ze direct weer gemaild en track&trace doorgegeven.

Vandaag kreeg ik een standaard mail die ik al eerder heb ontvangen -O- Wil niet de hele mail openbaar zetten, maar het komt er op neer dat mijn bestelling nog in het verzendproces zit (naar mij toe), die zou ik moeten retourneren waarna het bedrag overgemaakt word. Ze hebben dus mijn mail niet gelezen, anders wisten ze dat ik het al retour naar hen heb gedaan.

Het gaat dan wel niet om een giga bedrag, maar ik baal er enorm van dat het op deze manier gaat.

Mijn Etsy-shop voor handgemaakte zeep:
https://www.etsy.com/nl/shop/EcoAyla

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 14259
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Webshop weigert retour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 11:54

Omdat ED specifiek gaat over ervaringen met bedrijven en dan paardgerelateerd verplaats ik dit naar HTT.

Ladygiroc

Berichten: 3860
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Webshop weigert retour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 12:11

Jeetje wat een gedoe zeg! Kun je ze niet bellen?

Fenna

Spekkie

LoveBodin

Berichten: 3940
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Webshop weigert retour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 12:19

Hebben ze geen andere manier van communicatie? FB of iets dergelijks?
En wat vind je bij het KVK nummer?

Dit is wel echt een gedoe, ik hoop voor je dat het vlot opgelost is!

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

amy495
Berichten: 595
Geregistreerd: 31-12-12

Re: Webshop weigert retour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-20 14:59

Telefoon nummer hebben ze niet. Andere social media kanalen al geprobeerd, maar daar duurt het 2-3 dagen voordat ik een reactie heb. Schiet ook niet op dus.
10 oktober hebben ze gestuurd dat ze naar mijn retourzending gaan kijken na lang zeuren vanuit mijn kant. Pakket hebben ze ontvangen en heb een bewijs meegestuurd.

Gaat overigens over een dropshipping bedrijf, maar retouradres zit wel in Nederland. (Product zelf uit buitenland)
Ga vanavond/vanmiddag weer een bericht sturen en om een update vragen.

Mijn Etsy-shop voor handgemaakte zeep:
https://www.etsy.com/nl/shop/EcoAyla

Orchidee14

Berichten: 1167
Geregistreerd: 06-08-12

Re: Webshop weigert retour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:56

Ik heb zo'n vermoeden om welk bedrijf dit gaat {:}. Duits bedrijf toevallig?

karin1994
Berichten: 588
Geregistreerd: 10-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:58

Hoe heb je betaald?

Met PayPal heb je aankoopbescherming je kunt zelfs retourkosten terug krijgen.

Ik heb een kwestie lopen met een buitenlandse zaak, schoenen gekocht die totaal niet aan de beschrijving voldeden, vervolgens terug gestuurd, nu is de site dus helemaal weg, dus opgelicht.

Retour kostte 50 euro waarvan in 30 euro al heb terug gekregen, hopelijk krijg ik mn aankoopbedrag ook terug binnenkort.

Succes ermee in ieder geval!

Mijn fotografie op insta volgen?


_Ekenna
Berichten: 2781
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 16:43

Dropshitters zijn veelal (er zit veeeel gajes tussen) helaas de makkelijkste niet. Die nemen niet graag retour en kennen meestal alles behalve een klantenservice...
Bij dit soort bedrijven moet je er echt bovenop zitten, en blijven zitten, om iets voor elkaar te krijgen.

amy495
Berichten: 595
Geregistreerd: 31-12-12

Re: Webshop weigert retour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-20 17:06

Zover ik weet is het geen duits bedrijf. Heeft iig wel een kvk nummer. Ik heb het betaald via ideal, wat het helaas ook makkelijker maakt.
Helaas kwam ik +- 30 minuten na order geplaatst te hebben erachter dat het een dropshipper is. Anders had ik er sowieso niet besteld.

Mijn Etsy-shop voor handgemaakte zeep:
https://www.etsy.com/nl/shop/EcoAyla

mvdende

Berichten: 4030
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:15

amy495 schreef:
Voor als er mensen zijn die dit nog volgen en/of tips hebben:
Pakket was weer terug bij mij. Helaas was ik niet thuis, dus heb het pakket niet kunnen weigeren(lag bij de buren). Op 6 oktober heb ik het weer teruggestuurd, weer inclusief track&trace en retourformulier. 7 oktober is het pakket afgeleverd bij het bedrijf. Had ze direct weer gemaild en track&trace doorgegeven.

Vandaag kreeg ik een standaard mail die ik al eerder heb ontvangen -O- Wil niet de hele mail openbaar zetten, maar het komt er op neer dat mijn bestelling nog in het verzendproces zit (naar mij toe), die zou ik moeten retourneren waarna het bedrag overgemaakt word. Ze hebben dus mijn mail niet gelezen, anders wisten ze dat ik het al retour naar hen heb gedaan.

Het gaat dan wel niet om een giga bedrag, maar ik baal er enorm van dat het op deze manier gaat.


Edit: Whooa, verkeerde topic!

Nogmaals excuses aan de ts!
Laatst bijgewerkt door mvdende op 15-10-20 17:29, in het totaal 3 keer bewerkt

amy495
Berichten: 595
Geregistreerd: 31-12-12

Re: Webshop weigert retour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-20 17:25

Mvdende: Ik denk dat je iemand anders verward met mij. Ik heb geen deken gekocht, geen vlek en het product wat ik retour stuurde was ongeopend. Bedrijf heeft de verzending via postNL terug retour gestuurd naar mij, die hebben de doos dus nog niet eens geopent. Denk dat je mijn verhaal compleet verkeerd leest of een verkeerd topic hebt.

Mijn Etsy-shop voor handgemaakte zeep:
https://www.etsy.com/nl/shop/EcoAyla

xLiez

Berichten: 1344
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: Webshop weigert retour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:27

Ik zie nergens iets over een vlek of deken staan dus denk dat je het verkeerde topic hebt! Ik zou gewoon volhouden ts, ze horen dat pakket retour te nemen

Je kan mijn senior dressuur koudbloed (en mij) hier volgen: http://www.instagram.com/the_mystery_diaries

mvdende

Berichten: 4030
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:28

amy495 schreef:
Mvdende: Ik denk dat je iemand anders verward met mij. Ik heb geen deken gekocht, geen vlek en het product wat ik retour stuurde was ongeopend. Bedrijf heeft de verzending via postNL terug retour gestuurd naar mij, die hebben de doos dus nog niet eens geopent. Denk dat je mijn verhaal compleet verkeerd leest of een verkeerd topic hebt.



Whooa sorry ts!

Inderdaad verkeerde topic!

Daar ging het over een deken die niet paste en bij retour bedrijf een vlek bleek te hebben waardoor de retour niet geaccepteerd werd.

Nogmaals sorry en ik zal mn post hierboven leegtrekken.

Carol_Beer

Berichten: 1124
Geregistreerd: 21-05-15
Woonplaats: Verweggistan

Re: Webshop weigert retour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:30

is dit niet gewoon oplichting :')

I'm a bitch and a boss, I'ma shine like gloss

Cioccolato

Berichten: 5864
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:31

Maar heb je eerst retour gestuurd en toen pas gemeld dat je retour ging doen?

In mijn weten moet je eerst retour melden en moet bedrijf dat bevestigen en kun je dan je retour sturen..
Het klinkt, zoals jij het typt, alsof het allemaal langs elkaar gaat.

♥[/center]

amy495
Berichten: 595
Geregistreerd: 31-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-20 17:34

Cioccolato schreef:
Maar heb je eerst retour gestuurd en toen pas gemeld dat je retour ging doen?

In mijn weten moet je eerst retour melden en moet bedrijf dat bevestigen en kun je dan je retour sturen..
Het klinkt, zoals jij het typt, alsof het allemaal langs elkaar gaat.

De mail dat ik het retour stuurde is nog geen half uur na aflevering op PostNL locatie verzonden. Mail was dus 2-3 dagen voor hun ontvangst al verzonden. Staat verder niet op hun site dat je eerst een "bevestiging" moet hebben dus ging er vanuit dat dat gewoon goed zit.

Mijn Etsy-shop voor handgemaakte zeep:
https://www.etsy.com/nl/shop/EcoAyla

Cioccolato

Berichten: 5864
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Webshop weigert retour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:39

Ik zou alsnog wachten op bevestiging voor dat jij het verstuurd. Meeste bedrijven reageren wel na een dag maar als er pas na een aantal dagen wordt gereageerd dan loopt het dus langs elkaar heen.

♥[/center]

amy495
Berichten: 595
Geregistreerd: 31-12-12

Re: Webshop weigert retour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-20 17:41

Heb het even nagekeken, heb het blijkbaar niet goed onthouden. 19 september heb ik de mail gestuurd en 21 september was hij afgeven bij postNL. Dus toch wel mail voor daadwerkelijke retour.

Mijn Etsy-shop voor handgemaakte zeep:
https://www.etsy.com/nl/shop/EcoAyla

Cioccolato

Berichten: 5864
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Webshop weigert retour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:47

Maar heb je bevestiging gehad?
Misschien is het mijn tik, maar ik stuur niks retour als ik geen bevestiging heb.

♥[/center]

amy495
Berichten: 595
Geregistreerd: 31-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-20 19:41

Cioccolato schreef:
Maar heb je bevestiging gehad?
Misschien is het mijn tik, maar ik stuur niks retour als ik geen bevestiging heb.


Daar heb ik inderdaad een mail op terug gehad. Met nog als extra de vraag waarom ik geretourneerd had (niet vermeld in oorspronkelijke mail en niet verplicht te melden)

Edit: ben mijn mail aan het teruglezen en zie dat ze nou 3x (los van elkaar) hebben aangegeven naar het pakket te kijken als ze het ontvangen hebben en het bedrag overmaken. Tot op heden is dat dus nog niet gelukt -O-

Mijn Etsy-shop voor handgemaakte zeep:
https://www.etsy.com/nl/shop/EcoAyla


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _KimmeL, Eileen_, Essie95, Fangio, goldith, Ipsiedipsie, judith_irene, moonsparkle, Reusje0504, SaskiaB, SusanH, Waratje, xxpetraxx en 40 bezoekers