nieuw mailadres komt in de spambox

Moderators: Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Dani, Polly

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Amado7

nieuw mailadres komt in de spambox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-20 14:51

Beste bokkers, ik heb jullie raad nodig. Via Google kom ik er helaas niet uit.

Het gaat om een nieuw zakelijk emailadres. Het emailadres is info@domeinnaamvanhetbedrijf.nl

Echter komen deze mails nu bij de ontvanger in de spambox. Kan ik hier iets mee doen? Het zijn geen lollige mails, maar zeer belangrijke mails die echt in iemands postvak moeten komen.

En als we dan toch op de technische toer zijn: :D

Nieuwe mailadres is aangemaakt. Dit is een POP3 account op de pc met het programma outlook. Hiermee kan je dus niet online inloggen omdat het een bedrijfsaccount is! Hoe kan ik deze mail standaard laten doorsturen naar een ander emailadres? Dit kan wel online bij mijn outlook maar niet bij het programma outlook als ik het zie? Heb alles al doorzocht maar nog niet gelukt.

Hopelijk weten jullie raad!

Niet perfect is ook goed

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 14:56

Je kunt hier checken of het betreffende domein op een blacklist staat: https://mxtoolbox.com/

Het heeft vaak ook te maken met de Dmarc instellingen van de mailserver.

Overigens prefereer ik IMAP boven POP3, nu download de PC alle mails naar de computer, en worden ze verwijderd van de server. Bij IMAP blijven ze op de server bestaan, en kun je dus op meerdere computers (en telefoons) dezelfde mailbox bekijken. Mocht de computer het nu begeven, heb je in ieder geval de mails nog op een server staan.

Amado7

Re: nieuw mailadres komt in de spambox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-20 15:06

Slim. Ga eens kijken of ik POP3 over kan zetten makkelijk naar IMAP. Met mijn weinige computerverstand _O-

Niet perfect is ook goed

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie