Autodealer banketstaaf zich onder garantie uit!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:36

mvdende schreef:
Er bestaat gelukkig ook zoiets als non-comformiteit, er zit een wettelijke garantie op van 2 jaar op elke auto die je bij een bedrijf koopt. Daar valt dit ook onder.

Je moet namelijk kunnen verwachten dat een product doet waarvoor je het gekocht hebt, in dit geval rijden.

De vraag is alleen, gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 verschillende dingen....

Ook bij non-conformiteit staat het je niet vrij om daar acht maanden na de eerste klacht mee te komen. Gaat je niet lukken. En om bougiekabels? Je doet echt heel erg moeilijk.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:36

mvdende schreef:
MairiMacBran schreef:
Het is natuurlijk niet zijn probleem dat je geen snelweg kon rijden. Van iemand met een rijbewijs kun je verwachten dat dat tot de mogelijkheden behoort.
Overigens had mijn vader gewoon zelf mijn bougiekabels vervangen als hij tot de conclusie kwam dat dat de boosdoeners waren. Kost geen drol en is een fluitje van een cent.



Ondanks dat mijn vader enorm goed is met auto's, brand hij zijn vingers niet aan het moderne spul! Oldtimers zijn zijn hobby, maar vanaf het moment dat auto's meer uit elektronica bestaan dan uit mechaniek, laat hij het aan een garage over. Want hij heeft geen lezer die de auto kan uitlezen enz.

De auto was toch uit 2008?
Zo fancy was dat toen nog niet volgens mij..

Foaly

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:37

Waarom koop je een auto bij een dealer waar je niet zelf naartoe kunt rijden? En als je zelf geen snelweg wilt/kunt rijden, was er dan helemaal niemand anders die dat wel kon en die de auto voor je weg had kunnen brengen?

Ik vind je manier van communiceren ook niet heel prettig, kan me voorstellen dat de dealer niet staat te springen om je te helpen. En je bent gewoon te laat. Bewijs nu nog maar eens dat die bougiekabels niet gewoon versleten zijn (en nee, het woord van 1 monteur is geen bewijs). Garantie is ruim verlopen, dus breng de auto naar een garage in de buurt en laat hem repareren, dat is de enige optie die je hebt (naast zelf doen blijkbaar, maar ik heb verder geen verstand van auto's :+ )

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:38

mvdende schreef:
Azmay schreef:
Ophaalservice is toch ook alleen voor als de auto echt niet meer (veilig) zelf naar de dealer kan?

Ben bang dat je hier weinig mee kunt verder.


Niet zoals de dealer het ons heeft uitgelegd bij verkoop.

Auto zou ook opgehaald worden bij kleine gebreken.

Er is €300 voor die service betaald, dus dan mag je wel verwachten dat je dat ook krijgt met een probleem.

Nogmaals: wat staat daarover in de voorwaarden? Daarnaast heeft het ook helemaal geen zin meer om daar nu nog over te zeuren hoor, is geen enkel valide argument voor je huidige 'probleem'.

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-20 18:38

Dieuwertje92 schreef:
Hoe kan je nou op een wettelijke aansprakelijkheid van 2 jaar terug vallen als je zelf nieteens de moeite neemt de auto langs te brengen? Neem je het probleem zelf dus ook totaal niet serieus..


60 km is nogal een stukje als er ophaalservice is beloofd en er voor betaald is....

Op het moment dat er weer storing was, was de garantie ook al verloren.

Ik baal alleen dat de dealer mij in februari toen zo afgewimpeld heeft. Ik had gewoon sterker in mn schoenen moeten staan en duidelijk moeten maken dat ik de auto nagekeken wilde hebben.

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:39

Ik heb 2 jaar geleden zelf een auto gekocht waarbij iets net een week buiten de bijgekochte Bovag garantie kapot ging. Ik heb toen moeten bewijzen dat het defect in de garantieperiode was ontstaan en kreeg toen de kosten vergoed.
Jij hebt het jezelf wel erg moeilijk gemaakt door maanden te wachten met actie ondernemen. Het wordt erg lastig om nu nog te bewijzen dat het defect in de garantieperiode is ontstaan en als je dat niet kunt bewijzen heb je geen poot om op te staan.

katybug
Berichten: 458
Geregistreerd: 02-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:40

Je gelijk willen halen zal via het gerecht moeten en dat kost meer dan een paar bougiekabels. Om nog maar te zwijgen over alle stress en energie.

Ik vind je erg onredelijk en ongenuanceerd zo op het scherm. Ik vind je ook overdreven boos. Doe rustig, adem in en adem uit. Het zijn maar bougiekabels en niet het einde van de wereld. Nieuwe kabels erin, betalen en lekker rond crossen met je koekblikkie. 8-)

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:40

mvdende schreef:
Dieuwertje92 schreef:
Hoe kan je nou op een wettelijke aansprakelijkheid van 2 jaar terug vallen als je zelf nieteens de moeite neemt de auto langs te brengen? Neem je het probleem zelf dus ook totaal niet serieus..


60 km is nogal een stukje als er ophaalservice is beloofd en er voor betaald is....

Op het moment dat er weer storing was, was de garantie ook al verloren.

Ik baal alleen dat de dealer mij in februari toen zo afgewimpeld heeft. Ik had gewoon sterker in mn schoenen moeten staan en duidelijk moeten maken dat ik de auto nagekeken wilde hebben.

Voor de derde keer:
Wat staat daarover in de voorwaarden?

Foaly

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:41

mvdende schreef:
Ik baal alleen dat de dealer mij in februari toen zo afgewimpeld heeft. Ik had gewoon sterker in mn schoenen moeten staan en duidelijk moeten maken dat ik de auto nagekeken wilde hebben.


Dat mag. En dat is logisch. Maar meer dan balen kun je nu echt niet doen, helaas.

katybug
Berichten: 458
Geregistreerd: 02-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:41

mvdende schreef:
Dieuwertje92 schreef:
Hoe kan je nou op een wettelijke aansprakelijkheid van 2 jaar terug vallen als je zelf nieteens de moeite neemt de auto langs te brengen? Neem je het probleem zelf dus ook totaal niet serieus..


60 km is nogal een stukje als er ophaalservice is beloofd en er voor betaald is....

Op het moment dat er weer storing was, was de garantie ook al verloren.

Ik baal alleen dat de dealer mij in februari toen zo afgewimpeld heeft. Ik had gewoon sterker in mn schoenen moeten staan en duidelijk moeten maken dat ik de auto nagekeken wilde hebben.



Nee, je had er gewoon even naartoe moeten rijden. De auto reed gewoon weer. Je hebt de andere maanden ook gewoon rondgereden. Waarom heb je niet een ‘einde garantie check’ laten doen bij een andere garage?

Cowgirl

Berichten: 23749
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:42

Dan stap je naar de rechtsbijstand.... :Z

Hoe denk je dat wij bokkers kunnen helpen dan?
Laat die dingen gewoon vervangen. Zo te lezen kost dat een paar tientjes en dan ben je klaar.

En voor de volgende keer: rijd gelijk naar de garage als je in de garantie periode problemen hebt.

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-20 18:42

Foaly schreef:
Waarom koop je een auto bij een dealer waar je niet zelf naartoe kunt rijden? En als je zelf geen snelweg wilt/kunt rijden, was er dan helemaal niemand anders die dat wel kon en die de auto voor je weg had kunnen brengen?

Ik vind je manier van communiceren ook niet heel prettig, kan me voorstellen dat de dealer niet staat te springen om je te helpen. En je bent gewoon te laat. Bewijs nu nog maar eens dat die bougiekabels niet gewoon versleten zijn (en nee, het woord van 1 monteur is geen bewijs). Garantie is ruim verlopen, dus breng de auto naar een garage in de buurt en laat hem repareren, dat is de enige optie die je hebt (naast zelf doen blijkbaar, maar ik heb verder geen verstand van auto's :+ )


Omdat 2e hands automaat Fiat Panda met dakrails en trekhaak + binnen budget en fatsoenlijke km stand niet zomaar bij elke garage op elke hoek te koop staan....

Daar moet je nog goed voor zoeken wil je er één kunnen vinden in een nog behoorlijke staat...

De Panda heeft vanmiddag weer nieuwe kabels gekregen en kan er hopelijk weer een tijdje tegenaan!

Edit: de oude kabels heb ik meegenomen. Die liggen nu hier.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 17-09-20 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Nielojram

Berichten: 7809
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:42

Hoe haal je je rijbewijs als je geen snelweg kan rijden?

katybug
Berichten: 458
Geregistreerd: 02-11-19

Re: Autodealer banketstaaf zich onder garantie uit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:43

Nou dan zou ik zeggen: laat het los, laat het gaan en ga lekker genieten.

Cowgirl

Berichten: 23749
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:44

mvdende schreef:
Foaly schreef:
Waarom koop je een auto bij een dealer waar je niet zelf naartoe kunt rijden? En als je zelf geen snelweg wilt/kunt rijden, was er dan helemaal niemand anders die dat wel kon en die de auto voor je weg had kunnen brengen?

Ik vind je manier van communiceren ook niet heel prettig, kan me voorstellen dat de dealer niet staat te springen om je te helpen. En je bent gewoon te laat. Bewijs nu nog maar eens dat die bougiekabels niet gewoon versleten zijn (en nee, het woord van 1 monteur is geen bewijs). Garantie is ruim verlopen, dus breng de auto naar een garage in de buurt en laat hem repareren, dat is de enige optie die je hebt (naast zelf doen blijkbaar, maar ik heb verder geen verstand van auto's :+ )


Omdat 2e hands automaat Fiat Panda met dakrails en trekhaak + binnen budget en fatsoenlijke km stand niet zomaar bij elke garage op elke hoek te koop staan....

Daar moet je nog goed voor zoeken wil je er één kunnen vinden in een nog behoorlijke staat...

De Panda heeft vanmiddag weer nieuwe kabels gekregen en kan er hopelijk weer een tijdje tegenaan!


Maar dan moet je ook niet zeuren. Je weet die afstand en de mensen van de garage zitten nou niet bepaald de hele dag uit hun neus te eten.

Hij reed nog gewoon dus je had hem ook de dag erna langs kunnen brengen.

Auto is nu gemaakt...weer lekker doorrijden nu.

Baloedebeer
Berichten: 228
Geregistreerd: 09-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:47

mvdende schreef:
Dieuwertje92 schreef:
Hoe kan je nou op een wettelijke aansprakelijkheid van 2 jaar terug vallen als je zelf nieteens de moeite neemt de auto langs te brengen? Neem je het probleem zelf dus ook totaal niet serieus..


60 km is nogal een stukje als er ophaalservice is beloofd en er voor betaald is....

Op het moment dat er weer storing was, was de garantie ook al verloren.

Ik baal alleen dat de dealer mij in februari toen zo afgewimpeld heeft. Ik had gewoon sterker in mn schoenen moeten staan en duidelijk moeten maken dat ik de auto nagekeken wilde hebben.


Maar wat houdt de ophaalservice in? Betekend dit als je stil komt te staan of als er een lampenpitje vervangen dient te worden? 60 kilometer is toch helemaal niets als het om de garantie van een auto gaat..

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-20 18:47

Nielojram schreef:
Hoe haal je je rijbewijs als je geen snelweg kan rijden?


In 2014 je rijbewijs halen, na het behalen van je rijbewijs misschien in totaal 10x achter het stuur zitten en vanaf 2016 totaal 0 x autorijden..

Dan is het aardig weggezakt en ik vond (vind nog steeds regelmatig in bepaalde situaties) autorijden echt DOODENG!

Ondertussen cross ik half Nederland door met mn autotje, maar heel in het begin was ik doodblij als ik 5km verderop Hoogerheide wist te bereiken.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:48

mvdende schreef:
Nielojram schreef:
Hoe haal je je rijbewijs als je geen snelweg kan rijden?


In 2014 je rijbewijs halen, na het behalen van je rijbewijs misschien in totaal 10x achter het stuur zitten en vanaf 2016 totaal 0 x autorijden..

Dan is het aardig weggezakt en ik vond (vind nog steeds regelmatig in bepaalde situaties) autorijden echt DOODENG!

Ondertussen cross ik half Nederland door met mn autotje, maar heel in het begin was ik doodblij als ik 5km verderop Hoogerheide wist te bereiken.

Daar hoeft een ander niet voor op te draaien natuurlijk. En al helemaal niet als dat niet in de voorwaarden staat. Ik ga er maar vanuit dat er ook helemaal geen ophaalservice van toepassing was, anders had je wel een keer gereageerd dat het wel degelijk in de voorwaarden stond. Je had dus gewoon zelf moeten gaan en dan ga je maar binnendoor.

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-20 18:51

Dieuwertje92 schreef:
mvdende schreef:


60 km is nogal een stukje als er ophaalservice is beloofd en er voor betaald is....

Op het moment dat er weer storing was, was de garantie ook al verloren.

Ik baal alleen dat de dealer mij in februari toen zo afgewimpeld heeft. Ik had gewoon sterker in mn schoenen moeten staan en duidelijk moeten maken dat ik de auto nagekeken wilde hebben.


Maar wat houdt de ophaalservice in? Betekend dit als je stil komt te staan of als er een lampenpitje vervangen dient te worden? 60 kilometer is toch helemaal niets als het om de garantie van een auto gaat..



