Het begon zo'n 8 jaar geleden, toen mijn inmiddels ex-man en ik dit huis kochten. Een vrijstaand jaren '30 huis op een prachtige plek en met ruimte om mijn paarden aan huis te kunnen hebben. Mooi, maar er moest nog wel een hoop gebeuren aan het huis en er omheen! Daar hebben we destijds een flink begin mee gemaakt.
Zo zag het eruit bij aankoop:
De woonkamer bestond uit 2 kleine ruimtes waar we een muur tussenuit hebben gehaald. De bovenverdieping was zo laag dat je er niet rechtop kon staan, dus alles eruit gebroken en 3 nieuwe slaapkamers erin gemaakt. Alles van binnenuit geïsoleerd, want dat was ook nog niet het geval. Buitenom hebben we toen bomen gekapt, een bak/paddock aangelegd, 3 stallen gebouwd zodat het ook voor de paarden geschikt werd.
Al met al was het daarna goed bewoonbaar, maar nog lang niet af. In de jaren daarna is verder alles blijven liggen, maar toen mijn ex-man vorig jaar besloot om bij ons weg te gaan en ik hier wilde blijven wonen, zijn de plannen weer open komen te liggen.
Inmiddels heb ik mijn ex-man uitgekocht en is het helemaal mijn eigen huis. Ik kan je vertellen dat het heel vreemd voelt als je opeens helemaal alleen allerlei belangrijke keuzes moet gaan maken als je het gewend bent om te overleggen en altijd samen beslissingen nam. Maar ik vind dat ik in een jaar tijd toch al best een heleboel heb kunnen doen!
Zo hebben we buiten een overkapping gemaakt voor het hooi, dat tot die tijd altijd buiten onder een afdekzeil lag:

Heb ik de "speelkamer" van mijn dochter een make-over gegeven. Deze kamer werd vroeger meer gebruikt als opslagplaats dan dat hij nut had. Ik heb hem eerst helemaal gestript en inmiddels kunnen we er gezellig zitten en staat er een bureau zodat mijn dochter hier prima huiswerk kan maken.

Dit voorjaar heb ik de inkijk die er vanaf de weg was naar mijn tuin weggehaald door het hek te vervangen door een schutting. Zoveel fijner dit!
Het oude hek met aan de linkerkant de oprit en de weg en aan de rechterkant mijn achtertuin

Hier moest het mee gebeuren

Het resultaat: