Ongeveer anderhalf jaar geleden kwam het bij mij en mijn vriend wel eens ter sprake dat wij voorzichtig in de toekomst wel eens naar een huis wilden kijken. Dat waren nog wilde ideeën, omdat wij in die tijd nog niet zo lang bij elkaar waren en zeker niks wilden overhaasten. Wel fantaseerden wij wel eens over alle huisjes die voorbij kwamen in het dorp op Funda, maar daar bleef het dan ook bij.
Tot de dag dat ik mijn vader tussen neus en lippen door hoorde zeggen dat een klant waar hij altijd het huis voor heeft geschilderd vertrok naar een verzorgingstehuis en dat er dus een huisje vrij kwam in ons dorp. Ik werd meteen nieuwsgierig dus vroeg naar het adres en ben er langsgereden. Het was een klein schattig huisje die duidelijk van een oude man was geweest, maar waar toch echt wel wat van te maken viel.
Foto streetview

Zonder na te denken belde ik aan bij het huisje, want ach, waarom niet.. Er deed helaas niemand open. Stiekem gluurde ik al even de achtertuin in, die helaas heel klein leek. Ik besloot om niet op te geven en bij de overbuurvrouw aan te bellen of ze toevallig meer wist over dit huis. Zij wist mij te vertellen dat de dag hier voor deze oude man al verhuisd was naar het verzorgingstehuis. Het kamernummer wist ze niet, alleen welk verzorgingstehuis.
En een kwartier later zat ik met mijn vader in de auto naar het verzorgingstehuis..

We werden binnen gelaten en hebben samen een bakje koffie gedronken. Omdat mijn vader hem kende van toen hij nog bij deze man werkte konden wij wel aardig soepel een gesprek met hem voeren. Echter, voor de verkoop van het huis moesten wij niet bij hem zijn, maar bij een kennis van hem die alles voor hem regelde.
Maar, per toeval, zou deze kennis een half uurtje later langskomen om de verkoop van het huis te bespreken! Hoeveel geluk kan je hebben

In de auto heb ik snel mijn vriend gebeld, die helemaal niks van mijn avontuur wist..

Tsja, er moest nog wel veel gebeuren.. Het huis was heel hokkerig en het was duidelijk te zien dat er een oude man had gewoond. Maar allemaal waren we op slag verliefd op de mogelijkheden die dit huis had te bieden. We liepen de ‘kleine’ tuin in en tot onze verbazing..

Was de tuin helemaal niet klein

Wij besloten enkele dagen later een bod uit te brengen, toch wel een stukje onder de vraagprijs. Wij kregen het verlossende antwoord dat de gunfactor heel hoog was en dat wij de woning van deze man over mochten nemen!

Omdat wij toen nog niet zo lang bij elkaar waren, hebben wij besloten om er nog niet te gaan wonen en het eerst zo te laten als het was. Door bepaalde omstandigheden was het niet mogelijk om al te klussen. Wel hebben wij hier voorbereidingen voor getroffen en grote plannen gemaakt. Tijdens het maken van de plannen kwamen we er eigenlijk achter dat we niet stapje voor stapje deze woning konden gaan verbouwen, maar dat het het meest verstandig was om alles meteen aan te gaan pakken.
Wat gaan wij allemaal doen? Hebben jullie even?

Allereerst gaan wij een deel van de achterkant van de woning slopen, omdat hier een deel wordt vernieuwd en een deel bijgebouwd wordt. De nieuwe aanbouw komt er zo uit te zien:

De indeling wordt helemaal anders dan wat het momenteel is.
Huidig:

En de nieuwe indeling:

Zoals jullie zien moet letterlijk bijna alles aangepakt worden. Wij laten nog een betonvloer storten en leggen vloerverwarming aan (hebben momenteel hetelucht), er komt een nieuwe keuken en badkamer in, bijna alle muren worden doorgebroken waardoor er staalconstructies worden toegevoegd, de meterkast wordt gedraaid en bijna alle elektra wordt omgelegd. Ik ben vast nog erg veel dingen vergeten omdat er zó veel moet gebeuren!
Vanaf morgen gaan wij dan echt los. Morgen ga ik samen met mijn vriend bezig, maar het grootste gedeelte gaat mijn schoonvader verbouwen. Hij heeft een eigen bouwbedrijf en heeft bijna een half jaar vrijgenomen om onze woning volledig op de kop te gooien. Hier zijn wij uiteraard onwijs dankbaar voor!
Ik ga proberen om jullie op de hoogte te houden van al onze ontwikkelingen en uiteraard zijn alle vragen welkom!
Nog enkele foto’s van de huidige staat van de woning:

Volgen jullie onze verbouwing met ons mee?