Afspraak met de dealer en de garantie was: bij motor en versnellingsbak probleem is er ophaalservice. Garantie ook alleen op motor en versnellingsbak.

En aangezien de motor compleet niet goed liep en ik kon blijven gas geven tijdens de storing,zonder veel snelheid erbij te krijgen, was het wél duidelijk dat het de motor was.

Maar ik heb mn lesje geleerd, volgende keer staat de auto direct bij de garage als ik ergens garantie op heb en er is iets mis. Dan mag zn bedrijf tot de bodem gaan uitzoeken waar het probleem schuilt.

Thats_Me

Berichten: 10948
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:54

Jouw probleem, niet die van de dealer. Had je binnen de garantieperiode langs moeten rijden. Dat jij dat niet wil is niet hun probleem. Oftewel lekker doorgaan met de leuke dingen in het leven in plaats van je druk maken over iets waar je niets meer aan kunt doen.

Een rijdende auto wordt natuurlijk ook niet opgehaald, daarmee kun je gewoon zelf langsrijden.

ontherun
Berichten: 4966
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:55

Je hebt letterlijk geen poot om op te staan. Motor of versnellingsbak probleem dan rijd je auto of niet meer of hij geeft een storing met rood lampje aan. Dat is ophaal en breng service ja, niet er was iets en nu rijd hij weer maar ik wil dat je me komt halen want ik durf geen autoweg te rijden... je vader had er mee kunnen rijden met jou erbij, je had ruim de tijd om langs te gaan ermee.

purny

Berichten: 27524
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:57

Je had de auto ook gelijk aan de kant moeten zetten toen hij het niet meer goed deed.
Bovendien verleer je auto rijden niet. Ik heb nu bijna 6 jaar niet meer achter het stuur gezeten en ik kan gelijk met een auto de snelweg op.
Je hebt gewoon geen recht meer op reparaties aangezien je allang over je garantietermijn bent.
Neem je verlies en trek lessen voor de volgende keer eruit

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-20 19:00

Voor de 10.0000 keer: er is een afspraak gemaakt tussen mijn ouders en de handelaar dat de auto gewoon opgehaald zou worden. Ook met kleine motor/ versnellingsbak problemen.

Ik had gewoon door moeten zetten, zelf niet gedaan en heb me laten afwimpelen met computerstoring.

Kost me nu €100 dat geintje.

Bel morgen de handelaar waar de auto vandaan komt om het probleem voor te leggen.

Ben ik pissig? Ja op dit moment even wel ja. Voornamelijk omdat de handelaar wel degelijk had kunnen weten dat het niet om een computerstoring ging maar om mechanische storing...

Die man had waarschijnlijk geen zin in een reparatie onder zijn kosten.

En niet geschoten is altijd mis, dus ga wel proberen er nog wat uit te slepen morgen.

Nielojram

Berichten: 7809
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:01

mvdende schreef:
Nielojram schreef:
Hoe haal je je rijbewijs als je geen snelweg kan rijden?


In 2014 je rijbewijs halen, na het behalen van je rijbewijs misschien in totaal 10x achter het stuur zitten en vanaf 2016 totaal 0 x autorijden..

Dan is het aardig weggezakt en ik vond (vind nog steeds regelmatig in bepaalde situaties) autorijden echt DOODENG!

Ondertussen cross ik half Nederland door met mn autotje, maar heel in het begin was ik doodblij als ik 5km verderop Hoogerheide wist te bereiken.


Oh oke.
Hopelijk kom ik je dan niet tegen op de weg.

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-20 19:05

Nielojram schreef:
mvdende schreef:


In 2014 je rijbewijs halen, na het behalen van je rijbewijs misschien in totaal 10x achter het stuur zitten en vanaf 2016 totaal 0 x autorijden..

Dan is het aardig weggezakt en ik vond (vind nog steeds regelmatig in bepaalde situaties) autorijden echt DOODENG!

Ondertussen cross ik half Nederland door met mn autotje, maar heel in het begin was ik doodblij als ik 5km verderop Hoogerheide wist te bereiken.


Oh oke.
Hopelijk kom ik je dan niet tegen op de weg.



Ik heb een paar rijlessen gehad en nu gaat het gewoon prima. Beginnende bestuurder? Ja absoluut en ik mis zeker nog wat verkeersinzicht hier en daar.

Maar een mooi gezegde: autorijden leer je pas ná je rijbewijs.

En omdat er zn tijd tussen heeft gezeten tussen autorijles en daadwerkelijk zelf rijden, ging het wat lastig in het begin. Maar voornamelijk een probleempje met zelfvertrouwen..