Eind januari van mijn ouders een Fiat Panda 2008 gekregen. 2e hands gekocht bij een autodealer omgeving Waalwijk. Bij de aanschaf een extra pakket met 3 maanden garantie erbij gekocht.
Na ongeveer een maandje rondrijden start de auto op een dag niet lekker. Motor loopt als een zware oldtimer diesel te schudden. Ik rijd er 10 minuten mee in de hoop dat het vanzelf oplost, dit doet het niet.
Zoek een parkeerplaats op en zet de auto uit en opnieuw aan. Probleem lijkt opgelost, maar ik bel toch mn vader om te vragen wat ik moet doen.
Pa zegt: garage bellen waar we hem gekocht hadden. Ik garage gebeld: stuur een sms

Ik een pissig een sms gestuurd dat ik met autopech sta en dat er een oplossing gevonden moet worden. Dealer geeft aan: computerstoring want hij doet het toch weer? Er zou een ophaal en brengservice bij de garantie zitten en hij deed moeilijk over ophalen.
Nou ja, jij bent ervaren met auto's dus als jij redelijk zeker weet dat het een computer storing is....
Op het moment dat dit gebeurt is het behoorlijk nat weer.
Gedurende de maanden gebeurd het een hele enkele keer nog maals, maar omdat het in maart, april, mei zo ontzettend droog is geweest, komen de eerste "problemen" pas weer in juli, toen het vochtig weer was.
2 weken geleden in België was het weer behoorlijk erg, gelukkig maar 15 minuten rijden naar onze bestemming waar we de auto geparkeerd hadden en pas aan het einde van de middag weer weg gingen, toen geen problemen meer.
Papa zij toch maar even langs de garage te gaan: hij vermoede de bougiekabels. En jawel: vanmiddag telefoon van de garage hier in Ossendrecht en inderdaad de bougiekabels....
Hoe kan zoiets kapot gaan? Door onvoorzichtigheid bij het loshalen van de kabels. En aangezien niemand aan de bougies en bougiekabels heeft gezeten sinds de aankoop, is het 100% duidelijk dat dit probleem er al was ten tijde van aankoop.
Ik bel vervolgens de garage en jawel: stuur een sms

Die gast komt aardig mn strot uit ondertussen.
Ik ben behoorlijk pissig dat hij me ten tijde van de garantie gewoon wegwuift met computerstoring.. En vervolgens alweer slecht bereikbaar is.